Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

945 ohjaustehostin ujeltaa

  • 15 Vastauksia
  • 4710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NIQUELL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
945 ohjaustehostin ujeltaa
« : 11.09.2013, 08:40:13 »
Tänään aamulla ajoin kouluun ja satoi vähän vettä ja saatoin innostua vähän liikaakin ja volvo meni peräluisussa, jonka jälkeen ohjaustehostin alkoi ujeltamaan ja ujellus siis kuului joka kerta kun kääntää rattia, ja näin on tapahtunut myös yhden kerran aiemmin, joten siis mistäköhän tämä voisi johtua? Ja katsoin ohjaustehostimen öljyt ja Sitä oli riittämiin.

Pahoitteluni jos laitoin tämän viestin nyt väärään paikkaan, ensimmäinen tämmöinen postaus.
945 b230ft classic, 760 b230ft -89
240 b200k -86 [EX]
945 D24TIC -95 [EX]
945 b230fk -95 [EX]

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #1 : 11.09.2013, 08:47:58 »
Joko se on niin väljä että leikkaa kiinni tai hihna on löysällä. Väljyyden tuntee kun heiluttaa hihnapyörää.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #2 : 12.09.2013, 21:53:52 »
Hihna rupee aika herkästi ulvomaan kastuessaan...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #3 : 15.09.2013, 11:02:27 »
Olisikohan tarpeellista joskus vaihtaa ohjaustehostimen oljyt?
Voisikohan sinne laittaa jotain hydrauliikkaöljyä kun sitä olisi käytettävissä töissä tynnyrikaupalla.
Miten se vaihto pitäisi suorittaa? Jotenkin letkuista imuttamalla kenties?
Mulla saattaa olla 21 vuotta vanhat öljyt siellä ohjaustehostimessa. Joskus tulee jotain ylimääräistä ääntelyä kenties juuri ohjaustehostimesta tai voi se tulla hihnoistakin. En ole saanut selville kun se ääni loppuu ennenkuin ehdin sitä paikallistamaan.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2013, 11:08:27 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #4 : 15.09.2013, 13:13:09 »
Olisikohan tarpeellista joskus vaihtaa ohjaustehostimen oljyt?
Voisikohan sinne laittaa jotain hydrauliikkaöljyä kun sitä olisi käytettävissä töissä tynnyrikaupalla.
Miten se vaihto pitäisi suorittaa? Jotenkin letkuista imuttamalla kenties?
Mulla saattaa olla 21 vuotta vanhat öljyt siellä ohjaustehostimessa. Joskus tulee jotain ylimääräistä ääntelyä kenties juuri ohjaustehostimesta tai voi se tulla hihnoistakin. En ole saanut selville kun se ääni loppuu ennenkuin ehdin sitä paikallistamaan.

ATF maksaa jopa muutaman euron litra? Eikä sitä mene paljoa tehostimeen.

Mutta vaihtaminen kannattaa tehdä huuhtelemalla, letku irti ja auto käyntiin, lisää samalla kun vanhaa tulee pois.

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #5 : 15.09.2013, 14:16:55 »
ATF maksaa jopa muutaman euron litra? Eikä sitä mene paljoa tehostimeen.

Mutta vaihtaminen kannattaa tehdä huuhtelemalla, letku irti ja auto käyntiin, lisää samalla kun vanhaa tulee pois.

Mikä letkuista on se mistä öljyt tulee pois?
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #6 : 15.09.2013, 14:30:12 »
Mikä letkuista on se mistä öljyt tulee pois?
No ei se ole niin tarkkaa.  Avaat minkävaan tehostajan letkun, niin öljy kyllä löytää ulos!   ;D

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #7 : 15.09.2013, 14:45:02 »
No ei se ole niin tarkkaa.  Avaat minkävaan tehostajan letkun, niin öljy kyllä löytää ulos!   ;D
Tietysti niin, mutta öljy kai kiertää siellä jollain tietyllä tavalla niitä letkuja pitkin pumpun pyöriessä.
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1812
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #8 : 15.09.2013, 15:01:15 »
Ysisatkun paluuuletku lie säiliön kyljessä. Ylinpänä.

