Itelle on aikoinaan käyny ihan samoin. Sittemmin oon löytäny oivan tavan jolla vääntyilyä saa estettyä, kerroin tästä kyllä volovomiehelle kesällä, ei ollu opin arvoinen vinkki 
Mä oon heppaillu sarjat pisteillä kasaan kannen sivussa ja sit siirtäny rakennelman 80x80x10mm L-rautaan pulttaamalla. Kasaanhitsaus, uunitus ja päästö on tehty irrottamatta kulmarautaa välissä. Mitään vääntyilyjä ei oo tullu laippaan..
http://s223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/Volvo850/5-1%20pakosarja/
äkkiä kasaan periaate kostautui tällä kertaa

ja sitte joutuu vähä kikkaileen.
tuossa viikonloppuna paneuduin hieman tuohon turbon ohjaukseen ja pähkäilin sen kanssa.
tämä värkki toimii pakokaasu jarruna ivecossa ja pako kopaa ohjataan rekan ilmanpaineella eikä ahto paineella.
tästä syystä ahtopaineella ohjattaessa pako koppa menis kiinni ahtojen noustessa. ja tämä ei käy missään tapauksessa, toisinpäin on ohjattava.
irrotin säätö kellon pultit niin kello hyppäs ohjuritapin yli ja väänsi säätövivun poikki.(aika reilusti oli esijännitystä kellossa)
tietenki se katkesi turbon sisälle menevän akselin juuresta

nauru pääsi kun toisena vaihtoehtona oli itku.
soitto kaverin pajalle, turbo kainaloon ja heti sinne keksimään millä koitetaan saada takas kiinni.
stefan suojaksi leikattiin pelti levyyn sopiva kolo ja laitettiin paikalleen.
rosteri puikko esiin ja hitsaamaan. samalla paine ilmalla jäähdytettiin peltilevyä ja akselia. kolmessa vaiheessa hitsattiin noin 2 sentin pätkä.
temppu jopa saattoi onnistua

nyt oli kello saatu irti ja vaihingot korjattu.
sitten testaamaan paine ilmalla kuin kiinni koppa menee.
sievästi paine ilmaa turboon ja hyrrä pyöriin. kaikki ilma meni suoraan turbon läpi. sitten lennosta koppa kiinni niin siipi pysähtyi eikä ilmaa mennyt kuin pihisemällä läpi.
kokeilin paperin läpi puhaltamalla ja tulos oli että koppa auki pyöri hitaasti ja koppa kiinni niin paperi lensi huitsin helekuttiin.
mitä tapahtuu jos täydestä vedosta irtoaa joku letku tai vastaavaa? konehhan siinä menee paskaksi. ei hyvä.
pitää rakentaa ihan vaan muutama varo toimi pitää rakentaa tuon tilanteen välttämiseksi.
=jousi kuormitteiset varoventtiilit pakosarjaan.
=magneetti venttiili polttoaine linjaan ja sammuttimeen. paine kytkimellä ohjattuna.
=kopan ohjaus ahto ja pakopaineella.