Kulkukoira  Proturbo

780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.

  • 47 Vastauksia
  • 14535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #15 : 21.03.2011, 00:26:53 »
Kyllä.

Sytkä systeemin mallista en tiedä tarkalleen että mikä on.

Tai no yksi noista tekemistäni testeistä viittas että sois ollu rikki mutta uusi kapistus ja täysin malliavastaava eli pitäs toimia. Aluksi kaveri oli saanu auton käymään ottamalla akusta apuvirtaa puolalle. Käynti oli ollut todella huonoa. Mutta tämän jälkee autoa räpelsi joku muu jonka jälkeen ei vehe lähtenyt enää edes käyntiin. Ja osia uusittiin siinä vaiheessa tuloksitta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #16 : 21.03.2011, 09:12:09 »
Anteeksi ehkä täysin typerältä tuntuva kysymys mutta tuleeko puolalle jännite kun laitat virran päälle ja pysyykö se jännite startatessa? :)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #17 : 21.03.2011, 10:51:17 »
Ite sain valmiiksi viallisen Boschin sytkäkiven moponetista.
Onneksi mittasin sen ennen asennusta.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #18 : 21.03.2011, 11:32:07 »
Tulee virta. Normaalit 12V ACCssa ja ON asennossa 11V. startatessa jännite katkeaa kokonaan. Nyt on toista virtalukon pohjaaki kokeiltu eikä mitään vaikutusta.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #19 : 21.03.2011, 11:33:13 »
Miten toi sytkäkivi testataan varmiiten? Ja millaset lukemat pitäs tulla?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #20 : 21.03.2011, 11:35:08 »
Tulee virta. Normaalit 12V ACCssa ja ON asennossa 11V. startatessa jännite katkeaa kokonaan. Nyt on toista virtalukon pohjaaki kokeiltu eikä mitään vaikutusta.
Tuotanoin, kummastakos puolan nastasta tämä on mitattu?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #21 : 21.03.2011, 11:54:23 »
+ navasta, eikös se näin kuulu tehdä? Ja varmuuden vuoksi toisesta myös ja samat lukemat.


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #22 : 21.03.2011, 11:55:25 »
En tiedä minkälainen tuon laitoksen sytkäkivi on, mutta jos on yhtään samantyylinen, kuin
960:ssä niin tuossa jotain ohjetta:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=64183.msg1343834#msg1343834

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #23 : 21.03.2011, 12:55:11 »
+ navasta, eikös se näin kuulu tehdä? Ja varmuuden vuoksi toisesta myös ja samat lukemat.
Täh?  :o
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #24 : 21.03.2011, 13:15:59 »
Niinpä niin. Eihän sen pitäs antaa miinus puolesta mitään??? Selventäkäähän jokunyt että mikä v*ttu tota vekotinta vaivaa :)

hevonen

  • Vieras
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #25 : 21.03.2011, 13:19:47 »
??? Olisko nyt sitten johtosarjassa vikaa? Jos se  jännite häipyy startissa. Kato ettei oo puristunut johdot missään...

Tai isoissa liittimissä häikkää.
Jos et asentoanturista saa mistään karvojen väliltä vastuslukemia, eihän se ole ehjä. Kai mittari oli oikealla alueella, mittaa satoja ohmeja?
« Viimeksi muokattu: 21.03.2011, 13:33:36 kirjoittanut hevonen »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9522
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #26 : 21.03.2011, 13:23:45 »
Siis puolan läpihän menee plussasta miinukseen ihan yksinkertainen lanka, ei se plussaan tuleva jännite voi kadota mihinkään siinä välillä jos puola on ehjä.

Kun auto ei käy, puolan miinus ei mene mihinkään eli siinä näkyy sama jännite mikä tulee plussaan.

Silloin kun puolalla tuotetaan kipinää, tuota miinusta kytketään maahan jolloin saadaan virta kulkemaan puolan läpi. Eli se puolan läpi miinusnapaan asti tuleva jännite päästetään maahan.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #27 : 21.03.2011, 13:42:25 »
Siis puolan läpihän menee plussasta miinukseen ihan yksinkertainen lanka, ei se plussaan tuleva jännite voi kadota mihinkään siinä välillä jos puola on ehjä.

Kun auto ei käy, puolan miinus ei mene mihinkään eli siinä näkyy sama jännite mikä tulee plussaan.

Silloin kun puolalla tuotetaan kipinää, tuota miinusta kytketään maahan jolloin saadaan virta kulkemaan puolan läpi. Eli se puolan läpi miinusnapaan asti tuleva jännite päästetään maahan.

Juuri näin.

Oliskos tuosta jotain apua:
http://www.volvoracing.se/Volvo%20Info/700,%20900/El-Scheman/Haynes%20700/Haynes%20El-schema%20Volvo%20740%20760%201987.pdf

Poissa sol313

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #28 : 21.03.2011, 13:43:05 »
Näin tietenkin, ja toisiokäämin kautta puretaan jännite jakajan kautta tulppiin. Mutta kyllähän jännitteen pitäisi mittarilla plus navasta autoa startatessa näkyä. Kuitenkin mitkään johot eivät ole puristuksessa ja johot on sulakerasialle ja moottorin ohjausboxille asti "soitettu" ja kaikki toimii. Myös boxi on uusi.

hevonen

  • Vieras
Vs: 780 Bertone Coupe 1987 käynnistys ongelma.
« Vastaus #29 : 21.03.2011, 13:54:56 »
Pitäiskö sulla olla tämmöinen anturi

http://info.rockauto.com/SMP/SMPDetail3.html?PC295.html

mutta on sellainen pirun metallipiikki mitä käytetään nelosissa. Se etäisyyskin hammaskehään on tarkka, 1+/- 0.5mm ja anturin oltava suorassa. Voipi olla ettei toimi sillä väärällä anturilla, voi ohmitkin olla pielessä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi