Tehdääs nyt topicia tästäkin. Tosiaan ostin tossa alkukesästä yhden 740:sen B230FT koneella ja ostanut tilipäivinä osia sen mitä pystynyt. Tarkotuksena oli nyt syksyllä sitä ruveta rakentamaan, mutta löyty toinen tiilikeulan kori, minne oli kaaret tehty valmiiksi + penkit ja vyöt jne. B230FT koneella tämäkin. Eli tähän uuteen hankintaan siirty visiot, mitkä piti toteuttaa vanhaan koriin turvakaaria ja penkkejä lukuunottamatta..
Tää vehje on saanu kyllä leipää, happea, löylyä ja mitä näitä onkaan. Jääradalla luisuteltu ja jokkisradalla painettu menemään. Mitäpä sen on väliä, kun moottori tulee rakentumaan uusiksi, ellei sitten jostain löydy halpaa ja kestävää alakertaa

Kori oli kuitenkin suora ja lommoton, joka oli yks peruste auton ostolle.
Eli tällästä pitäs kyhäillä. Mitään ei oo kiveen hakattu ja jotkut asiat saattavat projektin aikana muuttua..
Anyway porukkaa varmaan joku speksailu kiinnostaa, niin tarjotaas nyt jotain paskaa tarjottimella niinsanotusti.
Kori siis vm 86 tiilikeula B230FT koneella ja rikkinäisellä M47 laatikolla. Suunnitelmaa olis tällästä ja tehotavote alkuun n.500hp:
KONEESEEN:
-B230 Öljyruiskullinen lohko CHECK
-Wisecon männät CHECK
-H-Profiilit CHECK
-Jos jostain sattuis edullisesti pentan kampura löytymään, niin sellanen CHECK
-Garrett GT37 ahdin 57/62 siivillä CHECK
-Peltisatsi CHECK
-Ulkonen hukkaportti CHECK
-Alakerrassa Victor Reinz tiivisteet ja yläkerrassa Elring CHECK
-531 hattu säädettävällä nokkapyörällä. CHECK
-Vapaammin virtaava imusarja ja 1000cc suuttimet CHECK
-2x 0.44 Bosch kopiopumppua, suodattimet, AN8 liittimiä, Y-blockia yms roinaa. CHECK
-Teräspunospäällystetyt bensalinjat CHECK
-Jaz 45l turvatankki vaahdoilla CHECK
-Moottorinohjauksena MS2 V3.0 CHECK
Voimansiirto
-BMW 328/M3:sta 5lovinen ZF laatikko vinokoneen kykäkopalla CHECK
-1031 akseli 3.54 välityksellä ja räikkälukolla CHECK
-PO-Metallin vauhtipyörä CHECK
-AP-Racing Ford Mustang asetelma CHECK
-6 lapanen sintterilevy CHECK
Kori/Alusta
-Turvakaaret mallia pinkiksi maalatut CHECK
-Sparco Sprint jakkarat CHECK
-Sabelt vyöt CHECK
-Sparcon mokkaratti CHECK
-Kiiltävän musta maalipinta CHECK
-Lintulauta (en tarkota mitään alumiinisiipeä

) Ei sopinut auton ulkonäköön --> myyty
-Vanteiksi levipellit / siistit aluavanteet CHECK
-Kirkkaat etuvilkut --> Muutettu tummiksi CHECK
-Uudemman mallin takavalot CHECK siltä osin, että hyllyssä on.
-Bilstein alustasarja CHECK
-PU Puslat
-Siisti, mutta simppeli sisusta. CHECK
-Tuplavakaaja
-3.5" putkisto CHECK
-Säädettävä panhard
-Jarrulinjat uusiksi KAIKKI ! CHECK
-Jarruiksi black diamondin levyt ja yellow stuff palat. CHECK
Tässä rupeaa jo silmät olemaan ristissä viikonlopun jäljiltä ja varmasti jäi jotain kertomatta. Toivon saavani ehdotuksia yms ideoita, koska en ole aijemin tehnyt mitään näin isoa projektia. Lukenut olen kyllä noita eri topiceja ja kaveripiirissä Volvo/rakenteluihmisiä, niin apuja tulee myös sieltä!

Kerrotaan nyt, että näyttelyissä olen jo ravannut mopoaikoina, joten koitan tehdä tästäkin jotain suht näppärää.. Ja autohan tulee rakentumaan sillä kaavalla, että tarkotuksena on ottaa rakentamisen jälkeen ilo irti kaikella tapaa radalla ja tien päällä!
Parit kuvat ja lisää otan huomenna:








-Miika