Tyttären vm04 V40:nen alkaa olla vaihtotarpeessa. Perheessä ei muita Volvoja ole koskaan ollut ja siis kyselisin mielipiteitä / ehdotuksia seuraavaan Volvoon.
Ajelen itte ns "nooan arkeilla" tyyliin museoikäisillä sekä kuntoisillakin joten tyttären nykyinenkin on yli 10v nuorempi kuin omista yksikään

Mutta itse hankintaan seuraavia kriteereitä:
*Vuosimalli jotain tyyliin 08 tai uudempi
*V70 Bensa ehkä 2.5 koneella
*Manuaali
*Hintaluokka tyyliin 10k€
Värillä ei oikeastaan ole väliä ja varusteethan tuon ikäisissä jo lie onkin ne mitä tarttee.
Täällä on varmasti kokemusta siitä millaisia "tyyppivikoja" näissä on.
Jos vikakooditesterin iskee porttiin kiinni niin mitä vikakoodeja useimmin löytyy ja mihin koodeihin tarvitsee suhtautua kustannusmielessä vakavasti?
Entäs korissa olevat kohteet mihin kannattaa kiinnittää huomio. Montaa autoa en ostanut mutta ne mitä olen niin jokaista olen kurkkinu myös alapuolelta ja niin tulen tekemään tässäkin. Mitä kohteita kannattaa tarkemmin tältä osastolta syynätä?
Kun tarkoitus on hankkia pitkäikäisempää kulkupeliä (useita vuosia) niin onko kilometrirajaa minkä yli ajettuihin täytyy sit jo kiinnittää huomiota muihinkin asioihin? (Hankala kysymys kun auton huolloista on niin kirjavaa käytäntöä mutta noin niikun lähtökohta aiheeseen)
Eli kommentetja sekä mielellään suoria linkkejäkin vaihtoehtoihin.
Mutta senverran selasin tätä keskustelua että 06 ja sitä vanhemmat ilmeisesti eivät ole niin herkkiä ruostumisille? Eli jos tuolta aikakaudelta löytyy hyvä yksilö niin ei se pois suljettu vaihtoehto ole. Näissä uudemmissa oli mainittu apurunko? Edestäkö se menee vai takaako (kun ei ole edes senvertaa tietoa että onko edessä ja takana vai vain toisella akselilla) ja millainen hintalappu tuolla osalla on?
Selasin Ruotsin tarjontaa ja selalinen fiilis jäi että hinta saattaisi olla selkeästi alle sen mitä täällä on? Verot tietty ja jotain muitakin kuluja tulee ja onhan se aina jonkinlainen riski ja "omalla vastuulla hankinta" sieltä. Oliskohan silti ideaa hankkia Ruotsista? Kokemuksia?