Lomalla kun olen, varsin penkaisin tuosta pois kannen, kun sen tiivistyksillä on tullut ajeltua yli 400 tkm. Yllättävän siisti on FD vielä 620 tkm:n jälkeen sisältä. Näkyy vielä tehdas hoonauksetkin. Tarkaan kun katsoo.

Kumitavara on tietty koppuraa. Vaimenninkumit bakeliittia, samoin imuvenojen tiivisteet. Venttiilit itsessään siistit. Ei juurikaan karstaa. Imuseetit kirkkaat samaten venttililautaset. Pakopuolella sitten hivenen rosoisuutta. Ei kuitenkaan falskanneet. Ainakaan havaittavasti. Venttilivarat oli reiluhkot, jotain 0,45 - 0,50. Kansi on metalliviimaimen mukaan suora. Ei halkeamia silmin nähtävissä.
KYSYMYSOSIO:
1. Mikä on kohtuullinen kansityön hinta, jos laitan omasta varastosta mukaan uudet volvon varaosaventtiilit?
Elikkä seetien jyrsiminen, venttilien asennus ja säätö, sekä kannen kevyt hionta. Tietty laitan ne vaimenninkumit sitten itse erikseen paikalleen, eli vaadin säädön ilman niitä. Ohjureita ei tarvinne vaihtaa, kun vaikuttavat jokseenkin kulumattomilta.
2. Jos käytän vesipumpun irti kun kansi irallaan, laitanko kansitasoon sen korkeussuunnassa vaiko mihin kohtaan? Yksi pinnapultti olisi nyt helppo uusia...
3. Mihin säätäisitte venttiilivarat kylmänä?
Uusi tiiviste on Reinz, pultitkin uudet...
_sfr-