Carcom Oy  Elekma

b230FK 530 kannen tilalle 531

  • 18 Vastauksia
  • 10139 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
b230FK 530 kannen tilalle 531
« : 28.08.2013, 14:57:00 »
Nokka -akseli on vx 3 ,toimiiko vielä vakio mitsulla vai pistetäänkö suosiolla suurempaa?
Entä suuttimet yms?Ahtopaineet max 1bar
Tarkoitus olisi kuitenkin käyttää vakio pakosarjaa ja muita orggiskomponentteja mahdollisimman paljon,cooleria lukuunottamatta,ei ole tarvetta +300hv tehoille,miellyttävä käyttömoottori tekeillä siis.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #1 : 29.08.2013, 18:30:21 »
Tere.

Samaa setuppia mietitty täälläkin tarkoitus laittaa syksyn talven myötä. Raha tilanteen mukaan
Kansi ja nokka löytyy. Männät ja veivit hommatava ja muuta.
Fk jää alkuperäiseksi varakoneeksi...

Eli Fk muuttuu F (männät ja veivit samalla).
Kannen porttaus ym jne
Mulla on valusarjalla (FK) ihan sen takia ettei katsastukseen tarvi purkaa puoli autoa ja hevos tarvis tulee taytetyksi tuollakin. Täällä herättää kiinnostusta katsastuksessa jo nuo kiiltavät ahtoputket.

China pakosarjat halpoja mutta sitä myöten kuultu että myös paskoja....
Pitäisi itse tehdä inspiraatio pula...

Garrett TB3/4 pesien kokoja en muista mutta Sierra Cossun turbo.
Tuntuisi ettei riitä virtaukset 530 omalla nokalla.
Ahdot 1.0bar ja b-paineet jotain 3.0bar.
Kl-Racing cooleri 60mm.
Lastu by Toni...
B-painesäädin AMW.
Jne...

Ei dyno mittauksia mutta tuntuisi että 150hv jos niin ihme on nuhanen :D

Uudella setupilla ahdot tarpeen mukaan 1.0-1.5bar.

Mitä muuten olisi suuttimiksi jotku 440-460cc? Vakio joku 300 ylöspäin?

Anteeksi jos selostin liikaa omiani offtopikkina mutta valaisin asiaa mitä löytyy ja samallaisi suunnitelmia on eli vastauksia ja ratkaisuja kaivataan....edelleen....


Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #2 : 30.08.2013, 10:35:29 »
Eikö kukaan ole vaihtanut 531 kantta fk.n 530 tilalle?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #3 : 30.08.2013, 11:17:55 »
Ei riitä virtaukset? 300-400hv ei ole 530 kannella mikään ongelma. Esimerkkejä varmaan miljoona, kaverilla juuri penkitetty 320hp pyöriltä vakio imusarjalla ja kannella. Riippuu tosin nokasta, mutta olisi kiva tietää mikä nokka sielä edes on. On vaihtanut ja varmasti juttua siitä jo löytyykin. Ei siinä muuta kuin vaihtaa.

Suuttimet sen mukaan paljon on tarkoitus tehoa saada? Muutenkin meinaatko mennä vakio moottorinohjauksella?
« Viimeksi muokattu: 30.08.2013, 11:22:05 kirjoittanut miikel »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #4 : 30.08.2013, 11:19:11 »
Eikö kukaan ole vaihtanut 531 kantta fk.n 530 tilalle?
Minä olen.

Jos vakio ahdin niin T nokka.

Tuo vx on vähän enemmän vaparinenä, kaiva jostain V  ;)

Em. nokka on parempi turbokoneeseen. 
144
145
945
855

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #5 : 30.08.2013, 11:23:27 »
Jos kiinnostusta niin laita yv. Löytyy A, V, T, M nokkia. Saattaa olla muitakin, mutten nyt muista.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 377
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #6 : 30.08.2013, 16:14:57 »
Mikä vx3.ssa on ongelma turbo käytössä?

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #7 : 30.08.2013, 17:53:28 »
Mikä vx3.ssa on ongelma turbo käytössä?
Ei siinä varsinaista ongelmaa ole,  kyse on enempi vetoalueesta ja sen laajuudesta/tasaisuudesta ( kuten käytännössä aina nokkien kanssa)

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #8 : 02.09.2013, 17:43:38 »
Onko v-nokassa laajempi vääntöalue, ku vx3:ssa?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #9 : 02.09.2013, 20:51:35 »
Onko v-nokassa laajempi vääntöalue, ku vx3:ssa?

Ei ole.
V-nokka ei toiminut minulla vakio-turbo-vinokoneessa.
Piti laittaa loivempi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #10 : 02.09.2013, 21:55:45 »
A-nokka ei liene huono vaihtoehto myöskään. Löytyy vakiona B230ET-moottorista 531-kannen kaverina, itse ainakin tykkäsin kun omassa turboseiskassa tuollainen paketti oli.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #11 : 02.09.2013, 22:26:08 »
Ei ole.
V-nokka ei toiminut minulla vakio-turbo-vinokoneessa.
Piti laittaa loivempi

Mulla toimii erittäin hyvin, tosin muutoksena oli turbo, putkisto ja suuttimet.
144
145
945
855

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #12 : 02.09.2013, 23:28:31 »
A-nokka ei liene huono vaihtoehto myöskään. Löytyy vakiona B230ET-moottorista 531-kannen kaverina, itse ainakin tykkäsin kun omassa turboseiskassa tuollainen paketti oli.

Mitä muita nokkia kokeilit?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #13 : 03.09.2013, 21:41:15 »
Mitä muita nokkia kokeilit?

Tuo samahan siinä oli paikallaan koko ajan. Tarkoitin kommentilla lähinnä sitä että omasta mielestä sattui vakiokokoonpanolla hyvin ahtimen heräämisen kanssa yksiin niin että autossa tuntui jopa olevan jonkinlainen selvä vetoalue. Toki FK-moottorissa on hieman eri luontoinen ahdin kuin ET:n sota-aikainen garrett mutta on FK/FT kyllä T-nokalla sellainen kuminauha että huhhuh. Ihan sama, kunhan yritin jotain neroilla tännekin...
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: b230FK 530 kannen tilalle 531
« Vastaus #14 : 03.09.2013, 22:00:29 »
Ihan sama, kunhan yritin jotain neroilla tännekin...

Muistelin vaan että sulla oli K-nokka menossa paikoilleen.
Ois ollu jännä tietää toimiiko se + T03 yhdessä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Autoracing  KL-varaosat