Kulkukoira  Proturbo

960 Nivomat kesti 22000 km

  • 33 Vastauksia
  • 12895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #15 : 14.01.2015, 17:17:07 »
Ensinnäkin jos sinulle jotain luvataan vaikka 2-4 vuoden päähän pyydä se kirjallisena tai käy keskustelu sähköpostilla (Tulee mieleen entinen kolleega, joka lupasi ummet ja lammet parin vuoden päähän, kun tiesi ettei ole töissä enään firmassa. Oli kiva selvittää näitä tapauksia).

Toiseksi jos takuuaika on yksi vuosi, niin se alkaa siitä kun sinulle on tuote toimitettu. Ja jos takuuaika on vuosi se tarkoittaa 1.1.2014-1.1.2015. Asiakkaalla on myös velvollisuus reklamoida viasta mahdollisimman pian, kun on huomannut sen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #16 : 14.01.2015, 20:29:41 »
Onko nuo varaosa.fi olevat 81€ maksavat takaiskarit nivomatit? Aika halpa hinta jos on näin..


Edit: ei taida olla..
940 classic
Amazon -68

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #17 : 14.01.2015, 20:53:33 »
Onko nuo varaosa.fi olevat 81€ maksavat takaiskarit nivomatit? Aika halpa hinta jos on näin..


Edit: ei taida olla..

No eivät tosiaankaan ole nivot ;)

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #18 : 28.01.2015, 12:02:07 »
Nyt tuli vastaus Volvolta. Koska olen ostanut iskarit 18.9.2013 ja katsastusmies huomasi vuodon 18.9.2014
Volvo on päättänyt Goodwill-hengessä korvata iskarin vaikka (vuoden) takuuaika on umpeutunut.
Mitä kummaa?
Tarkkaa on kun yksi päivä aiheuttaa tulkinnanvaraa. Ensin eivät olleet valmiita lainkaan korvaamaan mitään.
Sitäpaitsi tuo on ostopäivä, ei toimituspäivä. Tämä taitaa jo ylittää uutiskynnyksen. Nyt pitäisi vaan valita
uutisointiväline. Minulla on suhteita MTV:hen (töissä 25 vuotta), YLE:lle mm. Kuningaskuluttajaan ja muuallekin.  ;)
Ainakin tavallisissa kulutustavaroissa voi vedota tavaran virhevastuuseen. 1 v ei oikein voi olla takuuaika, koska ainakaan ns. alkuperäisosan kestoaika ei voi olla noin lyhyt. Jos olisi kyse esim. Bilteman maailman halvimmista osista, niin silloin tuon pituinen kestoikä voisi olla oletettavaa.
Tuli vielä mieleen, että eikö tietynlaisissa varaosissa edellytetä kunnollista laatua, koska kyse on ajoturvallisuuteen oleellisesti liittyvistä osista?
Tuli mieleen, että milloinkahan tuo varaosa on valmistettu, kun tiivisteet vuotavat? Voisiko tiivisteet haurastua jos osa on seissyt varastossa vaikka 10 v? Ostaisiko kukaan 10 v vanhaa jakopään hihnaa tai muuta hihnaa? Sellaisenkin ihmeen olen nähnyt Espoon Kutojantien kierrätyskeskuksessa myynnissä, taisi olla juuri Volvon hihna, mutta ilmeisen käyttämätön & vanha ...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2015, 12:09:19 kirjoittanut ari1956 »
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #19 : 01.02.2015, 09:39:59 »
Kertokaapas lisää näistä erikoisiskareista mitä on vaihettu nivojen tilalle? Pysyykö perä ylhäällä, onko millanen ajaa, onko jätetty poikittaislehti paikoileen? Näissä erikoisiskareissako ei ole e-hyväksyntää?

Vielä nivot pelaa omassa s90:ssä, mutta vastaisen varalle tiedustelen.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Suolihuuto

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #20 : 03.02.2015, 23:18:04 »
Jaa että edes nuo Volvon paketissa tulevat nivot ei kestä  >:(

Hankalaa alkaa olemaan, itellä farkku kaipaisi hieman iskariremonttia mutta vaihtoehdot alkavat näyttämään aika heikolta.

