Kaasutinexpertin toimitus tuli erittäin nopeasti ja mittaukset tehty erittäin tarkalla Lidlin keittiövaa'alla gramman tarkkuudella.

Uusi koho (näyttää ihan samalta, kaksi mustaa kohoa Y-varsien päissä, kuin vanha OEM) painaa 7 g, vanha OEM koho painaa 13g. Hieman on bensiiniä kohossa vaikka onkin "umpi" koho.
Vanhan kohon asetukseksi oli laittanut silmämääräisesti neulaventtiilin sulkeutumisen kohdalle eli tiivisteen pinnasta mitattuna 37,3mm. (toisen puolen koho oli hieman alempana ja sen etäisyys oli 36mm)
Tästä voisi laskea että 1g vastaa noin 0,5mm (6g/3,5mm)
Kaasuttimen niputuksen jälkeen tyhjäkäynti oli liian pienellä, tyhjäkäyntiruuvia piti kääntää kierros isommalle.
Nyt sportwagon

toimii jälleen hyvin. Pakokaasumittaukset ovat vielä edessä.
Ladan kaasuttimesta en tiedä muuta kuin että olen korjannut sellaisen paperiliittimellä. Ei ollut Sarana vaan 1500L. Oma viehätyksensä tuossa VAZ koneen äänessäkin on.