Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 kaasuvaijerin sensori

  • 1 Vastauksia
  • 860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jomppe55

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • Oho...eiku...
960 kaasuvaijerin sensori
« : 25.09.2013, 21:41:11 »
Sain taas tuhoja aikaan. Kun puhdistin kampiakselin asentotunnistimen liittimiä moottorin päällä makoillen, niin kaasuvaijerin tulipellin läpimenohdasta kuului napsaus. Perrk.. taas hajosi jotain. Kun käynnistin auton niin tyhjäkäynti ei tasaantunut alle tuhannen kierroksen.
Käykääpäs konepellin alla tsekkaamassa. Mulla toi kiinnikehärpäke, jolla kaasuvaijeri kiinnittyy tuliseinään heiluu hervottomana. Kun sen painaa tiukasti kiinni tulipeltiin, niin kierrokset laskee normaaliin. ks kuva tästä linkistä: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=39379
Miten tuo osa kiinnittyy palopeltiin? Lähistöllä ei ole toista auto, josta katsoa.

Jotain positiivista. Silloin tällöin vaivanneet käynnistymisongelmat poistuivat... ainakin toistaiseksi. Joten liittimien puhdistus kannattaa, jos sinulla on samoja oireita. Kannattaa muuten mitata kampiakselin asentotunnistimen vastus napojen välillä, ennen kuin lähtee ostamaan uutta. Vastuksen pitäisi olla 200 - 500 ohm.
960 3.0 1993 Silvermetallic

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 kaasuvaijerin sensori
« Vastaus #1 : 26.09.2013, 13:35:50 »
Toi on laatikon kicddown-"anturi" eli on/off kytkin. Rakennat sen jollakin sydeemillä jumiin semmoseen asentoon kun tykkäät, otat liittimen irti ja säädät kaasuvaijerin rullan tyköä sopivasti. Uutta osaa voit kysellä, itse en viittinyt edes kysyä koko höskän hintaa vaan annoin olla. Antaahan se laatikolle vikakoodin, mutta ei riittäny motivaatio tehdä jotakin geneeristä rajakytkintä kaasurullan tykö täyskaasutunnistimeksi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira