Kun alkaa vastustamaan, alkaa sitten tosissaan vastustamaan. Tänne nyt kuitenkin vain Volvoni tuottamat päänvaivat...
Olen ihka uusi täällä joten anteeksi mahdolliset alkuonnahtelut.
Varasin ajan siniselle kun halusin saada luotettavan diagnoosin moottorista kuuluvaan huolestuttavaan ääneen.
Arveluita tätä ennen eri tahoilta että suutin, venttiilikoneisto, männän ristitappi ja ääh ei tuo paha ole, senkuin ajat vain.
Varatessani keskiviikkona aikaa, minulla oli vielä kojelauta jossa ei palanut yhden yhtä ylimääräistä valoa.
Alettiinpa etsimään lähestyvän katsastuksen innoittamana koslaan käsijarrua jota ei ollut.
Kengät olivat tottakai väärät, mutta kun kummankin puolen alimmainen kenkä näytti täydeltä ja ylimmäinenkin kohtuulliselta.
Vaihdettiin kenkien paikat ja kässäri löytyi.
Ilakoin kuitenkin liian aikaisin koska jonkin aikaa ajettuani syttyi samanaikaisesti liukkaan, jarrujen ja abs:n valot.
Jarrut eivät laahanneet ja kässäri piti edelleen.
Seuraavana päivänä sinisellä pyydin myös vikakoodin luvun: Pyöränanturi, oikea takapyörä signaali virheellinen.
Myös ABS-nopeus oli muissa pyörissä 45km/h, mutta oikealla takana 300km/h.
Oli jostakin syystä mökkääntynyt remontista
Tuomio moottorista: Kiertokangen laakeri ja ääni tulee koneen takaosasta.
Ei sillä, olen ajatellut jokatapauksessa autoni pitää ja oma fiilikseni äänestä enteili koneremppaa tai vaihtokonetta.
En siis ollut kovinkaan surkeissani..vielä siinä vaiheessa.
ABS-anturia sitten irroittamaan ja tutkimaan...ei lähe auki..ei sitten millään!! Puhalleltiin paineilmalla ja koputeltiin
Seuraavaksi kokeiltiin boksin nollausta täältä löytynein keinoin ja akunkengätkin oli irrallaan.
Nyt minulla on siis pihassa Volle johon täytyisi löytäää kone, joku vaihtamaan se ja vieläpä saada kojelauta olemaan paistamatta ylimääräisillä valoillaan.
Takajousetkin pitäisi vaihtaa

Kaikki vinkit otetaan vastaan ja juu, tiedän ei ole ihan pieni eikä myöskään ilmainen homma se koneen vaihtoprojekti.
Yksi tarjous vaihtokoneesta vaihtoineen on, mutta lisää kaikenlaisia vinkkejä teiltä tietäjiltä otetaan vastaan.
Esim yksi tyhmä kysymys( naurakaa vain)..Pystyykö koneen vaihtamaan ilman että ilmastoinnista karkaa kylmäaineet?
Alussa kerroin muustakin vastustamisesta, joten autoon ei pystyisi nyt aivan hirveästi syventymään.
Pidän kuitenkin kotterostani (vielä)joten kuntoonhan se pitäisi laittaa.
Sähköpostiakin voipi asian tiimoilta laittaa. Arvostan hyviä vinkkejä, mutta ettehän kovasti niitä lannistavia laittako, ettehän
