Tuli isäpuolen kanssa hommattua tuollainen "pieni" projekti. Mun hoteisiin jää kylläkin auton kunnostaminen tieliikennekelpoiseksi ja hänen osuus lähinnä rahoitus.
Auto on P1800 ES B20F moottorilla ja BW35 tomaatilla. Pari pientä ruostepaikkaa pitää korjata ja melko paljon kumiosia, tiivisteet, alusta yms.

Tähän mennessä selvitetty että ainakin 4 pytty kaipaa kevyttä huoltoa, puristukset oli 9-11 kolmessa ekassa ja alle 5bar nelosessa. Pitää avata lähiviikkoina ja ihmetellä miksi. Myös jäähdytinnestettä on hävinnyt, mutta sitä paikkaa minne se menee ei ole löytynyt vielä. Kone myös huohottaa sen verran reilusti ja sykäyksittäin, että taitaa yhden pytyn kohdalla tosiaan olla jotain pientä viilattavaa.

Auto pääsi arvoisessaan kyydissä kotitalliin, jossa hän joutuu nyt melko täydellisen korjauksen uhriksi.

Autosta olisi tarkoituksena nyt ainakin aluksi tehdä toimiva käyttöharrasteauto, josta pikku hiljaa ehkä muokkautuu myös museoleimalle aihio.
Auton sisusta kaipaa myös uutta osaa kipeästi.

Puutteita:
-Lähes kaikki tiivisteet
-Takaluukun lukkomekanismi
-Kuskin puolen kick-paneeli
-Takakontin sivupaneelit (niissä on kaksi kajaria/puoli, pitäisi saada ehjät)
-Etupenkkien verhoilut, musta nahka
-Turvavyöt eteen
Jos jollakulla olisi kyseisiä osasia varastoissaan hyväkuntoisina, niin olen kiinnostunut ostamaan. Muutoin menee uusien tilaukseen skandix, tms. kaupoista. Vinkkejä hyvistä kaupoista/osamyyjistä otetaan myös vastaan, korjaamo-osion linkit olen jo kahlannut läpi ja niistä suurin osa tarvittavista osista löytyykin uusina, mutta mieluusti ostan myös "turhia" osia nurkista pois.