Mitä huonompi koneen VE eli esim. 8V motti niin sitä isompi pakopesä kannattaa laittaa jos oikeesti voimaa haluaa. 16V motit antaa tosiaan anteeksi enemmän ja toimivat jopa jotenkin pienilläkin pesillä. Tämä siis pätee aika hyvin Holsuihin. Hyvä esim. kaverin M20 BMW motti eli 2.5litranen 12V kutonen. HX52sella 10 pesällä tuli tasan 500hv ja ainostaan pesä vaihtu 16 niin tuli 600hv ja spooli kärsi 200rpm.
Eli win win. 
Nimen omaan. Jos kansi ei virtaa tarpeeksi, joutuu ahdin tekemään suuremman työn saavuttaakseen saman massavirran kanavasta läpi sylinteriin --> paineen nousuna. Tästä johtuen suuremmalla pesällä saadaan siirrettyä enemmän energiaa ahtimen läpi tuottaakseen painetta imupuolelle.
On jo helppo verrata 8v kannen venttiilien alaa esim. 24v kanteen. Olettaen että 24v moottorissa esim. 33mm venttiili (m50 tjsp.?), saadaan kansien venttilien määrän suhde 3:1. Tästä voidaan verrata imuventtiilien kokonaisalojen suhdetta:
π*r1^2 = 3*r2^2, jossa r1 volvon venttiili, ja r2 bmw:n
tästä saadaan joka tapauksessa: r1 = 1,732*r2. Tätä verrattaessa 24v kanteen, 8v moottorissa tulisi olla 33mm*1,732 = 57,156mm venttiili saavuttaakseen saman kokonaisalan.
Sylinterin täyttö riippuu tottakai myös nokan/nokkien nostosta, durasta ja ajoituksesta, mutta yllä oleva antaa hieman suuntaa miksei siitä 8v koneesta lähde samalla tavalla tehoa.
-Bamse