Autodiagnoosi  Carcom Oy

B200E korkea tyhjäkäynti.

  • 21 Vastauksia
  • 5427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Flea

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #15 : 09.10.2013, 12:38:10 »
Irrotin ton lisäilmaluistin ja se oli kiinni asennossa. Putsailin cleanerilla ja wd-40:sellä niin tuo aukes rakosillee. Nyt ajelin lämpöiseksi ja kierrokset pysy siel 900 paikkeil.

ps...pitääkö siihen piuhaan tulla virta koko ajan, vaiko vaan jossain tietys lämpötilas?
« Viimeksi muokattu: 09.10.2013, 14:44:10 kirjoittanut Flea »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #16 : 09.10.2013, 15:36:24 »
Ainakin kylmänä taitaa tulla virta, 740.ssa näytti piuhat menevän bensapumpun releelle, se vissiin samalla ohjaa sit lisäilmaluistia.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Flea

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #17 : 09.10.2013, 17:08:10 »
No nyt alkaa lisäilmaluistin toimintaperiaate selviämään. Toiminnan voi testata seuraavalla tavalla. Luisti kuivauskaappiin, uuniin, saunaan tai vastaavaan kuumaan paikkaan. Luistin läppien pitäisi mennä täysin kiinni. Kun härpättimen taas laittaa pakkaseen, läppien pitäisi aueta. Luistin sisällä on lämmityskäämi joka hoitaa tuon sulkemisen jos vaan saa virtaa. Suomen luonto järjestää sen läppien aukeamisen.

Poissa Flea

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #18 : 20.11.2013, 16:19:20 »
Nonni. Selvishän tämäkin. Eli lisäilmaluisti sekä ohjauspaineen säädin saa virtansa (jos saa) bensapumpun releestä (navat 87b ja 87). Avasin releen, putsasin ja nyt virta kulkee. Eli toi ohjauspaineensäädinkään ei oo siis toiminu tähän asti.

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #19 : 11.12.2013, 18:13:09 »
Täällä on myös vähän samanlaista ongelmaa. Lohkona on b21et, ilman ahdinta vielä hetken ja b200e moottorista otettu k jetti bensansyöttönä. Tyhjää kone käy suhteellisen tasaisesti n.900rpm, mutta seosmittarin mukaan käy huomattavan rikkaalla, tästä syystä päästötkin huomattavasti koholla. Kun seosta säätää hiemankin laihemmalle rupeaa kone käymään n.1500rpm tyhjäkäyntiä, sytytysennakkon säätö ei taas juuri ollenkaan vaikuta tyhjäkäynin nopeuteen. Seosmittarin mukaan kuitenkin seos on vielä rikkaan puolella tuossa 1500rpm tuntumassa. Mitäköhän tuon kanssa kannattaisi lähteä kokeilemaan?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #20 : 11.12.2013, 18:54:12 »
Onhan siinä imusarjassa tyhjäkäynnin säätö ruuvi.

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E korkea tyhjäkäynti.
« Vastaus #21 : 11.12.2013, 21:32:51 »
Tyhjäkäynnin säätöruuvi löytyy, käytössä on k-jetin oma imusarja, johon on hitsattu ja koneistettu suuttimienpaikat.

 

Carcom Oy  Elekma