Olen satunnaisesti pohtinut -14/15 vuotista V60 tai 70: stä D2 tai D3 koneella kun niissä tuotuina verot on aika maltilliset ja käyttökulutkaan tuskin päätä huimaa. Onkos noissa geartronic vai joku powershift vaihteisto? Tuosta 1,6d:stä saanee ohjelmoinnilla helposti jonkun 140hp irti?
Tee toki niinkuin haluat, mutta unohda silti ihan oikeasti nuo 1.6 koneet niin jää sinulta turhat ongelmat pois, Volvon 2.0 ja sitä isommat Dieselit on tehty kestämään, lähi naapurilla on 5-sylinterinen VS80 missä on nyt yli 500 000km ja vain perus huollot on tarvinut tehdä. Toisella naapurilla on 4-sylinterinen V-50 1.6 ja remontteja on ollut "liikaa"

vaikka auto on huollettu yli valmistajan suosituksen on moottorissa ollut useita ongelmia+ kertaalleen ruskutus suutin hajonnut.
Geartronic 6-vaihteinen on (D2)=2.0 koneissaja aina D3 ja D5 koneen kanssa, 2013 alkaen on D4 eli VEA koneen kanssa 8-vaihteinen Geartronic (itsellä tämä) Upeasti toimii ja ilo ajaa kesät talvet, koneestakaan D4 en sano mitään pahaa sanaa vaan=se toimii hyvin.
