Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2553 Vastauksia
  • 690586 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄrrÄ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Nyt pitäisi tehdä sellainen sääntö, ettei tietokoneen lukemilla brassailla  8) Eli vertaillaan vain aitoja laskettuja lukuja. 5.2 litraa taitaa olla vähemmän mitä vaimon 3008 Pösö kuluttaa 1.6 litraisella pikkudieselillä motarilla. Ja siinä autossa ei ole kuin paperinohutta peltiä ja muovipalasia...Aerodynamiikka lienee samaa luokkaa mitä Volvossakin.

Joo, sillä tuon kommentin laitoinkin tuosta ajotietokoneesta, että ei ole ihan absoluuttinen totuus. Mutta enpä ole vielä kertaakaan saanut seka-ajossakaan (ydinkeskustapyöritystä ei juurikaan ole) 6l/100km rajaa rikki ihan laskemalla tankkaukseen kuluvilla litroilla ja käytetyillä kilometreillä. Useamman mittauksen keskiarvo on luokkaa 5,8 l/100 km, joten ei tuo 5,2l/100km tasaisella (joskin nopeahkolla) matkanopeudella ihan kovin kaukana ole. Ilmanvastuksesta sen verta, että nyt on kyseessä S80. Lastusta ei ole varmaa tietoa, Dera veikkasi Polestaria.

Poissa vesimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Potkiessani pääsiäislauantaina liikkeessä renkaita törmäsin 90oookm. ajettuun Volvo d5 2.4 -08 limousiin.
Autoon oli juuri vaihdettu tehdasuusi kone. Moniuraremmi ensin poikki joka sitten rikkonut jakopääremmin ja täystuho koneelle.
Jonkinaikaa olen haeskellut vastaavia Volvoja ja törmännyt jo muutamaan vastaavaan tapaukseen.
Näillä uusimmilla koneilla ilmeisesti ajellaan pelko perseessä että milloinka remmit katkee ja mitä sitten. :'(
Kahdessa edellisessä vanhemmassa d5 Volvossa ei ole ollut moisia huolia eikä paljon muitakaan.
Mikäli tällaiseen vaihtomoottorilliseen päätyy, niin onko asioita mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota.
Tässätapauksessa kysymys merkkiliikkeestä, jolloin mukana seuraa heidän myöntämät takuut.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1621
Näissä oli jotain häikkää sen hihnankiristimen kanssa, omassa menossa kolmas kiristin, nyt pitäisi olla kunnossa.
Jos ei ole viety uusittavaksi takaisinkutsun tullessa, niin sitten saattaa hajota seurauksineen.
Nythän tässä kyseisessä kärryssä olisi sitten kaikki vermeet kunnossa, eikun kaupoille.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Miten kestävä V70 volvossa  -08 eteenpäin on tuo automaattilaatikko? Kestääkö se normaali käytöllä ja öljyn vaihdoilla sen 200tkm vai 400tkm? Paljon on tuolla askilla myynnissä ja manuaalilla vain parikymmentä. Moottorina olisi autossa 2.4d tai d5 .
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Kyllä kai niitä on mennyt rikki pienilläkin kilometreillä - mutta noista enneminkin kesto on 400tkm kuin 200. Ei se manuaalikaan huoleton ole..

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Mitäs murheita manuaalissa on ollut, kai sekin kestää 300tkm
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Eikai nekään ole sen viattomampia ja kuluvia kytkimiä menee, kaksoimassa vauhtipyörä on usein mainittu vikapaikka.

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Joo no vauhtipyörä ja kytkin menee kaikissa , mutta lähinnä ajattelin tuota automaatti lootan toimintaa onko siinä isoja ja kalliita remontteja. Manuaalilla kun olen aina ajanut ja koskaan ei ole ollut mitään vaikka kilometrejä on ollut parhaillaan yli 300tkm.
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Itse en pelkäisi, susia on ja varmasti rikkoontuviakin - mutta ei tomaati mitään automaatihajoavia ole.

740 TD:n laatikot porsi n. 140tkm ajettuna - jotkut kitkapinnat meni. 850:n laatikko vaihdettiin 3 vuotiaana ja 140tkm ajettuna, kun Volvo vihdoin uskoi ettei se toiminut oikein edes 0 km ajettuna. Tuoreempien kanssa onkin ollut parempi tuuri. Tietty noilla veti joskus ns. nuoruuden innolla..

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Volvoa etsitään vieläkin :). Mitä eroa on noilla 2008 ja 2010 2.4d koneilla? Tehoa hiukka enemmän ja varmaan päästöt pienentyneet, mutta onko merkittäviä parannuksia tekniikan suhteen tai kestävyyden suhteen? Alkaa nuo 2010 mallitkin jo halventua sen verran että voisi niitä alkaa katsomaan :) . Toinen kysymys , onko kaikki -08 ylös päin olevat automaatit volvolla geartronic vaihteistoja?
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Taitaa olla geartronikkeja kaikki - ainakin D5:et on. Uudemmassa on pienemmät päästöt ja sitä kautta edullisemmat käyttökulut.

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Onkos tuo erg systeemi miten iso homma ottaa pois käytöstä, softan saa kyllä päivitettyä samalla kun käy lisää hevosia hakemassa . Mutta mistä tulpataan reikiä vai kuinka se poistetaan?
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Näissä uudemmissa taisi aiheuttaa hikkaa.. elektroniikka huomaa ettei kaikki ole kohdallaan. Mun mielipiteellä ei ole mitään väliä, mutta älkää repikö noita saastevehkeitä pois, on niistä jotain iloa eläville olennoille. (Eikä kannata väittää ettei se kuitenkaan tunnu missään;) Jos Savu tms. tuottaa mielihyvää niin ostaa jonkun vanhemman vehkeen niin sitä käryä on tarjolla tai käryttää siellä kabiinissa jotain että saa simuloitua tilanteen ;D

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Annetaan olla silloin saaste vehkeet paikallaan, savua ei saa tulla kuin saunan piipusta. Jos koneet pelaa niin saa olla minun puolesta paikallaan. Moni vaan repii nuo heti pois, sitä tässä ihmetellyt.
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Hiukkassuodattimen poistolla kulutus laskee... Mitä vähemmän kilkkeitä, sen vähemmän hajoavia osia? Vanhemmissa oikeasti menee rikki eikä ole rahaa korjata? Eihän saunan piipustakaan tule kuin lämpöväreilyä, paitsi hetkellisesti sytyttäessä ja puita lisätessä.

Olen varmaan outo kun suorastaana nautin siitä ettei "voimasavua" tule. Vieläkin puistattaa kun muistelee miltä lumihanki näytti 740 td:n käynnistämisen jälkeen, reilu parikymmentävuotta sitten. Ei nämä uudetkaan puhdasta valkoista lunta jätä jälkeensä, mutta vähän siistimmän ympäristön.

 

Elekma  Autoracing