Carcom Oy  Elekma

t5 sytkä ja ahtohäikkä

  • 13 Vastauksia
  • 5232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
t5 sytkä ja ahtohäikkä
« : 17.03.2011, 22:23:06 »
Joo elikkä on jo pidemmän aikaa ollu häikkää 850 aut. T-5R:n sytkän ja ahtojen kanssa..Tehot kateissa ja ei ahda kunnolla. Eli kiihdyttämään lähtiessä esimerkiksi 60km/h vauhdista jolloin auto lähtee kickdownilla 2.vaihteella niin ahdot eivät lähde kunnolla nousemaan ja tuntuu että ennakot ovat ihan pielessä--> liian myöhäisellä. Välillä tapahtuu rykimistä ja pauketta vastaavassa tilanteessa. Kun kierrokset sitten nousevat noin 5000rpm niin ahdot nousevat ylös ja sitä myöten tehoakin alkaa tulla, mutta silti tuntuu ettei ennakot/kipinä ole aivan kohdillaan siltikään. Auto antaa takimmaisen nakutusanturin vikakoodia ja kummatkin anturit on vaihdettukkin jo uudemman mallisiin sekä piuhat mittailtu, joten niissäkään ei pitäisi olla mitään vikaa. Vikahan viittaisi siihen että auto luulee että kone nakuttaa ja täten myöhäistää sytkää ja laskee ahtoja..näin ei kuitenkaan pitäisi olla ja tuo rykiminen ei myöskään selity sillä. Onko kellään mitään käryä mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #1 : 18.03.2011, 16:40:03 »
Mulla on vähä samaa vikaa.. tunnistimet on vaihdettu mut ainavaan valittaa takatunnistinta. sielähän voi olla vaikka bensapumppu menos tjn ei saa tarpeeks löpöö ja nakuttaa? vai toimiiko tää homma sillein :D

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #2 : 18.03.2011, 16:48:19 »
Jos tuntuu että bensapuolelle on jotain  niin sen tarkistuksen jälkeen.
-Vikakoodit
-Imuvuotojen tarkastus
-Tulpat/sytty osat
-TCV venttilli vaihtoon.
-MAF vaihtoon.

BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #3 : 18.03.2011, 17:24:48 »
joo ei oo bensapuolella mitään, seokset paksulla vedossa...ja tulpat, johdot, pyörijä,kansi yms on vaihdettu eli ei ole mikään niistä. TPC en oo viittinyt alkaa vaihtamaan kun mitä todennäköisemmin ei ole siitä kiinni, oon ajanu ilman sitäkin ja samalla tavalla sytkä pielessä jonka takia paineetkin nousee huonosti...MAF:a en oo myöskään vaihtanut kun ei viitsisi taas alkaa vaihtamaan 1000e osia ja sitten huomata että on joku pikkujuttu ollu jonka takia ei ole toiminut. Imuvuotoja ei myöskään ole, tarkastettu moneen kertaan, sekä uusittu letkuja/putkija...

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #4 : 19.03.2011, 12:48:22 »
Millaiset tulpat siellä on?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #5 : 19.03.2011, 23:11:01 »
ihan vakio kynttilät, tais olla ngk:t, että ei vika selity niilläkään, ja samat oireet ollu ennen ja jälkeen vaihdon..

