Onkos jollain kertoa mistä johtuu että venttiilien lukkourat on kulunut sillain että lukot hölskyy selvästi venavarren pituus suunnassa?
En asiaan aluks kiinnittänyt sen enempää huomiota kun katoin vaan pakovenat mistä näki silmälläkin että urat venahtanut ja niitannu purseen sillain että ei tullu ohjurista läpi viilaamatta,mutta ajattelin että johtuu hinnat-alkaen mallin venttiileistä.
Nyt katoin imuvenojakin ja nekin venähtäny/kulunu mutta ei niin paljoa,ja imuvenat on volvon orkkis.
Kyseessä B20 ja ajoa takana joku 1.5v mutta kilometrejä ei varmaan kun 3000km maksimissaan katuajoa mutta kenkää saanut sen mitä vakio alakerralla ja katkenneilla männänrenkailla irti saa,eli ei juurkaan yli 6000rpm

Nokka ja nostajat hyvän näköset vaikka olikin halvin R-nokka setti nostajineen.
Keinuvivutkin oli ihan ok,paitsi yks oli kulunu aika lailla.
Venttiilien päät kuluneet tuollain kuvassa olevan punasen viivan suunnassa pyöreäksi ja toisin päin on suorat.

Jousipaineet oli aika saakelin pienet kun mittailin sillon bräniköistä Scatin jousista ilman että jumppailin niitä ensin niin jäi tyyliin 35kg kiinni ja varmaan 70-75kg auki kun ne jäikin sen liki 5mm kasaan kun paino pari kertaa liki putkelle.

Ja tosiaan noissa venttiilien päissä näkyy keskellä ikäänkuin kiillottunu kohta mutta se kiillottunu rantu on kuitenkin yli kohta tuossa pyöreeks kuluneessa muodossa.
