Futurez  Kulkukoira

940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232

  • 30 Vastauksia
  • 19306 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #15 : 21.03.2011, 22:23:00 »
Itsellä aiheutti kierroslukumittarin "pilkkimistä" Hugo-merkkinen sytkäpääte.
Tilalle lopuksi Unipoint motonetistä ja pilkkiminen loppui.

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #16 : 21.03.2011, 22:48:40 »
Mulla on myös unipoint, kävin hakemassa motonetistä kun ajattelin vian johtuvan siitä. Ei ole kyllä auto enää sammunut sen jälkeen.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Tiedemies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #17 : 23.03.2011, 11:14:18 »
Itsellä aiheutti kierroslukumittarin "pilkkimistä" Hugo-merkkinen sytkäpääte.
Tilalle lopuksi Unipoint motonetistä ja pilkkiminen loppui.

Vaikuttiko se siis myös käyntiin vai vaan mittariin? ???

Unohdin mainita tuossa viestissäni, että pientä nykimistä ilmenee lämpimänä alhaisissa vauhdeissa pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä. Päästötkin on juuri mitattu ja ne on kunnossa.

Onko kenelläkään näkemystä siitä, voiko puola aiheuttaa tällaista vikaa?

EVO8

  • Vieras
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #18 : 23.03.2011, 13:45:52 »
Aikani jumppasin itse pelkän puolanjohdon takia. On normaali vastus eikä muutu vaikka kuinka taivuttelet (2vuotias sinisen piuha) eikä mitään silmämääräistä vauriota mutta niin vain löi läpi hatun päästä kun tarjosi maadotusta kylkeen.

On muuten kummallisia nämä Volvon vajaat johtosarjat ( "sarja ei sisällä puolan johtoa...") Myös sinisellä!  ELK

« Viimeksi muokattu: 23.03.2011, 13:47:45 kirjoittanut EVO8 »

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #19 : 23.03.2011, 15:00:24 »
Vaikutti vain kierrosmittariin ja siihen että auto ei enää sammu. Tyhjäkäynti on pysynyt lähes samanlaisena. Jotkut ircissä sanoivat että vinokoneen ominaisuuksiin kuuluu välillä nytkähtää. Tuosta tyhjäkäynnistä en niin huolissani ole, mutta tuo uusiutuva vikakoodi kyllä vähän ärsyttää. Pitää viikonloppuna yrittää saada auto nosturille ja katsella pakoputki ennen lambdaa kunnolla läpi. Pitää samalla mittailla yleismitarilla lambda.

Tuon polttimorikon valon palamisen ratkaisin irroittamalla polttimon. Eipä enää loimota silmään.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #20 : 23.03.2011, 17:44:57 »
Vaikuttiko se siis myös käyntiin vai vaan mittariin? ???
Kun viisari "pilkki" joutokäynnillä, ei moottorin käyntinopeus kuitenkaan vaihdellut.
Satunnaisesti teki sitä että moottoria kuormittaessa nykäisi kerran tai neljä.
Nykyisellä Unipointilla ei tätäkään ilmiötä esiintynyt.

Hugo teki sitä, että kun sen kiinnitti alkuperäiselle paikalleen pimeään nurkkaansa ei auto käynnistynyt  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 23.03.2011, 17:47:05 kirjoittanut jaippi »

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #21 : 25.03.2011, 13:59:18 »
Vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän ja pistin tankkiin suutintenpuhdistusainetta. Nollasin vielä vikakoodit. Tuntuu että tyhjäkäynti olisi pikkuhiljaa parantunut. Tietenkin voi olla sekin kun olen antanut välillä kunnolla kierroksia koneelle  :D. 20 vuotta kahden papan omistuksessa, niin tuskin on kierrosmittari koskaan käynyt yli 3000rpm.

No seuraillaan. Huomasin että yksi koneen maajohto oli osittain virranjakajan puolella tulpanhatun alla. Käänsin sitäkin vähän toiseen asentoon. 
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa takatuuppari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #22 : 26.03.2011, 19:41:00 »
Toimenpiteistäsi yleisin Volvon ongolma on vielä korjaamatta eli suuttimien o-renkaat, jotka kovettuu. Sopisi hyvin tuohon vikakoodiin ,niinkuin imusarjantiivistekkin jonka olit jo vaihtanut, mutta ajoittainen pätkiminen on melko normaalia Volvoille 200- 700- ja vielä 800-sarjassakin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #23 : 26.03.2011, 19:45:19 »
Toimenpiteistäsi yleisin Volvon ongolma on vielä korjaamatta eli suuttimien o-renkaat, jotka kovettuu. Sopisi hyvin tuohon vikakoodiin ,niinkuin imusarjantiivistekkin jonka olit jo vaihtanut, mutta ajoittainen pätkiminen on melko normaalia Volvoille 200- 700- ja vielä 800-sarjassakin.
Eipä ole vielä tullut vastaan yhtään sähköruiskuvinokonetta, jossa olisi nuo tiivisteet vuotaneet muuten kun itse irrottaessa rikkomalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa takatuuppari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #24 : 26.03.2011, 20:08:44 »
Tietääkseni b230f ja b200f moottorit on tälläisiä mistä puhut ja kun on autolla ikää 15v niin kyllä kumit kovettuu vaikka oliski sähköllä ohjattu, olihan tuo ongelma kyllä suurempi noissa vanhemmissa ruiskuissa.

