Vapari lämpiääkin paremmin kun pienillä kuormilla koneella ei ole sisäistä ilmajäähdytystä, tdic tekee mulla jo tyhjäkäynnillä joku 0.15bar ahtoja ja ei ne siitä varsinaisesti laske liikkeellelähtiessä, se ilmahuuhtelu piisaa lämmityslaitteen kanssa yli 15c pakkasilla vaikka syylärin tilalle pistäis suoran putken.
Noi termarit on oikeesti surullisia virityksiä, etenkin kun sehän on väärässä letkussa het alkujaan, eihän moottoriin menevän jäähdytysveden lämpötilan säätö voi saada aikaseks moottoriveden maksimilämpöä joka olis suhtkoht vakio. Tosiaan ns merkkiosa termari ja lämppärin kennon tai koko järjestelmän perusteellinen pesu, ja kiertovesipumppu lämmityslaitteelle jossei silti edes letkut lämpene yhtä kuumiksi kuin esim ne vahapatruunan letkut. Minoon joskus heikkona hetkenä visioinut termostaattia ylävesiletkuun, eio vaan toteutusta syntynyt. Jos tässä kohta 700tkm huollossa vaikka kahtelis...
