Keep on knocking but you cant come in. Noin 220 kaakilla romut taivaalle. Ei ihan 219 hepalla ja 221 jäi saavuttamatta. (Sarkasmia)
Ei muuta kun uutta/vanhaa lohkoa koukkuun. Ehkä nyt vähän lisää puristusta pakovenaa ja ahdinta?
Pohdiskelin tätä päässäni
(päissäni) ja päädyin siihen lopputulemaan, ettei nakutus suoraan tappanut moottoriani, sillä korkeintaan neljä naksahdusta ja siinä vaiheessa on pelissä syttymyöhäköt ja lisä-sopitus, joka minulla on vähintään riittävä (~2*vakio) mutta ei kuitenkaan vielä likikään nestepuristusta.
Lisäsopitus minulla tappaa vedon ja myös varmasti nakutuksen, joka ei kuitenkaan ole vinokoneelle tuntematon tilanne ihan normaali-oloissakaan. Sillä tutkiskelin jo ennen tämän projekti-topicin perustamista mitä naku-anturilta tulee ulos ja samoja signaaleita sieltä tuli ihan vakio FT:n asetuksilla tietyissä kuormatilanteissa.
Pääsyy tuohon on EZK:n (8*16) syttykartta, joka on kuormariviensä määrän puolesta aivan liian pieni, ollen kaasari-ajalta tms.
Noin pienellä kuormarivien määrällä on mahdotonta rakentaa hyvin vetävää syttykarttaa josta saa wääntöä ja woimaa, mutta se ei kilise. Joten yrityksissäni tehdä sellainen olen tuhoon tuomittu (toteutui).
Väitän, että moottorini tuhoksi koitui se murhaava alavääntö, joka sittemmin oli wiinalla ihan liikaa kangille, vaikka olin vääntöä alle 2000rpm lukemissa rajoittanut mutta sen yläpuolella revin koneesta kaiken sen irti, mitä se kykeni tuottamaan. Bensalla kone olisi ropissut aikoja sitten, mutta wiinan oktaaniluku sitten pelastaa paljon tuossa kohden ja mahdollistaa kankien ahdistamisen huolellisesti (liiankin).
Jotain tästä on taatusti ollut volvollakin tiedossa, sillä B230xx koneiden syttyennakon kierroslukutiedon skaalaus antaa vihjeen asiasta kun sitä vertaa esim. B204 koneeseen tai B234 koneeseen.