Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt radion huonoa kuuluvuutta katiskassani. Ongelmana on se, että vähänkin heikommat asemat kuuluvat kohinan seasta.
Aluksi ajattelein sen johtuvan siitä, että taannoin tekemäni radion irroittaminen on syynä tuohon. Ja että olisin jättänyt radion antennijohdon jotenkin huonosti paikalleen.
Pashan marjat!

Syynä on nuo stanan ledi-valot, jotka olen survonut parkkipolttimoiksi.
Kun laiskuuttani olen kyrsiintynyt vaihtelemaan niitä muutaman kerran vuoteen.
http://motonet.fi/fi/tuote/387286/16-SMD-Led-10-30V-07W-BA15S-3000KMokomat ledi-härpättimet ovat samanlaisia häiriön lähteitä, kuin aikasemmin testaamani mätänet-ledi valot.

Tässä spektri-kuvaaja, jossa kuvaaja on signaalitasot ilman parkkeja. Eli punainen viiva -110dBm tasolla on normeerattu taustakohina ja keltainen on muistissa oleva taustasignaali+kuultu signaali parkit päällä.
Absoluuttisesti spektri näyttää tälle:

Joten heitän noilla ledipolttimoilla vesilintua tai sitten rakentelen filtterit noihin.

Stonin lastuissa syttykartta meikäläisen kokoonpanoon aivan liian suurilla ennakoilla ahtojen puolella. Vakioahdoilla ne varmasti menevät mellevästi! :hello:
Tai sanotaanko, vetää tarmokkaasti wiinalla!

No, olen ilmeisesti järkännyt kivan yllärin löydöksilläni tuosta LH:sta, sillä jopa nämä LH:n säätäjä-gurut ovat yllättyneitä onnistuneesta suuttimien skaalaus-tempusta!
Did some work on the LH stuff this last week.
Decided to try the constant#4 a little and took a std N/A bin and just changed constant #4 to same as Turbo.
A little surprising It ran perfectly OK unless going into high boost where it ran lean.
Tested with another and same result :-)
No, vaparin binihän ei worki turbossa, jollei vakiota #5 muuteta vastaavasti sopimaan suuttimien kanssa!
Seuraava testi menee näillä säätäjillä
tm varmasti paremmin, kun he laittavat #5 vakion oikeaan arvoon. Kerroin kolleille myös tämän, jotta seuraava säätösessio menee heillä putkeen.
Seuraavaksi täytyy miettiä, mitähän saisi tehtyä noilla sähköflektin säätöpalikoilla?
Eli binin kohdilla, missä määrätään missä lämpötilassa flekti käynnistyy hitaalle nopeudelle, korkealle nopeudelle ja missä lämpötilassa flekti jää puhaltamaan, vaikka kone sammutettaisiin. Vastaavat arvot löytyvät myös sammutuslämpötiloille.
Minusta kaikkein yllättävintä tässä on se, että tämä kaikki tieto ja työkalut on ollut meidän kaikkien nähtävillä jo vuosia!

Tarkoitan tällä jokaista tätä lukevaa!

Ja minä perskeles menin sitten löytämään tämän oikean tavan, jolla Boschin inssit ovat aikoinaan säätäneet sen sopimaan eri moottoreihin!

Vai johtuisiko se siitä, että
säätäminentm on meikäläisellä verissä!

Minusta maailmassa ei ole mahdottomia asioita, ne vaikeammat asiat vain vievät hitusen pidemmän aikaa tehdä!