Carcom Oy  Elekma

V70 D5 185 hv vm. 08 sammui moottoritiellä??? Hinaukseen meni...

  • 26 Vastauksia
  • 14040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Jo muutaman kuukauden hienosti palvellut Volvo V70 D5 185 hv sammui tuossa tänään moottoritiellä. Sain onneksi rullattua vapaalla seuraavaan liittymään. Hinausautolla siitä sitten Hämeenlinnaan Auto Ilvekseen...

Tuota...seuraavia diagnooseja tein, kun avasin konepellin:

1. Öljyä roiskunut sinne tänne, myös öljypohjan alla rintapanssarissa öljyä
2. Palaneen käry haisi ja käryä nousi vasemmalta puolelta siitä laturin/jakohihnan tienoilta. Laturin päälle vissiinkin myös roiskunut öljyä.
3. Ei siis enää lähtenyt käyntiin, starttasi ja pyöritti kyllä
4. Öljytikusta katsottuna öljypinta yli maksimin!!! ??? Mitä tämä tarkoittaa?

Googlettelin tuossa mahdollisia syitä/vikoja ja tällaisia nousi esiin:

1. Hiukkassuodatin tukossa?
2. Dieseliä mennyt moottoriöljyn sekaan?
3. Menikö kone nyt täysin paskaksi, vai??? Jakohihna näytti ehjältä, kun suojusta raotin sen verran...

Eli siis viisaammilta odottaisin jotakin tukea ja kommentteja tähän...
Maanantaina toivottavasti saavat Volvon pajalla työn alle ja selviää mitä meni rikki ja paljonko lompakko taas ohenee näiden autojen kanssa.

Ei kai kone mennyt täysin rikki tuosta? Se pelottaa ja se lasku.

Niin ja vm. 08

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 13.07.2013, 22:37:51 kirjoittanut viroltee »

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Maanantaina toivottavasti saavat Volvon pajalla työn alle ja selviää mitä meni rikki ja paljonko lompakko taas ohenee näiden autojen kanssa.

Ei kai kone mennyt täysin rikki tuosta? Se pelottaa ja se lasku.

Vähän ikävään paikkaan(Merkkiliike-HML) auto joutui. Ole tuon liikkeen kanssa tarkkana. Öljyn sekaan on ilmeisesti mennyt polttoainetta.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
1. ja 2. vaihtoehto pitää varmasti paikkansa ja ensimmäinen on syynä toiseen, tosin hiukkassuodattimen ei tarvitse täysi kun näin tapahtuu. Moottorin uskon olevan ihan ehjä kunhan öljyt vaihdetaan ja putsataan mm. maf joka on 100% varmasti täynnä öljyä. En usko, että tulee kalliiksi!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Kiitos paljon vastauksista!

Meikäläinen on tosiaan omistanut Volvon vasta pari kuukautta, mutta en taida tämän tapauksen takia luovuttaa ja merkkiä alkaa vaihtamaan. Ihan hyvältä peliltähän tuon on vaikuttanut.

"Vähän ikävään paikkaan(Merkkiliike-HML) auto joutui. Ole tuon liikkeen kanssa tarkkana."

Sami K. Mitä tällä tarkoitit, jos saan kysyä?

Miksi öljyä on joutunut polttoainepuolelle? Mitä siellä on voinut mennä rikki? Mistä öljy siis pääsee polttoainepuolelle?

Yrtän vähän päästä perille Volvon mahdollisista tyyppivioista. Jostain netistä luin, että näitä samoja vikoja on korjattu paljonkin juuri D5 koneessa.

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vielä sen verran, että toivottavasti ei ole turbo mennyt rikki. Eikös tuo ole samassa öljykierrossa itse koneen kanssa. Meinaan vaan, että mitähän on tykännyt siitä dieselistä siellä voitelupuolella...

Huh Huh!

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Polttoainetta ilmestyy moottoriöljyn joukkoon hiukkassuodattimen poltossa, jossa polttoaineen palaminen on epätäydellistä. Tämä tapahtuu pääsääntöisesti kaupunkiajossa kun auto yrittää poltella. Tämä on kaikilla merkeillä ongelmana ja tähän on myös Volvolta tullut päivitys, jossa sitä vältetään tiettyyn täyttöprosenttiin saakka. Kun suodatin on liian täynnä sen polttoa yritetään väkisin vaikka auto kävisi tyhjäkäyntiä. Autossasi saattaa olla vanhahko ohjelmistoversio, tosin ei ole ensimmäinen dpf Volvo uudella ohjelmalla, joka tunkee dieseliä öljyn joukkoon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vielä sen verran, että toivottavasti ei ole turbo mennyt rikki. Eikös tuo ole samassa öljykierrossa itse koneen kanssa. Meinaan vaan, että mitähän on tykännyt siitä dieselistä siellä voitelupuolella...

Huh Huh!

Ei se ihan pienestä nokkiinsa ota kun jotain liukasta edes on vaikka eihän tuo koskaan hyvääkään tee.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Ei se ihan pienestä nokkiinsa ota kun jotain liukasta edes on vaikka eihän tuo koskaan hyvääkään tee.

Kiitoksia vastauksista! Taitaa tuo hiukkassuodatin olla melko kallis purkki...

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Paljonko sulla on Volvossa kilometrejä?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Kiitoksia vastauksista! Taitaa tuo hiukkassuodatin olla melko kallis purkki...

Juu kaikella tapaa :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Paljonko sulla on Volvossa kilometrejä?


204 tkm

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Mistähän tuo öljy on tullut ulos ja roiskunut konehuoneeseen?

Ei ainakaan öljyntäyttö korkin kautta, eikä tikun kautta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Mistähän tuo öljy on tullut ulos ja roiskunut konehuoneeseen?

Ei ainakaan öljyntäyttö korkin kautta, eikä tikun kautta.

Saattaa olla jokin stefa pullahtanut ulos kun moottorissa liiasta öljystä ylipainetta liian paljon.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Japperi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Itsellä oli juurikin tuo öljyn lisääntyminen vaivana ennen suodattimen poistoa. öljyt joutui vaihtamaan jo alle 10000km. Toisaalta antoi kyllä vikailmoitusta kun pinta nousi hiukan yli ylämerkin, outoa jos ei ole mitään herjannut jo hyvissä ajoin ???

Poissa viroltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Herjasi se, mutta ilmoitus poistui, kun vikakoodi nollattiin. Vikakoodi tuli takaisin, mutta en tajunnut viedä öljynvaihtoon, kun oli juuri 10 tkm sitten vaihdettu ja huollettu muutenkin.

En tajunnut, kun ei ole kyseistä vaivaa muissa autoissa aikaisemmin ollut. Sitten kävi näin kun kävi...

Nyt varmasti muistan tämän :)

No, täytyy huomenna soitella pajalle ja kysyä miten iso remontti tulee. Edelleen toivon, ettei ole pahasti mennyt paikat paskaksi.

 

Kulkukoira  Proturbo