Jo muutaman kuukauden hienosti palvellut Volvo V70 D5 185 hv sammui tuossa tänään moottoritiellä. Sain onneksi rullattua vapaalla seuraavaan liittymään. Hinausautolla siitä sitten Hämeenlinnaan Auto Ilvekseen...
Tuota...seuraavia diagnooseja tein, kun avasin konepellin:
1. Öljyä roiskunut sinne tänne, myös öljypohjan alla rintapanssarissa öljyä
2. Palaneen käry haisi ja käryä nousi vasemmalta puolelta siitä laturin/jakohihnan tienoilta. Laturin päälle vissiinkin myös roiskunut öljyä.
3. Ei siis enää lähtenyt käyntiin, starttasi ja pyöritti kyllä
4. Öljytikusta katsottuna öljypinta yli maksimin!!!

Mitä tämä tarkoittaa?
Googlettelin tuossa mahdollisia syitä/vikoja ja tällaisia nousi esiin:
1. Hiukkassuodatin tukossa?
2. Dieseliä mennyt moottoriöljyn sekaan?
3. Menikö kone nyt täysin paskaksi, vai??? Jakohihna näytti ehjältä, kun suojusta raotin sen verran...
Eli siis viisaammilta odottaisin jotakin tukea ja kommentteja tähän...
Maanantaina toivottavasti saavat Volvon pajalla työn alle ja selviää mitä meni rikki ja paljonko lompakko taas ohenee näiden autojen kanssa.
Ei kai kone mennyt täysin rikki tuosta? Se pelottaa ja se lasku.
Niin ja vm. 08
Kiitos vastauksista jo etukäteen!