Proturbo  Autodiagnoosi

b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä

  • 7 Vastauksia
  • 2913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« : 01.10.2013, 20:13:46 »
Eli tuolla oli puhetta ollut jonkun kysymänä turbomallien ja turbottomien nokista. No itselle sattui vastaan jyrkemmäksi tehty alunperin ei turbon nokka. Nyt sitten selvisi, että eroja löytyi sittenkin. Nosto kyllä on jyrkempi ja näin, mutta vuorostaan vapaa alue on paljon laihempaa akselia jolloin venttiilien välys jää aivan mahdottomaksi (3-4mm) Nyt sitten saa tässä vaihdella norminokan takaisin, mutta tuo toinen sitten jäi turhaksi harmi vaan kun muuten sopisi täysin  :(

No mutta jos joku tarttee viri nokkaa johkin vapari koneiseen niin sellainen sitten löytyisi.

Joo vähän hätänen olin tuon sopimattomuuden kanssa :D Tänään kysellyt vähän asioia ja selvittelen joskos tuon välysongelman saisi ratkaistua peräti.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2013, 09:54:47 kirjoittanut JL93 »
Volvo puolelta -94 440 Turbo

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #1 : 01.10.2013, 22:52:02 »
Eikö sitä venttilien välystä saisi kohdalleen uusilla säätöpaloilla ?

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #2 : 01.10.2013, 23:41:40 »
Eikö sitä venttilien välystä saisi kohdalleen uusilla säätöpaloilla ?

Joo no oikeistaan tota mietin vaihtoehtona, mutta mistä saa noin järeitä paloja? Nykyisetkin palat 4,25 ja ohuimmat luokkaa 3,975
Volvo puolelta -94 440 Turbo

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #3 : 03.10.2013, 07:42:01 »
Nyt on nokka kiinni :D löytyi venttiilien varsiin jatkopalat joilla sai välykset kuntoon ja oikeastaan tuo nokkahan oli muokkausten takia ilmeisesti niin paljon ohuempi ympyrältään. Eroina entiseen käyntiääni muuttui ja tehoa tuli juurikin yläpäähän lisää  ;D
Volvo puolelta -94 440 Turbo

AV64

  • Vieras
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #4 : 13.10.2013, 14:04:44 »
mistäs löysit nokan,vai onko hiottu?
onkos kellään tietoa noista nokkien arvoista 1.7-2.0
ja sopivatko keskenään tai mistä saisi ostaa nokkia,
auto on 460 2,0 -95 malli johon laittaisin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #5 : 14.10.2013, 18:26:12 »
Itse ymmärsin että olisi hiottu jostakin vaparin nokasta.
jyrkemmäksi tehty alunperin ei turbon nokka

Hallilta pitäisi löytyä B16F, B18K ja B18FT nokka-akselit, joita vois mittailla onko niissä jotain eroja.

AV64

  • Vieras
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #6 : 19.10.2013, 18:47:00 »
Itse ymmärsin että olisi hiottu jostakin vaparin nokasta.
Hallilta pitäisi löytyä B16F, B18K ja B18FT nokka-akselit, joita vois mittailla onko niissä jotain eroja.
No jos viitsit mittailla ja kertoa mitä eroja löytyi,nostonhan saa tönärillä mittaamalla
asteet on vähän vaikeempi homma mittailla, ja muut arvot.

Poissa JL93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: b18ft nokka-akseli asiaa viritysmielessä
« Vastaus #7 : 22.10.2013, 13:26:06 »
Joo tosiaan on tehty vaparin nokasta. En tarkemmin osaa sanoa mitä kaikkea muutettu, mutta jossain koneistamolla tuo on tehty. Sattui löytymään foorumin kautta eräästä moottorista tuo nokka. Jotain kuvia on mulla tuon omasta nokasta ja tuosta joka nyt kiinni. sen verran paljon eroja että kuvassakin näkee ainakin perusympyrän erot selvästi. Mittaillessani nostoakin oli hiukan enemmän tuossa laitetussa kuin vakiossa.
Volvo puolelta -94 440 Turbo

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron