Autodiagnoosi  Carcom Oy

Bolinderin 744 "köyhän miehen raaseri"

  • 74 Vastauksia
  • 34322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #45 : 05.05.2016, 11:05:03 »
Kuluva viikko mennyt etupäätä laittaessa, tein adapterit jousitolpan ja alapallon väliin 85mm sillä sain alapalloa ja alatukivarren sisempi pusla vaateriin tai vähäsen alakenossa. Vedin samalla raidetangon nuppi siihen samaan adapteriin eli vanha raidetangon kiinnitys jousitolpan on poistettu. Tuo raidetangon kiinnitys joutuu vielä muuttaa koska vaikka mittailin että menisi samalla alkuperäisellä välimitalla niin otti kuitenkin vanteeseen kiinni. Tulevaisuudessa siirrän varmaan raidetankoa taaksepäin, mutta näillä mennään nyt. Ei o enää tekemistä lauantaille kun kiristämistä ja säätöä että harvinaisen hyvältä näyttää. Kuvia myöhemmin

pedemk.fi

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #46 : 13.05.2016, 21:45:20 »
Ei vielä kuvia mutta video pätkä
https://www.youtube.com/watch?v=1PHtGl-zv_c

Pientä yliohjatavuutta havatsevissa  :) Kyllä se näin on että ne vanhat käytetyt sliksit ( siis ne mitkä ei o justiinsa käytetty kisassa) niillä ei vaan tee yhtään mitään. Eri juttu sitten sliksit jotka ovat vanhoja mutta ei vielä käytetty, niin ne toimii ihan jees. Mulla on edessä tossa 9v vanhat mutta ne oli käyttämättömiä, kaverin kanssa ei saatu puskee. Mutta mekin ollaan semmosia vellihousuja  8)

Saldo ratapäivästä puhjennut kansipahvi, -80l re85 ja hyvää fiilis

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #47 : 02.09.2016, 13:42:31 »
Tämän kanssa ei o sen kummemin värkätty kesän aikana. Kansi napattiin pois silloin ja semmosena se on tossa ollut, oli nelosen liekkirengas siirtynyt. Vähän innostuin tossa ja öljysuodatinjalka sai päivityksen, eli teetin kierreputken millä poistin sen b200et jalan



Kaveri asensi hukkaportin ohjausruuvin "monitoimi koelautaan"



Uudet semit saapui tossa ja jännä nähä sitten miten nuo puree



Tänään ois tarkoitus laittaa kannen kiinni, jospa ens viikkona pääsis Kemoralle testaa.

H hetkihän on sitten 17.9 pedemk.fi


Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #48 : 03.09.2016, 10:28:04 »
Joo olis kone taas nipussa mutta, pientä takapakkia ei o öljypainetta. En tiedä oisko suodattimen pultti menny vahingossa liian syvälle? Pitääpä tarkistaa   

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #49 : 12.02.2017, 14:02:36 »
Pientä päivitystä, auto toimii nyt ihan ok. Käytiin kaverin kanssa eilen paikalisella jääradallaa, liukasta meinas olla ei läheskään niin hyvä pito kun paltamossa, mutta sekin kyllä parani kun porukalla kynsittiin piikeillä rataa. Loppupäivästä ajettiin vielä kelloa vasten

http://i10.aijaa.com/b/00393/14333350.jpg

Vastus oli vaihteleva  :)

Villellä oli crossi mönkkäri
Tomilla oli "VRC" tyylinen escortti, meni muuten kovaa  S*
Oona on nuori lupaus
Honda oli eräs viimevuoden sm voittaja, mutta ei silloin hondalla
Volvo on sitten eräs punainen

Eli vaihteleva vastuus

Ahtopaine ohjaus pelaa nyt hienosti, säädin vähän ja kiipes kiloon ja pysyi siinä, sitten kun vähän  vähensi niin tippui 0.8 baariin ja pysyi siinä. Mahtava

Se mitä nyt vaivaa eniten tässä on toi pirun M47 joka ei hajoaa, haluaisin päivittää tuo löysä keppiteline mutta olen miettinyt että turhaa se on tuohon M47 tehdä koska se on jo yliajalla. No eiköhän tuo viimestään kesällä kun rupee pitoa löytymään

Siinä vähän videota

https://www.youtube.com/watch?v=n5qA79ee2JQ 


« Viimeksi muokattu: 12.02.2017, 14:11:12 kirjoittanut bolinder »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #50 : 22.04.2017, 11:49:45 »
Tälle on meneillä kansipahvin vaihto ja perän huolto

Meni pahvi lopullisesti tuossa lopputalvesta, kävi vähän kuumana + reilu kilon paineet niin karkas pieni pala pahvista. Oli muuten pahvin liekkirenkaat pysyny hyvin kun oli coopergasketilla kasattu viimeksi, otan samalla pieni lastu tuosta niin helpottuu taunus remmin asennus

Perässä kiristän lukkoa kesäksi ja samalla joutuu varmaan tarkistaa hammasvälyys

Mun puolesta voi joku valvoja siirtää tämän showroomin puolelle eihän tämä mikään projekti enää ole. Koska tällä "vaan" ajetaan  :) kiitos
Siirretty / Acke
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017, 09:36:58 kirjoittanut Acke »

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #51 : 07.05.2017, 17:12:36 »
Käytiin eilen vuoden virallisessa pedemk

