Ja mikä oli ajoitus suhteessa kampiakselin asentoon?
Jos sylinterin huippupaine on wäärällä puolella YKK:ta niin kyllähän kankeen sattuu ja pahasti!

Tämä syntyy helposti wiinalla, bensalla temppu on hitusen vaikeampi huonomman syttyvyyden vuoksi.
Karsta ja karsta. Ei mene minun korvien väliin, sorry.
Hyvä esimerkki on tuo edellisellä sivulla nimimerkki sorvarin auto.
Liki 500tkm ajettu varmasti karstainen paketti, jossa varmasti tehoa riittävästi käyttöautoiluun. Ei mene rikki mhillään. 
Karsta -> Kuuma piste -> polttoaine syttyy herkästi -> syttyminen ennen kipinää -> polttoaineen oktaaniluku riittävän suuri nakutuksen estymiseen =

Sorvarin bensakone kestää karstaa pirusti enemmän kuin omani polttoaineesta johtuen! Wiina ei normaalsiti tee karstaa muutta jos öljyrenkaat ovat lopussa kaikin tavoin, voiteluöljy palaa ja muodostaa karstaa pirun paljon ja nopeasti.
Siihen yhdistettynä pirun herkästi syttyvä polttoaine =

Yritä tajuta tämä wiinan palamisen kautta ja sen syttymisherkkyyden kautta. Katse itsesyttymislämpötilaan ja muihin primmäristen alkoholien omituisuuksiin.
Sitten katsot sylinterin +300Nm vääntöön tarvittavan sylinterin keskipaineen (tämä ei ole edes se huippupaine, jota wastaan on wäännetty), lasket vinokoneen männän pinta-alan ja sitä kautta pääset woimaan, jota vastaan auton massa ja muiden sylinterien työ on tehnyt.
Joten jossain +20 tonnin voimasta puhutaan, jossa se vinokoneen "wahva" kanki pettää kun sitä väännetään kulmassa!

E: Että ei se karsta välttämättä huono asia ole. Liika tietty liikaa. 
Liika oli todellakin liikaa!

Yllätys olikin sen määrä, eikä mikään muu!

Murhaava vääntö
Höpöhöpö, kumpikaan karsta tai vääntö ei ollut syynä vaan nakutus ja väärät säädöt. Mutta omaapa päätäs hakkaat seinään
Lupaan tulla taas nauramaan kun tuo evo2 mossahtaa 
Murhaavasta wäännöstähän tässä on lopulta kysymys!

No, noita moottoreita olisi mossahtanut jo useampi kappale, jos "säädöt" olisivat täysin wäärin, sillä noita säätämiäni wiinakoneita liikkuu sen toisella kymmenenellä. Minulla wain on se mopoin säätökone!

Mitäs jos evo2 tuottaakin paremmat tehot/wäännöt kuin edellinen samoilla säädöillä?

Mutta selitäppäs miten vinokone nakuttaa veivin tuhoten ilman, että naku-anturi näkee mitään tai männissä/kannessa ei näy merkkiäkään asitasta?
Kannattaa vastata tähän, sillä siitä saa fysiikan nobelin ja voin luvata puolet palkkirahoista sinulle heti!

Ps. pitää yrittää tulla toimeen 1,5mm korkeammalla kannella taas toimeen, joten hyötysuhde alkaa laskemaan vajaa kuormilla hitusen.
