Lueskelin tässä juttua ja vähä jäi vaivaamaan tämä asia mitä volvo on tehnyt kyllä siitä asti kun hommasin.. En tiedä onko tämän ikäsissä nyt sit visko vai haldex mutta olettaisin että vanhempi visko
Ihan aluks autohan on
Volvo 5D STW V70 2.5 TURBO AUTOMATIC-LW56-4X4/265Auto toimii ihan moitteetomasti kun ajelee eteenpäin ja sorateillä kun koittanut laittaa lapun tiskiin niin ei anna sutia ollenkaan vaan selvästi takapyörät auttaa kun kulkee kuin asvaltilla.
Mutta, kun ajan parkkiin ja seuraavan kerran lähden pihasta ja laitan R silmään "ei vielä mitään ihmeellistä" mutta kun peruuttanut pätkän ja alan kääntyyn jyrkemmin "en osaa sanoa tarviiko jarrua painaa vai ei" kuuluu takaa ihan selvä kolahdus ja ulkoa suht äänekäs vielä... Mutta sitten sen jälkeen voi peruutella niin paljo kun haluaa ja rattia käännellä se ei kuulu kun sen kerran

Tuossa piti viikko sitten ottaa kardaani pois kunnes budjetti suosii osien uusimisen milloin huomasin kun auton nostin ylös että se on kardaani joka ei heti kulje mukana ja se tuntui sen kolahduksen aiheuttavan sillä saman äänen sain kun otin kardaanista kiinni ja pyörittelin edes takaisin.. tai jos renkaasta otti kiinni ja sitä pyöritteli edes takaisin se kuului kun kardaani lähti pyöriin.
kysymys kuuluu miksi ja mikähän vois olla väljä ?

Itse kardaanissa en tuntenut väljyyttä kun sitä yritin repiä joka puolella josta tulikin mieleen että kytkeytyykö tuo neliveto sitte myöhään päälle kun peruuttaa vai eikö sen kuuluis tulla edes mukaan mutta väkisin alkaa pyöriin kun tarpeeks käänteleen ?