Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia

  • 18 Vastauksia
  • 8842 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #15 : 18.05.2011, 23:58:36 »
Slant Six on oikea moottori...  8) Ite väänsin yhen ristipäämeisselin hajalle ja sit kaverin kans enemmänki hukkailtiin niitä työkaluja, parinkympin lasku per naama tuli koulun lopuks hävinneistä työkaluista. Se kutospakki oli heti uutena kunnon rasitus testissä kun siellä oli sekä mun että kaverin b20 valurautakannet...  ::) Kippas aika nopeesti nenälleen ko meni vetäseen oikeen laatikon auki...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #16 : 19.05.2011, 01:05:45 »
Slant Six on oikea moottori...  8) Ite väänsin yhen ristipäämeisselin hajalle ja sit kaverin kans enemmänki hukkailtiin niitä työkaluja, parinkympin lasku per naama tuli koulun lopuks hävinneistä työkaluista. Se kutospakki oli heti uutena kunnon rasitus testissä kun siellä oli sekä mun että kaverin b20 valurautakannet...  ::) Kippas aika nopeesti nenälleen ko meni vetäseen oikeen laatikon auki...

Heheh. Kaatumatautia kyllä enenevässä määrin havaittavissa, kun porukka kerää kaikkea roinaa sinne laatikoihin ja joka pakissa vähintään yksi laatikko, joka ei lukitu. Siirtäessä jos ei ole varovainen, niin pari kolme laatikkoa aukeaa ja pakki menee nurin. Tietyt työkalut puuttuu aina joka pakista. Esim. 10mm lenkkiavaimia on saatu välillä todella ettiä, kun on tarvittu enemmän, kuin yksi.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #17 : 19.05.2011, 23:40:41 »
Katkes sitten uusittu ilmausruuvi vanhaan etusatulaan, kun koitin ilmata. Kahdesta muustakin ilmausreiästä jenkat niin huonot, että ei pystynyt enää kiristämään. Miten voi olla näin surkeita nää... Noh, Girling oli Lucasin tytäryhtiö, se selittänee. Tuli sitten ylimääräinen ajoreissu Turun Motonettiin hakemaan "uusi" satula ja jarruputkenpätkät. Huomenna raivolla jarruja kasaan ja ilmausta, jos nyt huomenna vihdoin pääsis leimalle, kun kaksi viikkoa jo myöhästynyt leimaus vanteiden odottelun ja näiden kirottujen etujarrujen takia.

Aika hurjaa hintaeroa muuten, kun Fixuksella maksaa satula sisään yli 100e ja Motonet myy pihalle 65 euroon, kun vie vanhan sinne. Tulipahan käytyä tyttöystävää morjestamassa ja Turun kirpputoreja kiertämässä samalla...
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Yllätysostos ja joitakin ongelmia
« Vastaus #18 : 03.06.2011, 13:48:38 »
Volvo leimattu huomautuksitta ja luovutettu isälle. On aika hyvät fiilikset. Jarrutkin asettuivat siirtoajon aikana, käyttöjarrut edessä ja takana täysin tasaiset, käsijarrussa normaali ero.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

 

Elekma  Autoracing