-------------------------------------------------
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3324.0

Nivojen vaihto tavallisiin. Sopivaa lehtijousta ei ilmeisesti saa uutena ja käytettynäkin löytäminen voi olla aika haastavaa
Sama juttu taitaa olla niiden Volvon madallusnivosarjan kanssa varmaankin ja sehän nyt oli hemmetin kallis muutenkin.
-------------------------------------------------
http://www.kaplhenke.com/products/95-960-coilovers

Kenties toimiva ratkaisu mutta sporttisuuden ollessa melko kaukana tästä automallista ei niin kiinnosta säädettävyys ja saadakseen alustaa edes jonkimmoiseen balanssiin olisi sitten varmaan päivitettävä tuota etupäätäkin.
-------------------------------------------------
http://www.l-m-r.se/p/volvo/940960/vaghallning-136/vaghallningssats-960sv90-95-98-40-50-mm.html

Halpahan se on mutta pahasti pelkään että kuormankantokyky romahtaa. Realistina en edes odota noin halvalla edes kohtuullista laatua/toimivuutta
-------------------------------------------------
"Ambulanssijousi"

Perä ilmeisesti jää melko korkealle ja on todella jäykkä...? Kommentteja kaivataan
-------------------------------------------------



Lisää ehdotuksia? Kommentteja edellisistä?
Aiheesta nyt tullut pari iltaa luettua ja tuloksena ei ole paljon muuta kuin kipeä pää  :-\
Alan kuitenkin pikkuhiljaa kallistumaan siihen että kokeilen onneani sachssilaisten nivojen kanssa, ne nyt sentään on edes toimiessaan hyvät.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 843
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #21 : 04.02.2015, 20:09:11 »
Noista vaihtoehdoista tuo madallussarja ois edullisin, mutta varmasti kuormaa ei kestä ottaa ja saattaa olla kivireki ajaa.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #22 : 04.02.2015, 20:28:40 »
Nyt on kulunut hieman yli vuosi siitä kun  asensin uudet Volvon Nivot alle. Katsastusmies huomasi,
että oikeanpuoleinen Nivo vuotaa öljyä. Tämä huomio tapahtui muutamaa päivää alle vuoden ikäisenä.
Otin yhteyttä myyjään (Varaosa.fi) joka kertoi, että minun pitää mennä käymään jossain Volvon
valtuutetussa liikkeessä joka hoitaa takuuasian. Kävin Keravan Autosalvassa, joka sitten otti asian
hoitaakseen. Nyt sitten tuli myyjältä tieto, että Volvo suhtautuu tarkasti vuoden takuuseen eikä
ilmeisesti suostu korvaamaan. Myyjä tarjosi 50% alennuksen jos päätän ostaa uuden iskarin. En vielä
tiedä, mikä tuossa mättää. Vikahan ilmeni alle vuoden ikäisessä (noin 5000 km ajetussa) iskarissa.

Pari päivää sitten huomasin, että vasemmanpuoleisen Nivon kohdalla maassa on öljyläikkä. En vielä
ole tarkemin katsonut mutta huolestuttavan tutulta näyttää kun vertaan sitä 760 Nivojen vuotoihin.

Mitä kummaa tässä oikein kannattaa tehdä? Ei oikein ole järkevää jos joutuu kerran vuodessa uhraamaan
liki tuhat euroa takaiskareihin. Ostin nämä nimenomaan Volvon omina varaosina koska edelliset kestivät
"vain" neljä vuotta ja sen 22000 km. No nyt sitten neljäsosan tuosta ajasta ja kilometrimäärästä.  :(
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa Lentäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #23 : 04.02.2015, 20:33:32 »
Tere.
Pitihän tohon jotakin kirjotellakkin.
Jos iskarit tuhoutuu tuollaista vauhtia niin....
Tulee mieleen,että kohdistuuko iskariin voimia joita ei pitäisi.
Esim tuentojen väljyydet voi aiheuttaa sivuttaisvääntöjä ja sitä iskari ei kestä,varren tiiviste antautuu varsin pienestä "linjauksen"virheestä.
Volvo S80 t6-99,  volvo 940 -98 2.3fk

