Itsellä V70 2005 2.4d aut, alkuperäisellä tutkalla. Vikana on ollut viimeisen puoli vuotta 90% peruutuksista kesken kaiken alkava yhtäjaksoinen piippausäänimerkki (aivan kuin takana olisi este puskurin takana, vaikka näin ei ole).
Vaihdoin ensihätään uuden johtosarjan PAMilta antureille, ei auttanut lainkaan. Vanhassa johtosarjassa oli kosteutta aikalailla mutta vika ei ollut siinä. Sitten ostin purkaamolta käytetyn PAMin (eli parin tulitikkuaskin kokoisen peruutustutkan keskusyksikön, kontissa vasemmalla). Kaikki anturit pitävät naputtavaa ääntä kun korvan vie anturiin kiinni, ja tekee näin myös vian ollessa päällä. Eli uskoisin antureiden olevan myös kunnossa.
Löytyykö keneltäkään ideoita, mitä seuraavaksi?
Ketjussa puhutaan REMistä, mikäs tämä siis oikein on? Ja voiko vikaa olla jossain kytkimessä vaihdelaatikon päässä/jarrupolkimella tms? Entä mitäs kaikkea lähtee PAMin anturijohtonipun viereiseltä liittimeltä?
Alkaa menemään hieman epätoivoiseksi kun kuitenkin alkuperäisen tutkan haluaisin saada kuntoon...