Noniin. Nuppi irroitettu ja ongelma korjattu. Silikonisumutteella ei ole mitään virkaa ilman nupin irroittamista, ja silloinkin järkevämpää olisi käyttää vähän jäykempää silikoniöljyä tai silikonirasvaa.
Rakenne on sellainen, että vaihdekepin sisällä tulee pystysuoraan ylös pyöreä muovinen (tai muovilla päällystetty) tappi. Se menee nupissa olevan ohjainreiän läpi, ja lukitusnapin vastinpinta "liukuu" tapin päätä vasten painaen sitä samalla alas. Suurin kitka tulee siitä, että liipasimen painama voima työntää tappia sivuun, jolloin se nojaa tuohon ohjainreikänsä reunaan. Eli siis tärkein rasvattava asia on itse asiassa se pystyssä sojottava tappi eikä vaihdekepin nuppi. Toki tapin pään ja liipasimen välinen liikekin kaipaa hieman voidetta, mutta sen merkitys on pienempi ja rasva leviää siihenkin kun sitä laittaa tuon tapin päähän.
Kuva olisi kiva, mutta ikävä kyllä tajusin asian vasta kun tuo oli jo kasattuna. Homma oli kuitenkin niin helppo, että takertelevaa nuppia ei kannata sietää. Nupin irroitus onnistui hyvin kun keppi oli D-asennossa ja kyynärpäällä sai tukea keskikyynärnojasta.