Osta niin kallis ja hyvä kuin sielu sietää, se tulee aina käytännössä halvemmaksi. Pientä laittamista niissä hyvissäkin on. Maalaus teetätettynä on pohjatöistä (ja kuinka paljon itse tekee) riippuen 1000 - 4000 €, itse en enää taida jaksaa ostaa autoa joka pitää maalata, yhden sellaisen olen entisöinyt.
Kaikkia osia saa ja huomattavasti helpommin kuin moniin muihin autoihin, peltiosat ovat ajoittain hieman kortilla. Mutta ilmaisia eivät nekään ole. Peltien kunto on ratkaisevaa, helposti ruostuvia kohtia ovat lokasuojien reunat, lokasuojien kylkipalat konehuoneessa kuten myös runkoaisat, juuri kohdassa missä ne sukeltavat auton alle. Myös poikkipalkit etuistuinten alla tuppaavat happanemaan. Kaikki kromiosat ovat kalliita ja ne pitäisi olla kunnossa jos museoautoa havittelet. Suuret kumiset lattiamatot ovat myös arvokkaita, n. pari sataa kappale muistaakseni ja vanhoissa ne ovat yleensä lahot. Ylivaihde on mahtava lisä maantieajossa, eli sellainen on kovin toivottava varuste.
Omia suosikkivuosimallejani ovat 1965 ja eteenpäin, tuolloin penkit muuttuivat totaalisesti ja ainakaan oma selkäni ei tykkää niistä vanhemmista. Kahdessa viimeisessä vuosimallissa on vakiona kaksipiirijarrut ja tehostin, aiempiin voi tehostimen lisätä (mitä suosittelen kaikille) mutta piirejä on vain yksi.
Itse hakisin Ruotsista valmiin auton, tarjontaa on, hintataso maltillinen ja vero muutamia kymppejä. Tätä ennen tietysti varmistaisin autolle löytyvän talvisäilytyspaikan.
Ja jos oikein hyvän tummanvihreän haluat, voi sellainen olla myynnissä tulevana keväänä