Onko autossa originaali mankka, jos ei, niin tarkasta mankan takaa johdot erityisellä huolella.
Onko autossa vetokoukku, jos on, niint arkista perävaunumoduli (TRM), että on kunnolla kiinni ja johdot ei oo hinkkaantunut, tee sama myös mahdolliselle lisärvarustemodulille (AEM)
Tai itseasiassa TRM:lle ei tainnutkaan väylää tulla.
Ota akunkenkä pois ja mittaa molempien väyläjohtojen väliltä vastus, pitäisi olla n. 60ohm, heiluttele johtosarjoja, pöki ohjausyksikköjä, nypi liittimiä jne, jokapuolelta autoa ja katso vaikuttaako mitään vastukseen.
Mittaa myös jokaisen väyläjohdon väliltä vastus maahan ja +:aan, pitäisi olla vähintään joitain megaohmeja, vaikuttaako näihin johtosarjojen nyppiminen.
Irroita yksiköitä väylästä, tuleeko vika päälle..
Esim. SWM (ns. viiksimoduli, eli steering wheel module), srs-yksikkö, mittaristo, ym ym. varmista että missä yksiköissä on väylän päätevastukset, saattoivat ikävästi olla swm:ssä ja uem:ssä, jotenniiden irroitus tekee muutakin jäynää sitten väylälle, kun johdon irroittaa, kun yksikön ottaa välistä pois, pitäisi sieltä johtosarjan liittimeltä hyppyjohdoilla laittaa väylä taas kasaan.
Päätevastuksilla olevien yksiköiden hyppyjohtoon tarvisi myös 120ohm vastuksen, että väylä on sähköisesti normaalissa toimintakunnossa. (siis CAN-Hi ja CAN-Lo johtojen välille)
Onko sähköjakkara, sinnekkin tulee väylä.