
Kuvassa vanhanmallinen kumipäällysteinen homotulppa poikittain kolossaan. Uusi on kokonaan metallinen ja itse vedin laakerilukitteella paikalleen.
Ihana homma ei voi muuta sanoa.
Pikkuveljen autosta (2004 D5 manuaali 360tkm) irtosi talvella 2012. Samalla tarkastettiin vauhtipyörä ja uusittiin kytkin.
Omasta autosta (2004 D5 automaatti 250tkm) irtosi viimekesänä ja korjaukseen meni aikaa viikonloppu kun rauhassa teki.
Molemmat autot korjattiin tunkilla,moottorinosturilla ja laittamalla kone kannatukseen roikkumaan. Onhan siinä oma hommansa kun irroittaa ensin apurungon autonalla ja sitten alkaa nysvätä vaihteistoa irti.
Omasta autosta ei suostunu vasen vetoakseli irtoamaan askista niin otin sitten pakettina alas.

Hommassa ei ole periaatteessa mitään ihmeellistä, paljon mekaanista hommaa ja painavia asioita. Tarpeeks kun purkaa niin kyllä se aski sieltä hypähtää irti.
Jos pääsee vaan nosturille tekemään niin helpottaa/nopeuttaa kummasti.