Carcom Oy  Elekma

volvo 244 m50b25 turbo

  • 65 Vastauksia
  • 34221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo FOR SALE
« Vastaus #30 : 01.12.2011, 20:19:41 »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #31 : 01.12.2011, 22:02:04 »
hautautuuko projekti kokonaan vai onko uusi kori suunnitteilla ?

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #32 : 02.12.2011, 16:56:14 »
hautautuuko projekti kokonaan vai onko uusi kori suunnitteilla ?

katotaan nyt miten tässä käy, jos ton kopan joku vaikka ostais.

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #33 : 02.01.2012, 09:08:40 »
no nii, nyt on taas motivaatiota kerätty ja otetaan kaikki romut pois myynnistä ja jatketaan ruuvaamista  :D

konehuone sai pienen hiekkapesun ja uudet värit päälle.

http://s6.photobucket.com/albums/y222/myohanen/244dl/?action=view&current=SAM_0300.jpg


megaa alettu johdottamaan uudestaan, olis tarkotus pystyä ohjaamaan noita bmw orkkis puolia seksventtaalisesti,
jotta saadaan kaikki johdot ja puolat siististi piiloon.


http://s6.photobucket.com/albums/y222/myohanen/244dl/?action=view&current=SAM_0330.jpg



Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #34 : 11.11.2012, 20:12:28 »
kai se täytyy tätäkin topikkia kerran vuodessa sentää päivittää  ;D

koneesta on otettu ekat savut jo, moottorinohjaus vaihtu tatekkiin ku halvalla sai ja puoliksi vaihtu audia a6 cop puolat.

jotain pientä häikkää koneessa on kun se syö 3sylinterin tulpan muutaman minuutin käyttelyn jälkeen.
täytyy varmaan suuttimet pesetyttää jossain

etuakselisto sai uutta väriä niskaan ja pusliksi tuli jämäkät uretaanit.

seuraavaksi olis vuorossa taka-akseliston vuoro.

perä tarvis hitsuutella kasaan ni sais tilata uudet vetarit ja välityksen.

kardaani pitäisi myös soveltaa jostain.

kestääkö kardaani putkena ihan tavallinen musta vedettu putki vai tarviiko sen olla cromoa?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #35 : 11.11.2012, 21:10:50 »
Tuosta tulpasta niin kaverilla oli 325 bemari joka oli rajusti viritetty vapari. Suuttimet oli niin isot että ku 40km/h körötteli kylällä nii alko käymää viidellä. Sitte vaa rutosti monoo ni alko käymään taas kaikilla.

En tiiä onko sulla yhtään samanmoinen vika mutta kuhan kerroin  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #36 : 12.11.2012, 05:14:11 »
En tiedä puhutko nyt kaasareiden vai ruiskun suuttimista, mutta suuttimien läpi virtaavaa polttoainemäärää on nykypäivänä mahdollista kontrolloida suuttimien aukioloaikaa säätämällä.

Oikealla ohjauksella ja esim. 2200cc-suuttimilla saadaan autot nykyään menemään päästöistä ja käymään nätisti.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #37 : 12.11.2012, 06:06:51 »
En tiedä puhutko nyt kaasareiden vai ruiskun suuttimista, mutta suuttimien läpi virtaavaa polttoainemäärää on nykypäivänä mahdollista kontrolloida suuttimien aukioloaikaa säätämällä.

Oikealla ohjauksella ja esim. 2200cc-suuttimilla saadaan autot nykyään menemään päästöistä ja käymään nätisti.
Bamsellahan ainakin oli tatechin perässä 2000cc jos en väärin muista?

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #38 : 12.11.2012, 08:03:28 »
Bamsellahan ainakin oli tatechin perässä 2000cc jos en väärin muista?

Tässä on reilu 900cc suuttimet, tota tulppa ongelmaa en ole vielä kerenny tutkimaan sen enempää, mutta tuli vaan tommonen suutin vika mieleen ku saman pytyn kynttilää pimentää kokoajan. Jos siellä suutin jää jumittamaan auki jonkun roskan takia tai jotain.

Onhan tatekissa suuttimien korjaus arvoja vaikka minkämoisia, esim jos jännite tippuu liian alas ni ecu pidentää suuttimen aukioloaikaa.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #39 : 12.11.2012, 19:03:23 »
En tiedä puhutko nyt kaasareiden vai ruiskun suuttimista, mutta suuttimien läpi virtaavaa polttoainemäärää on nykypäivänä mahdollista kontrolloida suuttimien aukioloaikaa säätämällä.

Oikealla ohjauksella ja esim. 2200cc-suuttimilla saadaan autot nykyään menemään päästöistä ja käymään nätisti.

325 bemari 2200cc suuttimilla ja vakio moottorinohjauksella ei taida kauhee hyvi mennä päästöistä läpi. Ja em. penarissa oli vakio ohjaus.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #40 : 13.11.2012, 06:59:25 »
Ei varmaan juu. Kannattaa harjoitella hieman luetunymmärtämistä.

Sanoin, että oikealla ohjauksella eli esim. tässä tapauksessa Tatechilla moottoria ohjattaessa suuretkaan suuttimet eivät muodostu ongelmaksi, koska suuttimien aukioloaikaa voi säätää niin tehokkaasti.

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #41 : 09.06.2013, 23:50:56 »
pientä päivitystä kerran puolessa vuodessa  ;D

käyntihäiriöt saatiin kuntoon, oli menny 4 puolaa ristikkäin paikalleen   :idiot2:

nyt on auto taka-akselia vaille ajokuntoinen, perä saatiin hitsattua kasaan ja vielä suoraan.

revelle suuri kiitos jigin lainaamisesta. nyt odotellaan vetareita ja välitystä ameerikoista

muutama kuva vielä ja video  :)









Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #42 : 12.12.2013, 19:26:11 »
päivitellään vähä tätäkin

perän osat sain viikko sitten käsiini.

eli uutta osaa tuli mittatilaus vetarit, uus välitys, kaikki laakerit, 1350 yoke

seuraavaks perä nippuun ja kardaania sovittelemaan paikalleen








Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #43 : 29.12.2013, 23:03:40 »
päivitellääs tätäkin

laakerit sain prässättyä paikalleen uuteen lukkoon ja pinioniin. uus välitys on 3,5.

backlashin mittailua



hammaskosketus osu just kohdalleen vanhalla shimmi levyllä



siinä odottamassa auton alle pääsyä




Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: volvo 244 m50b25 turbo
« Vastaus #44 : 29.12.2013, 23:46:19 »
Hienoa, että akseli on nyt valmiina.

 

KL-varaosat  Race.fi