Tere, laitoin tämän omalla otsikolla josko tulisi kommentteja paremmin kun näytti jäävän virityskeskusteluissa pakoputkipähkäilyn jalkoihin..
Onkos tuo ilmeisesti näille tyypillinen varsinkin isommilla vaihteilla, pienillä kierroksilla ja pintakaasulla esiintyvä nypytys / rynkytys vielä miten paljon pahempaa kun laittaa isompaa suutinta? Tällä hetkellä isäukolla vielä paikallaan vakiot suuttimet ja iq 4,2 niin ilmiön kanssa tulee ihan hyvin toimeen. Kun kärry oli vielä itellä niin ilmiön kanssa meinasi palaa käämit kun ajelin jonkin aikaa ja iq oli 2,8. Onko ilmiö / ominaisuus samanlainen myös samalla peruskoneella olevissa Audeissa ja Volkkareissa? Ilmeisesti pumpun osalta on eroja ainakin nokkalevyn ja ilmeisesti osittain myös nestepään osalta.. Vai onko kyse ihan puhtaasti Volvon moottorinohjauksen "vähä-älyisyydestä"?
Auto on siis S80 2.5D vm. 2000, isäukko meinasi jotta vaihtaa suuttimet isompiin, mutta: Varoitusta tuli juuri tuosta yllä mainitusta ominaisuudesta eikä ainakaan isän mukaan pajalla hirveästi halua ollut ruveta suuttimia vaihtamaan

Eli: onko ilmiöön edes osittaista lääkettä olemassa muuta kuin pelkästään iq:n säätö??