No, aikasekseenhan se on hyvä ruisku, mutta ehkä sudeks ei väitä ne, jotka ei tiedä siitä mitään, vaan ne, jotka tietää niistä paremmistakin ruiskuista. Ominaisuuksia hieman uudemmissa on vielä moninkertasesti 
Niin, LH esiteltiin
1982, joten tuosta päivästä pitää olla kehitystä tapahtunut ja paljon! LH on kuitenkin jo 32 vuotias, joten ihan kaikkia tämän päivän kotkotuksia siinä ei voi olla, kuten useita lambdoja yms.

Kaipa siihen on joku syy, että esim. porsche käytti sitä vielä silloin, kun uudempia oli jo saatavilla.
Sudeksi sitä väittävät juuri ne, jotka siitä eivät mitään tiedä. He jotka tietävät, ymmärtävät sen rajoitukset uusimpiin nähden.
Oikea kartta EZK:n neljästä vaihtoehdosta valitaan tuossa kuvassa oikealla näkyvillä vastuksilla: http://sekokupu.pp.fi/EZK/2014_01_10/IMG_4877.JPG
Erittäin vahva epäilys, että asia on näin. Tosin mikä kartta tulee mistäkin, on selvittämättä vielä!
Tai jos joku on sen selvittänyt, ei tätä tietoa ole julkaistu missään selaamassani lähteessä.

Nyt sulla meni kommentti aika pahasti ohi, etkä vissiin ihan ymmärtänyt mitä kommentilla tarkoitin. Toki siis LH on helppo jos semmoinen on jo autossa, sekä maailmasta löytyy aika hyvin tietoutta siitä. Mutta pointti olikin siinä, että edelleen se on sitä 80-luvun kehitystä se ruisku, tutustuppa esim uudempaan saabin trioniciin niin tiedät mitä on fiksu nakutuksenhanskaus. Oletuksenahan EZK:n nakutuksen hallinta ei ole mitään ihmeellistä, näin yksinkertaistettuna myöhästetään portaittain (sekä myös käsketään tarvittaessa LH:ta rikastamaan), sekä jos nakutusta ei enää havaita, yritetään palata takaisin lähtötilanteeseen.
EZK tutkii nakustusta vain tietyissä moottorin kampuran asennoissa, joten tällä tekniikalla jätetään hälyääniä kuuntelematta, kuten poliukko sanoikin. Lisäksi EZK muistaa mikä sylinteri nakutti ja yrittää elää sen kanssa.
Ja esim. se on hienoa verrattuna megaan tms. yleensä näihin vanhoihin volvoihin laittettuihin ruiskuihin nähden.
Hienointa tässä on se, että kaikki tehdään ainoastaan 8 kilotavun koodipätkällä!
Jos plussat ja miinukset halutaan, niin LH+EZK:
+Suht yksinkertainen, tietoa löytyy.
+Se löytyy autosta valmiiksi, kaikkine tarvikkeineen.
-Epätarkka
-Ei kykene oikeasti vaativiin toimenpiteisiin mitä esim uudet (vakiot) moottorinohjaukset tekee.
Näistä miinuksista olen eri mieltä kanssasi.
LH/EZK tekee sen kaiken, mitä 16*16 peruskartoilla voi tehdä ja ihan riittävällä tarkkuudellakin. Sillä vinokoneessa se ei ole kiinni siitä mikrosekunnista.
Lisäksi se 16*16 kartta on ihan riittävä niissä kierrosnopeuksissa, mitä vinokone vakiona kiertää. Ja jos kartta tuntuu yläpäästään epätarkalle, niin sen voi painottaa sinne yläpäähän ja jättää alapään harvemmaksi. Ja lopultakin se kartta on kaikenkaikkiaan 256*256 pistettä, jotka tehdään interpoloimalla tuosta peruskartasta.
Mitä sitten tarkoitatkin "vaativilla" toimenpiteillä, niin perustehtävänsä LH/EZK hoitaa hyvin, sillä vinokone käy ja kukkuu. Kaiken lisäksi se läpäisee vaaditut saastepäästökin.

Mutta jos joku avaa oman projektin missä uusi triotronic laitetaan vinokoneen ohjaimeksi, niin onnea ja menestystä sille projektille! :hello:
Tämä projekti on vinokone, Wiina ja LH! 