Autoracing  KL-varaosat

Ahtopaineet häviää

• 5 Vastauksia
  • 5074 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lollo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ahtopaineet häviää
« : 29.09.2013, 18:19:03 »
Joo eli tilanne se että ahdin toimii vähän miten sattuu. Esim ohitustilanteessa saattaa paineet hävitä yhtäkkiä... autoon asennettu painemittari josta helppo seurata. Jonkin ajan päästä saattaa toimia taas hyvin.
 Auto on v70 t5 mkII jossa rican softa, paineet nousee helposti 1,3 bariin kun toimii niin kuin pitää. Paineensäätimen olen vaihtanut pari kertaa. Vikakoodia ei anna.

Sen verran alkaa ärsyttämään että asialle täytyy tehdä jotain. Onko ahdin tiensä päässä vai onko muita ajatuksia?

Poissa Sukkamies

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaineet häviää
« Vastaus #1 : 18.12.2013, 15:15:13 »
Joo eli tilanne se että ahdin toimii vähän miten sattuu. Esim ohitustilanteessa saattaa paineet hävitä yhtäkkiä... autoon asennettu painemittari josta helppo seurata. Jonkin ajan päästä saattaa toimia taas hyvin.
 Auto on v70 t5 mkII jossa rican softa, paineet nousee helposti 1,3 bariin kun toimii niin kuin pitää. Paineensäätimen olen vaihtanut pari kertaa. Vikakoodia ei anna.

Sen verran alkaa ärsyttämään että asialle täytyy tehdä jotain. Onko ahdin tiensä päässä vai onko muita ajatuksia?
Itsellä ahdot tippu pois kun oli viallinen hukkaportti.

Poissa hessua

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 04.01.2014, 09:56:25 »
Mielestäni vähän kovat paineet jos autossa pelkkä ohjelma eikä muuta viriä... Mutta veikkkauksia mitä voisi olla vialla; Se ahtopaineensäädin/sen letkut. Paineanturi vois kenkkuillessaan myös pudottaa paineet... Nuo alkuperäiset paineensäätimet tuntuu olevan tosi heikkoja. Hukkaportti/bypass?
Lohdutuksena; Et ole ainoa jonka lastutetusta Volvosta tehot katoilee ihmeellisesti. Tuntuu olevan enempi sääntö kuin poikkeus ja vikaa ei vain löydy. Itse olen nyt jo alistunut siihen että välillä ampuu kuin tykin suusta ja välillä naapurin mummon rollaattorikin tuntuu menevän lujempaa.

Poissa Joona.S

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 04.01.2014, 12:57:50 »
Voipko näissä männä ilmanputsarin ja ahtimen väliltä imuputki luttuun , onko se semmosta materiaalia ?

Poissa dometic

• Grand Luxe
  • **
  • V70 D5 --- 240 B???
« Vastaus #4 : 04.01.2014, 13:01:56 »
Ootko koittanut ipd:een valmistamaa TCV:eetä?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Nippon50

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 14.04.2014, 00:45:32 »
Omassa 04 v70 ärrässä 4000rpm kohdilla kun ois parhaat paineet niin välillä vetää kuin tykin suusta ja välillä ahdot häviää takasin kiertoon!
Ex.Volvo v70R vm.2004
Ex.volvo s40 2.0 classic vm.04
Ex.volvo v70 2.5t vm.06
Ex.volvo xc70 2.5t vm.04

Proturbo  Autodiagnoosi