Kulkukoira  Proturbo

V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o

  • 8 Vastauksia
  • 8619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DuudX

  • Vieras
V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« : 27.08.2013, 16:42:05 »
Sigun auto, eli V50 -07 2.0 vapari bensa. Manuaalina tietysti.
Kannattaako lähteä tutkimaan tarkemmin & onko korjaus ehdotuksia?

Ongelmat / Ominaisuudet:

Usein käynnistettäessä kierrokset käy 2000rpm tienoilla.
Ymmärtäisi jos olisi oikeasti kylmä.. mutta tehnyt tota vaihtelevasti koko kesän..

"kylmänä" ~100m liikkeelle lähdöstä valoihin tultaessa, meinaa sammua.
Kytkin pohjassa tai vapaalla.. sama ongelma. Tekee kerran ja sen jälkeen vasta seuraavalla ajokerralla, jos on jäähtynyt tarpeeksi.

takaluukun ala-nurkat paukutettu ilmeisesti jäätä vasten hajalle.. vähän alkavaa ruostetta havaittavissa
Kannattaako suosiolla viedä ammattilaiselle, vai onko foorumilla minkälaisia kokemuksia omatoimisista korjauksista?
Kuvia tulee mahdollisesti illemmalla. :)

[EDIT]Kuvia täällä - Näyttää että joskus on korjattukin tota toista reunaa.[/EDIT]

Laakkosella tehty viimeisin huolto .. sitä ennen kaikki aikasemmat merkkiliikkeessä. Ajettu 146tkm.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2013, 18:30:31 kirjoittanut DuudX »

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #1 : 28.08.2013, 15:54:56 »
Tuohon käynnistykseen liittyvä juttu, jossa kiekat nousee joksikin aikaa, on selityksenä se, että katti lämpenee tiettyyn lämpötilaan ennen kuin kierrokset sit laskee normaaliksi tyhjäkäynniksi. Tuo on ihan normi juttu, ei vika.

Jos kylmänä meinaa sammuilla, niin ekas kantsii tsekkailla perusjutut, eli ilmansuodatin ja tulpat, näin aluksi tuli mieleen..

DuudX

  • Vieras
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #2 : 28.08.2013, 18:48:20 »
Tuohon käynnistykseen liittyvä juttu, jossa kiekat nousee joksikin aikaa, on selityksenä se, että katti lämpenee tiettyyn lämpötilaan ennen kuin kierrokset sit laskee normaaliksi tyhjäkäynniksi. Tuo on ihan normi juttu, ei vika.
Kierrokset käy ihan muutaman sekunnin reippaasti "normaalia" korkeammalla & tämä kestää ehkä sen pari sekuntia.

Normi katin lämmitys kierrokset tuntuisi jäävän reilusti alle 2k rpm ja laskee rauhallisesti asteittain alaspäin. Tämä taasen on nopea "kovahko" kierrosten nousu ja välitön lasku normaaliksi.

Jos kylmänä meinaa sammuilla, niin ekas kantsii tsekkailla perusjutut, eli ilmansuodatin ja tulpat, näin aluksi tuli mieleen..

Tulpat kävi kyllä mielessä kieltämättä .. pitääpä kurkkailla miltä näyttää.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #3 : 28.08.2013, 20:43:22 »
Tää on sitten ihan hihasta vedetty arvaus mutta jos siinä on sähköinen kaasuläppä niin sen takeltelu voisi olla syypää niihin korkeisiin kierroksiin ja samaten lähes sammumiseen hetken päästä. Kannattaa tsekata.

Hassua. Minun 2005 vm V50:n takaluukkua on myös avattu ja suljettu pitkin vuotta, joskus niinkin että jäätä on ollut vähän edessä eikä tuollaisia jälkiä ole tullut. Näyttää onneksi harmittomalta ja voinee paikata itsekin ellei ruoste jatku pitkälle maalin alle. Näissä on kyllä hyvät pellit noin yleisesti ottaen. Yhtään ruosteista yksilöä ei ole vielä osunut silmään vaikka täällä Suomessa noita on melko paljon.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

DuudX

  • Vieras
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #4 : 29.08.2013, 17:46:04 »
Tää on sitten ihan hihasta vedetty arvaus mutta jos siinä on sähköinen kaasuläppä niin sen takeltelu voisi olla syypää niihin korkeisiin kierroksiin ja samaten lähes sammumiseen hetken päästä. Kannattaa tsekata.

