Futurez  Kulkukoira

Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?

  • 10 Vastauksia
  • 3419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Nyt iski pulma... ...KW.een asennuksen yhteydessä huomasin että täältähän puuttuu jotain... Alkuperäiiset iskarit on ns. "yläsäiliöllä" eli sylinterin varsi tulee alaspäin... jolloin iskarin runko toimii yhtenä tuki kappaleen+kumipidike+metalli levy...noh, KW.ee onkin että sylinterin osa tuleekin ylöspäin, joten nyt ne alkuperäiset iskarin yläpäänkumi + 1kpl metalli lätkiä ei riitä, koska niillä kasatessani, iskarin on mahdollista lyödä läpi, koska eihän sitä "lukitse" mikään... Onko sinisellä tähän ratkaisua?
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #1 : 15.03.2011, 21:48:58 »
Onkos ne tolpat juuri tuohon malliin? Entäs yläpään osat toisinpäin, eli onko kaulusta iskarissa?
« Viimeksi muokattu: 15.03.2011, 21:51:16 kirjoittanut HTK »

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #2 : 15.03.2011, 22:22:35 »
kyllä toi variant2 sarja on juuri tuohon pyydykseen... ...tarkastettu US-partsin sivuilta... mutta tuntu "hölmölle" kun entiset iskarit lepäsi "säiliö" ylöspäin, joten se säiliön yläpää tuli siihen tuentaan mukaan, siksi kolmanmneksi osapuoleksi, mutta tämä uusi iskari tuleekin sylinteri ylöspäin...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #3 : 15.03.2011, 22:24:47 »
kyllä toi variant2 sarja on juuri tuohon pyydykseen... ...tarkastettu US-partsin sivuilta... mutta tuntu "hölmölle" kun entiset iskarit lepäsi "säiliö" ylöspäin, joten se säiliön yläpää tuli siihen tuentaan mukaan, siksi kolmanmneksi osapuoleksi, mutta tämä uusi iskari tuleekin sylinteri ylöspäin...

...ja jos ne alkupäräiset osat laittaisi ns. väärin päin, ei asennuksesta tulisi tukeva, koska se iskunvaimentajan lätkä mitä pultataan koriin kiinni, siinä ei toisella puolella ei ole tasaista pintaa...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #4 : 15.03.2011, 22:28:15 »
Oliko missään mainintaa asennussarjasta? Outoa ettei mallikohtaista sarjaa saa paikalleen  :-\

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #5 : 15.03.2011, 22:32:47 »
ei... AINOSTAAN jos autossa OLISI nivomat, niin sitten, tarkistin senkin asian US-partsin sivuilta, ja teknisistä PDF-sivuston huomautuksista... ...itsestäkin tuntuu pahalle, kun ei PRKL yli 1200e tolpat mene "heittämällä" alle, ja myydessä asiasta ei ole mainittu mitään... ...mietin vain, että onko kaikissa V70 samanlaisia takaiskareita?, kun minulla, että jos siinä on se ero? Että minulla oli esim: joku bensa mallisen sarja? Tuntu nimittäin aika järeillä sen Sachs.in iskarit mitkä siellä oli olla...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #6 : 15.03.2011, 23:37:32 »
selvisi... ...autossani oli syystä tai toisesta nivomatin iskarinyläpään lautaset, siitä juurikin johtui tämä iskareiden käymättömyys...  :-\
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #7 : 16.03.2011, 09:45:08 »
entiset iskarit lepäsi "säiliö" ylöspäin, joten se säiliön yläpää tuli siihen tuentaan mukaan, siksi kolmanmneksi osapuoleksi, mutta tämä uusi iskari tuleekin sylinteri ylöspäin...
Eihän vaan ne entiset ole nivomatit, koska niiden tunnusmerkkinä on esimerkiksi juuri se säiliö ylöspäin.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #8 : 16.03.2011, 10:54:38 »
Eihän vaan ne entiset ole nivomatit, koska niiden tunnusmerkkinä on esimerkiksi juuri se säiliö ylöspäin.

tuntuu kummalliselle, kun autossa OLI ostaessa "vakiona" halogeeni valot...  ???
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #9 : 16.03.2011, 11:31:18 »
Ei se ole tekemisessä valojen kanssa. Mulla oli jossain vaiheessa MV2004 V70/2.5T. Siinä oli nivomat ja halogenivalot ja korkeudensäätöpotentiometri valokytkinmodulissa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ongelmia takapään KW.een tolppien asennuksessa?!?
« Vastaus #10 : 16.03.2011, 11:52:34 »
Joo, nivomat-iskarit ja xenon-valot tai halogen-valot eivät ole millääntapaa sidoksissa toisiinsa.
Xenon valojen oikean automaattisen korkeuden hoitaa alustassa oleva anturi, joka antaman tiedon mukaan valojen korkeus säätyy.

Xenon valojen yhteydessä on vaatimuksena automaattinen korkeudensäätö, joka ei ole nivomat, vaan ihan sähköinen anturi, eikä sitä korvaa nivomat iskarit, halogen-valojen kanssa automaattista säätöä taasen ei vaadita ja silloin on se "manuaalinen" säätörulla valokytkinpanelissa.

 

Futurez  Kulkukoira