Enpä hirvannut niihin banjopultteihin kajota, kun olivat niin ruosteiset, että näinköhän niitä olisin saanut auki taikka takaisinkaan tiiviisti.
Otin siis paluuletkun säiliöstä irti ja siitä valutin pyöriä kääntelemällä vanhaa litkua pois vähitellen, samalla lisäten uutta litkua säiliöön. Tilavuus jäi arvoitukseksi, mutta litran purkin laitoin tällä menetelmällä uutta ja saman verran vanhaa tuli pois.
Moottorin ei siis tarvitse olla käynnissä. Pyöriä on ihan kevyt käännellä kun nostaa kummatkin etupyörät ilmaan.
- Neste tuli sillä tavalla pois siitä paluuletkusta, että toiseen suuntaan pyöriä kääntäessä litkua tuli pois, mutta toiseen suuntaan kääntäessä ei tullut yhtään.
Paluuletku oli tosissaan jumissa siinä säiliön muovisessa nipassa, että se oli pakko mattoveitsellä halkaista, ennekuin sain sen pois paikaltaan. Letkua piti siis sitten asennettaessa lyhentää 3 cm päästä siltä halkaistulta osalta. Mutta letkussa on juuri senverran varaa lyhentää. Ainakin mulla oli. Letku olisi aika hankala vaihtaa, kun sen alapää on prässätty jollain kiinteällä liittimellä sinne putken päähän. Mutta eipä sitä tarvinnut alkaa vaihtamaan.
Ostin sitä kallista Red Line-nestettä, kun arvelin sen olevan parasta Volvolleni. 20€ ja rapiat päälle se litran purkki. Kossun hinnoissa melkein.