Jos pyöristät ne sisälaidan kulmat niin virtaus vain huononee... siihen venttiilimaljaan syntyy semmoinen pyörre sisäkurvin lähistölle, joka "ohjaa" ilman sinne ulkolaidalle. Pyöristys kasvattaa tätä pyörrettä, jolloin entistä suurempi osa virtauksesta siirtyy ulkokaarteeseen...
Kitin avulla kanavan lattiaa korotetaan venttiilimaljan läheisyydestä, jotta saataisiin riittävän loiva käännös jossa virtaus pysyisi paremmin kiinni -> virtaus jakautuisi suuremmalle osalle venttiilin kehää.
Imuventtiilin siirtäminen ja/tai isontaminen auttavat myös koska tällöin sisälaidan pyöristystä voidaan kasvattaa. Esim epäkeskeisesti sijoitettu 48 mm imuventtiili siirtää tuota aukkoa 4 mm kohti imusarjaa, jolloin sisäkurvista saadaan jo parempi. Muutos maksaa vain niin paljon ettei sitä oikein kannata tehdä, noita isoja kansia kun saa kumminkin sen verran halvalla...
Mielestäni kustannustehokkainta on lisätä sitä epoxy-kittiä sinne kanavaan. Jos ei raaski ostaa tuota varsinaista kanavakittiä, niin tavarataloista löytyy veneen korjaamiseen tarkoitettua epoxy-kittiä. Tuonkin saa sielä pysymään, kunnon rasvan poisto liukkarilla ja karhennus karkealla hiomapaperilla (juuri ennen kitin laittoa). Kittiä kannattaa aluksi hiertää kunnolla kanavanlattiaan ja sitten vasta "valaa" kanavaan riittävä määrä useammassa erässä.

Kitattuja kansia olen käyttänyt kilpureissa, ensimmäiset tuommoiset tein 2004 ja joistakin noista kansista kitin laidat ovat aikojen saatossa vähän lohkeilleet, eniten ajetulla kannella kilpaa taidettiin ajaa meidän toimesta lähemmäksi 20 tkm ennen auton myymistä.