PV:tä alkoi tekemään kovasti mieli ja kävin hakemassa moisen elokuun lopulla. Siinä kunnossa kuin se myyjällä oli:

Muut kuvat:
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55Jo tässä vaiheessa oli selvää, että pintapelteihin joutuu hommaa tekemään. Pohjan oli myyjä tehnyt joskus 05-06 melkein kokonaan uusiksi ja ihan siistin näköisesti. Poistettu rekisteristä -87. Silloin aikanaan muutettu uudemmalle tuulilasinympärykselle ja sen jälkeen vaihdettu vielä takaisin, ym.

Haun jälkeen sai seistä pihalla aikansa kunnes purin keulan ja takalokasuojat irti. Niissä ei kummoisia ruostevaurioita tai korjaustarpeita. Sen jälkeen lisää ulkoilutusta ja hiljattain aloitin kuituosien haun. Flippikeula ja takalokasuojat löytyivät nettivaraosan ilmoituksen myötä samasta paikasta, täältä käyttämätön hyvin tehty takaluukku saranapaikoilla. Samalla reissulla kun kävin hakemassa ne viime tiistaina, vein korin lasipuhallukseen Mäntyharjulle. Aamulla ennen kyytiin ottamista hakkasin vielä ruuvarin ja vasaran kanssa kittiä irti kupeista, jottei tarvitse turhaan käyttää lasia siihen. Kuulemma puhallettavaa riitti siltikin, esim. tuulilasinympäryksessä. Ja pariin-kolmeen kertaan tehty ylimaalaus pohjamaaleineen vielä lisäsi hommaa. Mutta tuli siisti. Vain alapuolinen pohja jäi hiekkapuhallettavaksi.
Tämän viikon pitänyt lomaa, joten on voinut hieman keskittyä tähän. Joutui hetken kyllä katselemaan autoa ja miettimään tulisko se motivaatio taas jostain koritöihin. Keskiviikkona aloitin ja muuten ehtinyt tekemään aika hyvin paitsi tänään vain näpertelemään vähän. Aiempi sisälokasuojien hitsaaja on tehnyt hommat päin sitä itteään. Molemmin puolin takakaaren vastinpuoli korissa hakattu sisään ja sisäpuolen pystypellit jätetty irti sisälokasuojasta. Oikea kylki aika pitkälti uusiksi, ruttujen oikomista ympäriinsä ja kitin alle soveltuvaa epoksia vähän ruostesuojaksi pintaan, yms. "pikkukivaa". Sen lisäksi pääsee oikomaan oikeanpuoleista eturunkopalkkia. Autolla ajettu ilmeisesti kolari joskus ja palkki taipunut, niiltä jäljiltä lie myös oikean oven ja kyljen rutut. Ei olis muuten huomannut niin hyvin, mutta flippikeula ei mennyt aivan perille. Huomisiltaan mennessä pintapellit pitäis olla hitsauksien suhteen jo loppusuoralla ja voi pohjamaalin kuivutta aloittaa kittaamisen. Alkuperäisen näköistä ei taatusti tule, mutta jos vähän vähemmän menis kittiä ja ratsupaikat ois minimissään. Vasemman oven teen kuntoon, oikea pitäisi löytää parempi.

Muita pellin taipumattomuuksista tuolla:
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55/Peltihommat/Kunhan kori valmistuu, aikomus saada pintaväriin tälle vuodelle, on suunnitelmissa 140 taka-akseli ja ehkä myös ympätä 140 etuakselisto. Jarrulevyt on nykyisiin napoihin laitettu tai vaihdettu levylliset navat, mutta etupalkki on ottanut itseensä samassa kuin runkopalkkikin. Tekniikkapuolelle tappikone(viimeinkin tekis johkin?) joko remmillä tai sopivalla pillerillä, esim. nurkissa oleva Eaton M90 tai 15G.
Ainiin. Turvakaaret ois aikomus laittaa myös.