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #25 : 27.03.2011, 16:50:37 »
Onko nuo tiivisteet vaikea vaihtaa? Onko jotain hyvää keinoa todeta tuollaista vuotoa? Suutinten ympäristö on melko puhdas.

Tuo "pätkiminen" ei niin haittaa, mutta häiritsee tuo vikakoodi. En tiedä mitä tuo aiheuttaa pidemmänpäälle, mutta olisi hienoa saada auto vikakoodittomaan tilaan. :)

Edit: Mittailin lambdan. Tuntuisi toimivan normaalisti. Jos jollain on pk-seudulta lainata ehjää ilmamassamittaria niin pistäkää vaikka privaa. Olisi hyvä saada tuokin vaihtoehto suljettua pois. Maksan toki vaivanpalkkaa.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2011, 18:32:27 kirjoittanut Madbull »
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #26 : 29.03.2011, 20:53:20 »
Suihkuta startti pilottia suuttimien juuriin auton käydessä.Kierrokset nousee jos joku O-rengas vuotaa.Rasvan poistaja pumppu/paukku pullossa ajaa saman asian?

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #27 : 29.03.2011, 21:03:05 »
Joo pitää tuota kokeilla vielä. Noita letkuja ja imusarjan tiivistettä jo suihkin pariin kertaan. Pitää kokeilla ehjällä ilmamassamittarilla että poistuuko vika sillä. Jos poistuu niin uusi imm vaan ja kovaa ajoa :).
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #28 : 20.06.2011, 17:12:42 »
Nostetaanpa tätä. Vaihdoin kierroslukuanturin niin viat tuntuivat poistuneen. Vaihdoin kyllä ilmamassamittarinkin, mutta jäi pieni nylkytys. Ilmeisesti tuo rpm-anturi jätti välillä kierroksen rekisteröimättä, josta johtui pieni mittarin pilkkiminen. Tiedä sitten jättikö tuo samalla jonkun pytyn sytyttämättä, siltä ainakin tuntui.

Taitaa antaa eculle suoraan tietoa tuo rpm-anturi, joten tuon toimimattomuus kyllä sekottaa autoa pahasti.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2011, 20:56:57 kirjoittanut Madbull »
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa ryydis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 tyhjäkäynti.-->vikakoodi 232
« Vastaus #29 : 21.06.2011, 10:32:52 »
Nostetaanpa tätä. Vaihdoin kierroslukuanturin niin viat tuntuivat poistuneen. Vaihdoin kyllä ilmamassamittarinkin, mutta jäi pieni nylkytys. Ilmeisesti tuo rpm-anturi jätti välillä kierroksen rekisteröimättä, josta johtui pieni mittarin pilkkiminen. Tiedä sitten jättikö tuo samalla jonkun pytyn sytyttämättä, siltä ainakin tuntui.

Taitaa antaa eculle suoraan tietoa tuo rpm-anturi, joten tuon toimimattomuus kyllä sekottaa autoa pahasti.

RPM -anturi on hyvä vaihtoehto nykimiseen jos siihen liittyy vielä käynnistyvyysongelmia. Anturia ei sit kannata hakee moto... Eiku siis hakekaa alkuperäinen anturi siniseltä tiskiltä, kestää/toimii paremmin kuin harakirit. Eikä edes maksa paljoa enempää. Ja vaikka siinä ei edes olisi ollut vikaa niin sitten tietää vaihdon jälkeen ettei siinä ole vikaa ja on yksi vikapaikka vähemmän.

Anturista menee tieto sytkälle ja ruuttalle, ruutta lakkaa huonolla signaalilla ensin toimimasta.

ex:121 122S 121 142 745 744 now: 745-90 945t-96, Varadero XL1000V, Ford 245CID XLT-96
Ford = Fix Or Repair Daily

 

Proturbo  Autodiagnoosi