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #6 : 19.03.2011, 23:13:05 »
ihan vakio kynttilät, tais olla ngk:t, että ei vika selity niilläkään, ja samat oireet ollu ennen ja jälkeen vaihdon..
Tai sitten ne selittyy juuri noilla NGK:n tulpilla. Kärkiväli?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #7 : 20.03.2011, 12:54:24 »
ai mitäs vikaa NGK:n tulpissa mahtaa olla? 0,7mm kärkiväli eli pitäisi olla senkin puolesta ihan ok? Ja en ite kyllä lähtis noista tulpista vikaa etsimään, oli sama vika jo ennen tulppien vaihtoa, ja jos noi NGK:t niin paskoja on, niin niitä ennen oli ihan orkkis volvon tulpat...Jostain anturi viasta veikkaisin että on kyse, joltain anturilta tulee viallista singaalia taikka sitten ei ollenkaan...Äsken katsoin vikakoodit niin oli puskenu lambda-anturin vikakoodin..ton ei vissiin pitäis enää kyllä vaikuttaa täyskaasu vedossa vaikka lambda olisikin sökö, koska ei tietääkseeni käytä enään lambdasäätöä hyväkseen täyskaasuvedossa? vai oonko väärässä?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #8 : 20.03.2011, 12:55:58 »
ai mitäs vikaa NGK:n tulpissa mahtaa olla? 0,7mm kärkiväli eli pitäisi olla senkin puolesta ihan ok? Ja en ite kyllä lähtis noista tulpista vikaa etsimään, oli sama vika jo ennen tulppien vaihtoa, ja jos noi NGK:t niin paskoja on, niin niitä ennen oli ihan orkkis volvon tulpat...Jostain anturi viasta veikkaisin että on kyse, joltain anturilta tulee viallista singaalia taikka sitten ei ollenkaan...Äsken katsoin vikakoodit niin oli puskenu lambda-anturin vikakoodin..ton ei vissiin pitäis enää kyllä vaikuttaa täyskaasu vedossa vaikka lambda olisikin sökö, koska ei tietääkseeni käytä enään lambdasäätöä hyväkseen täyskaasuvedossa? vai oonko väärässä?
Viallinen ilmamäärä mittari voi antaa lambda vikaa myös.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #9 : 20.03.2011, 13:22:01 »
Joo niinhän se voi..pitäis jaksaa mitata sekin jokin pvä että minkälaista sielun elämää siellä mahtaa olla..en vaan oikein perusta tohon taktiikkaan että vaihdetaan puolet koneesta arpoen että voisko olla vika tuossa ilman että edetään suuntaan taikka toiseen. Mutta osaako joku sanoa vaikuttaako lambda-anturin singaali täyskaasuvedossa, ainakin seosmittarin mukaan hyppää pois lambdasäädöltä kun kaasun polkaisee pohjaan, jonka mukaan kone ei välitä lambdan arvoista tällöin??

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #10 : 20.03.2011, 15:12:01 »
Joo niinhän se voi..pitäis jaksaa mitata sekin jokin pvä että minkälaista sielun elämää siellä mahtaa olla..en vaan oikein perusta tohon taktiikkaan että vaihdetaan puolet koneesta arpoen että voisko olla vika tuossa ilman että edetään suuntaan taikka toiseen. Mutta osaako joku sanoa vaikuttaako lambda-anturin singaali täyskaasuvedossa, ainakin seosmittarin mukaan hyppää pois lambdasäädöltä kun kaasun polkaisee pohjaan, jonka mukaan kone ei välitä lambdan arvoista tällöin??
EI tainnut olla lambda säätöä vielä näissä kaasu pohjassa. Taisi sähköisen kaasuläpän yhteydessä tulla vasta. Nimerkki DERA muistaisi tuon varmaksi.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #11 : 20.03.2011, 16:06:21 »
no ainakin seosmittari antaisi näin ymmärtää kun seos-suhde tippuu sinne 11 pintaan kun polkasee kaasun pohjaan. Osakuormalla ajettaessa näyttäisi lambdasäätökin toimivan kun seos-suhde vaihtelee 14.7 molemmin puolin..

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #12 : 20.03.2011, 16:09:02 »
no ainakin seosmittari antaisi näin ymmärtää kun seos-suhde tippuu sinne 11 pintaan kun polkasee kaasun pohjaan. Osakuormalla ajettaessa näyttäisi lambdasäätökin toimivan kun seos-suhde vaihtelee 14.7 molemmin puolin..
Vaikka lambda ohjaisin täyskaasulla on seossuhde varmaan ihan jotain muuta kuin 14,7 pinnassa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa jusbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • 164 -72, 850 T-5R,
Vs: t5 sytkä ja ahtohäikkä
« Vastaus #13 : 20.03.2011, 16:20:00 »
juu ei se kauaa kestäisi se kone jos vedossa on labda 1.00..Deralta vois tosin kysästä tosta lambda säädöstä, koska lähtee vetämään isommilla kierroksilla erillailla, selvä kynnys vedossa millon herää, ihan kuin esimerkiksi ahtopaineen säädin antaisi painetta vasta yläkierroksilla, mutta miksi näin niin se tässä ihmetyttää?? Että vaikuttaako esimerkiksi lambdan arvot sitten kuitenkin tiettyyn pisteeseen asti vaikka kaasuläppä olisikin leväällään.. ::)

 

Kulkukoira  Proturbo