Alusta toimii nyt ihan ok tai sanotaanko että parantui, takaakseliin tuli noin 0.3 astetta tou in eli auraa. Parantui kääntövyys ja on nyt paljon tukevampi. vois uskoa että iskarit on paremmat mutta samat siellä vielä on  :) Tein samalla uudet välipalat iskaritolpan ja tukivarren väliin, ja siirsin samalla raidetangon kiinnitys taaksepäin, positiivistä siinä oli että nyt riittää mutkissa isku (kemora) ettei tarvii päästää ratista irti. Eli tähän olen tyytyväinen

Mutta  :( en tiedä jotain sieltä koneesta hajos, käy kyllä vielä mutta pienillä kieroksilla savutta ja röpöttää. Oisko männänrenkaat menny en tiedä kampikammiosta savutta myös pakoputkesta savutta valkoista. Tais samaan mennä myös pahvi koska ei siellä enää nesteet pysyy

Mikä siinä on kun mulla ei kestä pahvi, nyt seurasin lämmöt ja paineet eli ne ei karannu. Vasta sitten kun rupes röpöttää niin silloin nousi lämmöt. Ainut teoria mikä mulla on tajota on että käyköhän tuo laihalla ??? Tekeekö se pahaa pahville siellähän on 630cc decat ja puhalin on toi garret t4 paineet oli siinä 0.8-0,9

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #52 : 30.11.2017, 11:42:23 »
Pientä päivitystä

Kesä on menny muissa hommissa eikä tälle ole mitään sen kummemin tehty. Kevällä nostin koneen pois ja avasin, eikä sieltä mitään muuta kun korkannut pahvi löytynyt. Tarkoitus on rakentaa tulevalle jääratakaudelle uusi kone mikä perustuu muuten samoihin palikoihin mutta kellariksi tulee B230F voi olla että nokka päivittyy D tai V aluksi mennään vielä A nokalla niin huomaa paremmin muutokset kun ei tee liikaa kerralla
Sen verran on edennyt että "uusi" kone on hoonattu ja dekki tasoitettu, seuravaksi pitää hommata vähän laakereita sekä tiivisteet niin pääsee kasamaan

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #53 : 06.02.2018, 13:22:46 »
Mullakaan ei meinannu kesällä pahvit pitää, kun ajelin motonetin halppispahvilla. Oli b230, 531 ja hx40 2bar. Sit kun laitoin victor reinzin coppergasketilla kasaa ni alko pitään.
Volvoilusta parantunut

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #54 : 07.02.2018, 07:33:40 »
Niin mulla oli kyllä käytössä victori tai goezi en muista kumpi ja coperilla oli kasattu. Täydessä vedossa korkkas, mutta ei ollu kun 0.8 paine. Eli selvästi mulla on siellä jotain pielessä, onko sitten motronici, 200k pattimännät vai 630cc suuttimet.
Viime viestin jälken päivitystä sen verran että oli ilmeisesti naulanu sen verran että oli jättäny lohkoon sekä kanteen pienen viillon, mulla on kuva siitä voin joskus postata niin näkee. Kuulema kunnolla naulava etanoli mylly voi jopa ampua viillon ulos asti (vähän kun plasmalla leikkas) Näin isot drifting tyypit puhuu

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #55 : 07.02.2018, 10:24:50 »
Niin mulla oli kyllä käytössä victori tai goezi en muista kumpi ja coperilla oli kasattu. Täydessä vedossa korkkas, mutta ei ollu kun 0.8 paine. Eli selvästi mulla on siellä jotain pielessä, onko sitten motronici, 200k pattimännät vai 630cc suuttimet.
Viime viestin jälken päivitystä sen verran että oli ilmeisesti naulanu sen verran että oli jättäny lohkoon sekä kanteen pienen viillon, mulla on kuva siitä voin joskus postata niin näkee. Kuulema kunnolla naulava etanoli mylly voi jopa ampua viillon ulos asti (vähän kun plasmalla leikkas) Näin isot drifting tyypit puhuu
Pielessä oleva komponentti?  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #56 : 07.02.2018, 11:58:54 »
Lainaus
Pielessä oleva komponentti?
Arvasin että joku kuittaa  :-[ Niin ja sullahan oli jonkun verran kokemusta tuosta
Joo kyllä se fakta on että joutuu siirtyä ms maailmaan, on jopa boksi hyllyllä odottamassa sain sopivasti ms1 2,2

Mutta kasataan vielä tolla modernilla MOTRONICILLA ja käydään penkissä, jos tilanne näyttää toivottomalta siellä niin purkaan se pois, en hajota enää konetta sen takia (onhan niitä muita tapoja  :D) Saa ainakin käyrän mitä näyttää lapsille tolla ohjauksella

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Bolinderin "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #57 : 07.02.2018, 12:43:37 »
Jättää ahdot sen verran alas niin saa sen teholapunkin.  :)

Koitin 242ssa useampaa eri lastua ja kaikilla nakutti yli kilon paineilla.
Siinä motikassa kun ei oikeen turvamekanismeja löydy, aina tulee laaki ja vainaa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Bolinderin 744 "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #58 : 19.08.2019, 16:48:33 »
Saiko jo nostaa tätä  :)

Kävin muuten ratapäivillä tällä 8) siinähän meni jarrupoljin pohjaan, eli sille pitäisi keksiä jotain. Mulla oli race nesteet järjestelmässä mutta kuitenkin kiehahti. Mietin että jos laittais isommat etulevyt, vaihtaisko samalla satulat en tiedä vielä...

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14941
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Bolinderin 744 "köyhän miehen raaseri"
« Vastaus #59 : 19.08.2019, 17:17:42 »
Jos et mitään yber jarruja ole laittamassa niin xc90:n 336mm levyt ja satulat vois auttaa pysähtymisessä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

 

KL-varaosat  Race.fi