Samppasport  Futurez

740 jarrumuutokset

  • 12 Vastauksia
  • 2217 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
740 jarrumuutokset
« : 13.08.2013, 21:48:33 »
Meneekö 740 kaikki satulat suoraan paikalleen ilman muokkauksia. Esim kun on takana muistaakseni 38mm mulla niin että sais ne 40mm. Ja kuinkas etulevy jota on kahta kokoa, nyt on se 262mm levy, niin meneekö toi 287mm paikalleen suoraan, tietty kai satulan vaihto mutta muuten?
Mitä muuta vaatii alustaan että sais vaparista turboksi? Iskaritolpat? Vaatiiko turbotus edes välttämättä jarrujen vaihtoa?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #1 : 13.08.2013, 21:58:04 »
Taakse käy 40mm suoraan.
Etutolppaan menee isommat suoraan.
Tolppa sama.
Turbotus vaatii käsittääkseni isot jarrut eteen.

Muoks: Paitti, että se tolpan mallihan muuttui jossain vaiheessa pyöränlaakeroinnin osalta.
Muoks2: Muuten samat sävelet.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2013, 22:15:22 kirjoittanut järviin »

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #2 : 13.08.2013, 22:47:30 »
Eli käytännössä sen kuin laittaa vaan paikalleen.  :)
Kiitos tiedosta.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #3 : 14.08.2013, 06:46:54 »
Sitten tietysti kannat konttorille todistukset joista näkee turbomallin jarrujen tiedot ja jonkinnäköisen todistuksen turbokoneen alkuperästä.
Jarrutiedoiksi on kelvannut vaikka kopio varaosakirjan sivusta. Ite otin vielä paikallisen varaosamyyjän kuittauksen ja leiman lappuun. 8)

Katsastaja kehui että trafilla tykkäävät kun vaan on hirveesti turhaa ja virallisen näköistä paperia mukana...

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #4 : 14.08.2013, 09:48:08 »
Aviåehtåsåpimus on varmaan sitten hyvä liite.  :2funny:

Jarruasiaa:
Motonetilla tarjosivat Mapco-jarrupaloja ABS-volleen eteen. Hintaan 30. En ostanut.
Mitkähän olisi hyvät ominaisuuksiltaan (pitää purra ja olla lähtökohtisesti kiljumattomat // Roadhouse on siis ulkona valinnan).

_sfr-



Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #5 : 14.08.2013, 10:07:54 »
Aviåehtåsåpimus on varmaan sitten hyvä liite.  :2funny:

Jarruasiaa:
Motonetilla tarjosivat Mapco-jarrupaloja ABS-volleen eteen. Hintaan 30. En ostanut.
Mitkähän olisi hyvät ominaisuuksiltaan (pitää purra ja olla lähtökohtisesti kiljumattomat // Roadhouse on siis ulkona valinnan).

_sfr-

Jos hyvät haluaa eikä pölyäminen haittaa, suosittelen orggiksia. Muutama bricksiläinenkin vaihtoi EBC:n paloista orggiksiin radalla, koska pitää paremmin. Totesivat tosin aivan saman miinuksen kuin minäkin, vanteissa on (varsinkin automaatilla ajaessa) viikon jälkeen mukava kerros jarrupölyä :D

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #6 : 14.08.2013, 12:03:56 »
Sanokaa mitä vaan mutta Jufi-palat on toimineet normaalikäytössä.
Käsittääkseni ovat ihan mukiinmenevät myös hinta/laatusuhteeltaan.
Bosch-palat laitoin kerran mutta tais olla kovat tai jotain kun tuppas kiljumaan kevyellä jarrutuksella ja olivat siis edessä.

Olis piru pitänyt muutama vuosi sitten ostaa Jurid-paloja jemmaan jos olis tiennyt että maahantuonti loppuu, sehän on orig. volvo jarrupalojen valmistaja ja on kyllä hyvät, pölyää vaan pirusti mutta toimii joka kelissä.

Saiskohan noita Jurideja tilattua vaikka briteistä, vois saaha halvalla? Tietoa?

Kyselin tuolta http://www.partsforvolvosonline.com/ kasipätkään eteen+ taakse alkuperäispalat, hinta olis ollut n. 115 dollaria osille+ 70dollaria kulut= 185 dollarii yhteensä.
Ehkä vähän säästää verraten että hakee siniseltä.

Toisaalta ihan käypäset palat saa suomesta n.50-60€ hinnalla.

ps. Tilasin kyllä muuta mukavaa tuolta briteistä... ;)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013, 12:07:55 kirjoittanut hevonen »

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #7 : 14.08.2013, 12:06:46 »
..ja jos se turbokone on ikäänkuin vain jotenkin löytänyt tiensä sulle, kirjoita lappuun konttorilla että "oma varasto", pitäis kelvata, ei ne niitä ala syynäämään...  :))

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #8 : 14.08.2013, 18:54:49 »
Ei mulla vielä myllyä ole, tässä funtsin ja lasken mitä ton turbotus vaatii. Ilmeisesti paljon helpompi ja halvempi ostaa valmiina turbo kone ku alkaa tota alkup. turbottaa? Jos tän alkup. turbottaa, pääsis ilmeisesti vähemmillä paperitöillä?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #9 : 15.08.2013, 21:40:24 »
Ostin sitten TRW:n palaset. Hintaa jäi 44 euroa. Paikallinen varaosallinen liike niitä kertoi pitävänsä parempana vaihtoehtona hyllyssä. En tullut kysyneeksi, mikä olisi se huonompi vaihtoehto. Ruuvit oli mukana. Ne 8 milliset 12 mm:n kannalla. Takapaloina tuo merkki on ainakin pelannut ihan ok.  Tavoitteena olisi 0-ero puolittain samalla akselilla katsurin mittarilla.
Parina vuotena olen onnistunut sen yllärin järjestämään.  :2funny:

_sfr-

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #10 : 16.08.2013, 11:51:12 »
Sanoisin, että riippuu hyvin pitkälti sun peruskoneen kunnosta, kannattaako se ahtaa vai hakea jostain toinen pata. Lohkoon tarviit kaks muutosta: Jostain öljynpaineen ahtimelle ja vastaavasti öljynpaluun johonkin.

Tavallaan kauhean helppoa tulee, kun haet jostain mätäkorisen turbon ja hakkaat sieltä tarpeeksi isoja paloja kiinni omaasi. Kaikki jarrut sopii ristiin, kun vaihtaa tarpeeksi paljon tuentaa mukana... ^^
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 740 jarrumuutokset
« Vastaus #11 : 16.08.2013, 14:07:15 »
kone on b200f niin tuleeko muitakin ongelmia? pata kyllä kunnossa itsessään.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

KL-varaosat  Race.fi