Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 945 vm. 1993 B230 FD 85 kW M47 moottorin tukikumit

  • 5 Vastauksia
  • 1795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Hei!
Mitä mieltä olette näistä halvoista Motonetin moottorin tukikumeista? Ovatko kelpo tavaraa?
Tämän perusmallin tukikumithan ovat ne jotka ovat halvimmat listalla, siis ei hydrauliset.
Tuote 18-2014
eli
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/182014?ajoneuvo=658

Kaikki ko. auton osat tästä:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/658/autot/volvo/940-960-s90-v90-91-98?vuosimalli=1993

« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 09:38:28 kirjoittanut ari1956 »
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 vm. 1993 B230 FD 85 kW M47 moottorin tukikumit
« Vastaus #1 : 24.09.2013, 21:05:33 »
Toimivat hyvin.  :)

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 vm. 1993 B230 FD 85 kW M47 moottorin tukikumit
« Vastaus #2 : 26.09.2013, 10:48:54 »
Uskaltaako autoa nostaa öljypohjasta jos laittaa leveää puutavaraa hallitunkin päälle?
Työkaveri suositteli nostamaan jostain öljypohjan reunasta mutta tuo joka ehdotti nostamaan
suoraan öljypohjasta oli kokenut ammattimainen autokorjaaja.
Vai ehdottiko siksi noin kun en ole enää 3 vuoteen vienyt autoani hänelle, vaan pärjännyt yksin (no kerran vein oikein Volvo-spesialistille).
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 vm. 1993 B230 FD 85 kW M47 moottorin tukikumit
« Vastaus #3 : 26.09.2013, 20:52:55 »
Miksi autoa pitää nostaa juuri öljypohjasta????????
Itse en nosta.
Moottoria voisin ehkä hivenen, hallitusti,  nostaakin.  ::)
Jos en muuta keksisi.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 vm. 1993 B230 FD 85 kW M47 moottorin tukikumit
« Vastaus #4 : 26.09.2013, 23:51:14 »
Ei se öljypohja oikein kestä koko moottorin ylöspäin nostoa, mutta tekemällä sopivat nostoanturat eri kohtiin niin kyllä nuo moottorikiinnikkeet saa vaihdettua. Niitä ti-miehen oivalluksia haetaan.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa ari1956

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 vm. 1993 B230 FD 85 kW M47 moottorin tukikumit
« Vastaus #5 : 27.09.2013, 00:00:42 »
Miksi autoa pitää nostaa juuri öljypohjasta????????
Itse en nosta.
Moottoria voisin ehkä hivenen, hallitusti,  nostaakin.  ::)
Jos en muuta keksisi.

Juu tuota ajattelinkin mutta silti vahingossa kirjoitin  "autoa" kun tarkoitin moottoria. Moottori on sentään paljon kevyempi kuin 1/2 autoa.

Taitaa kuitenkin olla paras että ajan auton kotitalolle. Sinne veli on vuosia sitten tehnyt heinäladon oven yläpuolelle johonkin paksuihin tukirakennelmiin vielä lisävahvistuksen. Siinä hän yli 20 v sitten nosti Toyota Mark II:n koneen pois nostotaljalla. Itsellänikin melko uusi talja löytyy, mutta mökillä ei ole ripustuspaikkaa taljalle, joten menen talolle ja heinäladon ovenreikään auto parkkiin.  Moottorissa on muistaakseni pari nostosilmukkaa. Oikeaoppisesti pitäisi käyttää jotain metrin mittaista aputankoa, jossa olisi ketjut päissä kiinni, ja molemmat ketjut sitten siihen nostotaljan ketjuun kiinni.

Muistelen että Ford Taunuksessa noiden tukikumien vaihto kävi hyvin helposti. Ei siinä ainakaan tarvinnut mitään moottorin yläpuolista nosturia tai taljaa käyttää. Tuon homman tein joskus 90-luvun alussa.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2013, 17:13:25 kirjoittanut ari1956 »
Volvo 945 GL  vm.93, B230FD  2.3 l,  vaihdelaatikko M47, 8 V, 85kW ei ilmastointia, ABS, ei turvatyynyjä

 

Kulkukoira  Proturbo