Pitkään oli hakusessa jokin käyttöauto turboräpellyksen rinnalle. Hakukriteereinä oli karkeasti: mieluusti volvo, takaveto, 2,3 koneella, mielellään ruisku (LH), leimassa ja ennen kaikkea HALPA.
Usko meinas loppua eikä noihin kriteereihin yksikään osu. Sitten:

Tollanen Raato löyty. Nimitys siitä että tyttöystävä ilmoitti nätisti ettei ikinä aio edes istua kyytiin tähän raatoon
Eli 740GL vm. 1990, b230f + automaatti (mistä saa selville onko aw70 vai 71?), mittarilukema 197,000km, ostohinta 300€.
Tyyppikilpi tsekattu: AW70LSanotaanko ettei näillä hakukriteereillä voinutkaan ihan priimaa odottaa, joten "muutama" "pikku" vikakin löytyy...
Vikoja (niitä merkittävimpiä):
-käy oudosti, kylmänä ~500rpm lämpimänä ~2000rpm.
vika: kolmen kanavan kohdalta vuotava imusarjan tiiviste, korjattu toimii-vilkut ei aina vilku, jää palamaan.
rele, vaihdettu toimii-takavalon maahäiriö
uudelleen maadoitettu, toimii-laatikko vaihtaa jotenkin oudosti, 1 ja 2 tuntuu toimivan 3 vaihtaa vasta kun kiihdytyksen jälkeen päästää kaasun kokonaan ylös 4 vaihdetta harvemmin näkee.
kickdownvaijeri jumitti (3vaihde), relevika (4vaihde)-mittaristovalot/ym sisä valot lähes kaikki palaneet ja ne muutamat toimivat palavat vain joskus
Purkumittarista vaihdettu kirkkaudensäädin. Kojetaulun valoja vaihdeltu, toimiiSitten lukemattomia muita enemmän ja vähemmän merkittäviä vikoja/ominaisuuksia:
-kuskin ikkuna "lyö ylitse" ei nouse ihan ylös. Onneksi on nuo tupakkimuovit
-käsijarru ei pidä
vaijeri kiristetty, kuskin puoli pitää-lukemattomia määriä lommoja, lakkavikaa, pintaruostetta jne
-pyyhkijöistä ei toimi kuin nopea ja nopein asento. Kerta pyyhkäsy ei toimi lainkaan ja tihku toimii joskus muutaman pyyhkäsyn
-apparin puolen takaovi ei aukea ulkoa
Eiköhän siinäkin ala jo vähä olemaan, ainakin omiin tarpeisiin

farkku sai luovuttaa hydrat

Yleisilme



ei kovin siisti tosiaan. Katsotaas mikäli ens kesänä tapahtuis jottain kittailuja ja ylimaalaus...
Takavalolle koitin tota perinteistä vesihiontakikkaa. Meni kyllä kuivahionnaksi 120 paperilla kun joku oli nuo lakannut ja tuo 120:kin paperi oli jatkuvasti tukossa. Ei löytynyt välikarkeuksia, joten kuvassa rankka 120 hiontajälki

Ei hirveesti pääse kiiltelemään

Tän tarkotus on toimia välineenä siirtymiseen paikasta A paikkaan B ja mielellään vielä takas. Joten tähän ei herkästi aleta tekemään mitään suurempaa remonttia mikä aiheuttas seisottamisen!
Jos heräs noihin vikoihin jotain epäilyksiä aiheuttajista niin saa vapaasti, on jopa toivottavaa, kommentoida!!