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #9 : 15.09.2013, 15:47:44 »
Paljonkohan sinne menee öljyä? Jos pitää myös huuhdella, niin siihenkin menee öljyä hukkaan.

http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2294/Ohjaustehostinoljyt

Aika kallista tuo Red Line jota täällä toisaalla on suositeltu.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2013, 15:51:21 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #10 : 15.09.2013, 21:07:44 »
Ite oon vaihtanut yleensä siten että hammastangon päästä paine ja imuputken banjopultit löysälle ja valuttaa astiaan. Kääntelemällä saa vielä ohjausvaihteenkin tyhjäks.
1 litra riittää täyttämään em.tavalla suoritetun vaihdon.

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #11 : 15.09.2013, 21:27:49 »
Ite oon vaihtanut yleensä siten että hammastangon päästä paine ja imuputken banjopultit löysälle ja valuttaa astiaan. Kääntelemällä saa vielä ohjausvaihteenkin tyhjäks.
1 litra riittää täyttämään em.tavalla suoritetun vaihdon.
Moottorin käydessäkö löysätään banjopultteja?
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #12 : 17.09.2013, 19:36:34 »
Enpä hirvannut niihin banjopultteihin kajota, kun olivat niin ruosteiset, että näinköhän niitä olisin saanut auki taikka takaisinkaan tiiviisti.

Otin siis paluuletkun säiliöstä irti ja siitä valutin pyöriä kääntelemällä vanhaa litkua pois vähitellen, samalla lisäten uutta litkua säiliöön. Tilavuus jäi arvoitukseksi, mutta litran purkin laitoin tällä menetelmällä uutta ja saman verran vanhaa tuli pois.

Moottorin ei siis tarvitse olla käynnissä. Pyöriä on ihan kevyt käännellä kun nostaa kummatkin etupyörät ilmaan.
- Neste tuli sillä tavalla pois siitä paluuletkusta, että toiseen suuntaan pyöriä kääntäessä litkua tuli pois, mutta toiseen suuntaan kääntäessä ei tullut yhtään.

Paluuletku oli tosissaan jumissa siinä säiliön muovisessa nipassa, että se oli pakko mattoveitsellä halkaista, ennekuin sain sen pois paikaltaan. Letkua piti siis sitten asennettaessa lyhentää 3 cm päästä siltä halkaistulta osalta. Mutta letkussa on juuri senverran varaa lyhentää. Ainakin mulla oli. Letku olisi aika hankala vaihtaa, kun sen alapää on prässätty jollain kiinteällä liittimellä sinne putken päähän. Mutta eipä sitä tarvinnut alkaa vaihtamaan.

Ostin sitä kallista Red Line-nestettä, kun arvelin sen olevan parasta Volvolleni. 20€ ja rapiat päälle se litran purkki. Kossun hinnoissa melkein.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013, 19:38:30 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #13 : 17.09.2013, 19:49:07 »
Olisikohan tarpeellista joskus vaihtaa ohjaustehostimen oljyt?
Voisikohan sinne laittaa jotain hydrauliikkaöljyä kun sitä olisi käytettävissä töissä tynnyrikaupalla.

Ei missään nimessä hydrauliikkaöljyä tehostimeen. Siitä se vasta hinnakkaaksi tulee kun sitä joutuu puolenkymmentä kertaa huuhteluvaihtamaan sieltä pois kun ensin kokee kantapään kautta että ei ollut hyvä idea.

On meinaan kokemusta. Toissa omistaja oli "säästänyt", edellinen huuhteli sitä ATF:llä kolme kertaa ja minäkin jo kahdesti.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 ohjaustehostin ujeltaa
« Vastaus #14 : 17.09.2013, 20:37:16 »
ite olen tuota Redlinen tehostinöljyä laittanut useampaan Volleen. Kaikissa on pelannut moitteettomasti. Sen sanotaan myös elvyttävän tiivisteitä... tiedä sitten tekeekö niin. Itsellä on 622 tkm ajettu hammastanko ja tehostinpumppu vielä paikallaan. Hyvin pelaavat.

 

Elekma  Autoracing