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #24 : 08.02.2015, 17:16:08 »
kynät vaan iskareiden tilalle, ei iskareita tarvitse muutoskatsasta ;)
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #25 : 09.02.2015, 08:09:21 »
Jenkit on laitellu ilmaiskareita nivojen tilalla. Jeepistä löytyy kohtuuhintainen ja pienellä sovittamisella sopiva iskari.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #26 : 09.02.2015, 11:10:01 »
Ensinnäkin jos sinulle jotain luvataan vaikka 2-4 vuoden päähän pyydä se kirjallisena tai käy keskustelu sähköpostilla (Tulee mieleen entinen kolleega, joka lupasi ummet ja lammet parin vuoden päähän, kun tiesi ettei ole töissä enään firmassa. Oli kiva selvittää näitä tapauksia).

Toiseksi jos takuuaika on yksi vuosi, niin se alkaa siitä kun sinulle on tuote toimitettu. Ja jos takuuaika on vuosi se tarkoittaa 1.1.2014-1.1.2015. Asiakkaalla on myös velvollisuus reklamoida viasta mahdollisimman pian, kun on huomannut sen.

Kuluttajaneuvoja kertoi, että vapaaehtoisen takuun antaja voi itse määritellä sen, miten takuuaika lasketaan.
Tässä tapauksessa Volvo voi kuulemma olla antamatta uutta tuotetta, jos itse on niin määritellyt.

Kuluttajan on kuuden kuukauden kuluessa reklamoitava virheestä sen havaittuaan.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #27 : 09.02.2015, 11:20:55 »
kynät vaan iskareiden tilalle, ei iskareita tarvitse muutoskatsasta ;)

http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/katsastuslajit/muutoskatsastus

Ajoneuvo on ennen sen ottamista käyttöön liikenteessä esitettävä katsastustoimipaikalle muutoskatsastukseen, jos...
- ajoneuvon akselisto- tai korirakennetta tai ulkomittoja muutetaan.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #28 : 09.02.2015, 11:27:06 »
Kävin nyt sitten  näyttämässä autoa paikallisessa autokorjaamossa, jossa todettiin, että kummatkin takaiskarit vuotavat ja
vasemmanpuoleinen enemmän kuin oikea. Kauan autokorjaamoalalla ollut kaveri ei ollut aiemmin törmännyt tilanteeseen,
missä katsastusmiehen lausunto ei ole riittänyt vaan vaaditaan vielä korjaamolausunto.

Laitoin  lausunnon www.varaosa.fi :lle mutta toistaiseksi ei ole mitään kuulunut. Odottavat kai Volvolta vastausta. Aika erikoista
kun Volvo aina paasaa turvallisuudesta ja nyt iskareiden kanssa ollaan näin tiukkana. Nyt iskareiden vuoto on alkanut selvästi
vaikuttaa ajoonkin. Eikä mikään ihme kun vasemmanpuoleisesta on öljyt tuleet pihalle.


Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 Nivomat kesti 22000 km
« Vastaus #29 : 09.02.2015, 18:42:15 »
Tere.
Pitihän tohon jotakin kirjotellakkin.
Jos iskarit tuhoutuu tuollaista vauhtia niin....
Tulee mieleen,että kohdistuuko iskariin voimia joita ei pitäisi.
Esim tuentojen väljyydet voi aiheuttaa sivuttaisvääntöjä ja sitä iskari ei kestä,varren tiiviste antautuu varsin pienestä "linjauksen"virheestä.
Pohdin tuotakin vaihtoehtoa mutten saanut mistään tukea tälle ajatukselle. Kun katsoo tuentaa,
se on hyvin jämäkkä ja jos takafillarin asento muuttuisi, se kyllä tuntuisi välittömästi ohjauksessa.
Olen rynkyttänyt autoa sivusuunnassa rankastikin, eikä anna silmämääräisesti lainkaan periksi.
Volvon korjaamokäsikirjakaan ei kerro mitään tällaista.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

 

RallyBaron  Samppasport