Itse asiassa tarkemmin (nettiä)tutkien, saattaa olla jopa todennäköisin vaihtoehto!
Ainakin 1.8 bensassa tuota ongelmaa on ja viankuvauskin sopii aikalailla 1:1 landian puolella olleiden kokemuksien kanssa.

Eli lisätään se tarkistuslistalle.

Poissa Tomba852

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #5 : 29.08.2013, 20:50:22 »
Itse asiassa tarkemmin (nettiä)tutkien, saattaa olla jopa todennäköisin vaihtoehto!
Ainakin 1.8 bensassa tuota ongelmaa on ja viankuvauskin sopii aikalailla 1:1 landian puolella olleiden kokemuksien kanssa.

Eli lisätään se tarkistuslistalle.

Omassa vollessani putsailin kaasuläppäkotelon. Olit suht helppo operaatio ja liasta päätellen myös tarpeellinen.

Huomenna olisi myös aika huoltoon jossa ohjelmoidaan kaasuläppä ja moottorinohjaus uudelleen.

DuudX

  • Vieras
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #6 : 11.10.2013, 19:59:36 »
Myöhäistä päivitystä tähän.

  • "kylmänä" ~100m liikkeelle lähdöstä valoihin tultaessa, meinaa sammua.
-Kaasuläppäkotelon puhdistus tuntui auttaneen tähän.. enää ei ole tätä tehnyt..

  • Usein käynnistettäessä kierrokset käy 2000rpm tienoilla.
Tätä tekee edelleen.. lähes aina käynnistettäessä, oli moottori kylmä tai lämmin.

Lisäksi tota kaasuläppä puhdistusta tehdessä tuli otettua moottorin näkösuoja pois, niin huomasin siinä moottorin päällä oikeassa reunassa öljyjäämiä... öljyä kyllä oli tikusta tarkistettaessa ihan tarpeeksi, joten mistä lie tupsahtanu. Kuitenkaan ei tuntunu kostealtakaan mikään paikka.  :o

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #7 : 12.10.2013, 21:53:46 »
Mulla on sellaista ominaisuutta, että näin syyskeleillä kun on muutama aste lämmintä ja kostea ilma, niin ensimmäisen parinsadan metrin ajon jälkeen nykii kohtuu pahasti suunnilleen yhden kiihdytyksen ajan. Osuu tossa normaalilla ajoreitillä aina samaan risteykseen ja kostealla ilmalla riittää 10 astetta niin alkaa tehdä tuota. Pakkasella tai muuten kuivalla ei mitään.

Mitäs arvelisitte?

Poissa justus83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0 / ongelmia vai ominaisuuksia? O.o
« Vastaus #8 : 15.10.2013, 21:54:32 »
Myöhäistä päivitystä tähän.

  • "kylmänä" ~100m liikkeelle lähdöstä valoihin tultaessa, meinaa sammua.
-Kaasuläppäkotelon puhdistus tuntui auttaneen tähän.. enää ei ole tätä tehnyt..

  • Usein käynnistettäessä kierrokset käy 2000rpm tienoilla.





joo sehän tuo kierrosten korkeammalla oleminen johtuu siitä että moottori "säätää" päästöt kohilleen kun moottori käynnistetään....kestää jonkun sekunnin, kylmempänä vähä pitempään joten on aivan normaalia....sit nuihin karstottumisiin kaasuläpässä ym muualla on itellä ainakin auttanu se et sillontällön esim. motarille mennessä lykkää oikean jalan suoraksi, auto tykkää kun sillä ajetaan. :-*

 

RallyBaron  Samppasport