Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 diesel hehkutulpat

• 11 Vastauksia
  • 13824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diesel

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 diesel hehkutulpat
« : 13.10.2013, 23:33:55 »
Mikäs on näiden dieselin hehkutulppien vaihtoväli/suositus ?

V70 2.4 D vm 2008

Ja voiko ne itse vaihtaa/ tarviiko jonkun erikoistyökalun ?

Poissa Masked Jackal

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 diesel hehkutulpat
« Vastaus #1 : 13.10.2013, 23:48:24 »
Ei niillä ole suositusta kummastakaan. Tavataan uusia tarpeen mukaan. Onnistuu itseltäkin jos perustyökalut löytyy
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 15.10.2013, 21:44:00 »
Itse uusin juuri 2001:een. Jos niitä hehkuja haluaa tutkia niin yleismittarilla tai vaikka testilampulla voi kokeilla vastusarvoa. Ehjissä oli joku hassu ohmi ja viallisissa se vastusarvo on sitten paljon suurempi tai ääretön. Vaihto on aivan piece of cake tyyppinen homma. Tosin olen kuullut että voivat joskus juuttua kiinnikin niin että irtikäytöstä ei joka tapauksessa mitään haittaa ole. ;)

Kesällähän noilla hehkuilla ei ole mitään virkaa mutta pakkasella jo yksi kärähtänyt haittaa käynnistystä. Itsekään en edes tiennyt että siellä kaksi viidestä oli jo finaalissa mutta nyt paremmin eväin talveen päin.

Poissa völvöxc60

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 21.01.2014, 20:18:54 »
En tiedä, että onko tuosta mun V70 menossa hehkut, kun ei toissa päivänä lähtenyt -24°C pakkasessa käyntiin, kun tuo polttoainelämmitin ei ollut käynnistynyt :-\
Hehkuvalo syttyi, mutta ei oikein jaksanut käynnistyä.
Akku tosin on 7v vanha, mutta oli yön yli Defan ylläpitolaturissa.
Huomenna haen kylläkin uuden akun muutenkin, mutta mites noi hehkut?
Autolla on ajettu 240tkm, ja polttoainelämmitintä on käytetty aina, kun on alle +5°C ::)
Ajan tällä takaa, sitä että voiko hehkut olla edes kuluneet, kun autoa on aina esilämmitetty + asteillakin?
Pystyykö hehkujen toimintaa mittaamaan mitenkään?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 21.01.2014, 21:09:48 »
Kai hehkut on kulutustavaraa ja jotkut elää pidempään ja jotkut ei niin pitkään.

Vaihto on helppoa d5:een, muistakaa ettei niitä kiristetä kuin nimeksi.. Täällä on jossain tarkemmat ohjeet ja edullisia ostopaikkoja. Keskustelu on jo muutaman vuoden vanha... Ne halpishehkut kuulemma toimii edelleen.

Poissa völvöxc60

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 21.01.2014, 21:18:08 »
Kai hehkut on kulutustavaraa ja jotkut elää pidempään ja jotkut ei niin pitkään.

Vaihto on helppoa d5:een, muistakaa ettei niitä kiristetä kuin nimeksi.. Täällä on jossain tarkemmat ohjeet ja edullisia ostopaikkoja. Keskustelu on jo muutaman vuoden vanha... Ne halpishehkut kuulemma toimii edelleen.
Äsken noita katselin, ja tosiaan on halpoja :o
Jossain alitajunnassa mielsin, että maksavat reilun 100€/kpl, mutta sillä rahaa saa kaikki 5kpl kotiin toimitettuna ;D
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-volvo/v70-mk-ii-p80/19402/10252/hehkutulppa.html
Ilmeisestin tuo 15,95€ maksava Boschilainen (0250403001)
on oikea, kun mulla on auto 1/2007 MKII ja tuolla  D5244T4 koneella( 185hp/400nm)
Vai onko vaihtoehtoja enemmän tarjolla?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 21.01.2014, 22:16:35 »
Mulla on mielikuva että jostain Britti putkasta (Ebay) hehkut D5:een sai 30-40 e hinnalla. En vain saa päähäni mikä kioski se oli.

Poissa volvesteri

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 22.01.2014, 07:34:43 »
Volvon käynnistyssysteemi on tässä hehkuhommassa vähän huono. Aiakisemmalla autolla huonojen hehkujen kanssa pärjäsi pidempään, kun pystyi tekemään "tuplahehkutuksen". Eli odottaa niin kauan, että keltainen käämivalo sammuu, avain pois ja sama uudestaan. Perään onnistunut igniittio eli käynnistys. Keksin tuon "igniittion" ihan itse :D
-12 V60 D3A

Poissa -jadi-

• Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
« Vastaus #8 : 22.01.2014, 08:03:35 »
Eikös toi tuplahehkutus onnistu tällä uudellakin mallilla.
Päästää sen jarru- tai kytkinpolkimen ylös juuri kun startti menee päälle ja sitten taas painelee start/stop-nappulaa, että lähtee käynnistysproseduuri uudestaan käyntiin. Sitä en tiedä, kuinka kauan automatiikka hehkuttaa toisella kertaa ennen starttia.
Muutamaan kertaan harjoittelee, niin käy sujuvasti. :)
Toisaalta jos joutuu kikkailemaan ja arvuuttelemaan käyntiinlähtöä, niin eikös se olisi parempi laittaa pelit ja vehkeet kuntoon, että lähtee ekalla.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 22.01.2014, 08:51:23 »
Tuplahehkutuksella on kannattajansa - itsellä on kaikki toistaiseksi lähteneet normitavalla (dieseleitä yli 20 v.). Poikkeukset: polttoaine jäässä ja akku loppu.. Olisko tuplahehkutus kuitenkin vanhojen rekkamiesten juttuja, ajalta, jolloin hehkut ja akut oli kehnompia?

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #10 : 22.01.2014, 19:42:10 »
Avain pesään, koskematta polkimiin, pitkä painallus start/stop napista saa sytytysvirran päälle ja samoin hehkutuksen.  Lyhyt painallus start/stop napista tämän jälkeen saa aikaan virtojen pois menon ja taas pitkä painallus saa virrat päälle ja uusi hehkutus käyntiin.. sitten kun on mielestään riittävän monta kertaa hehkutellut, niin normaalisti painetaan poljinta ja lyhyt painallus start/stop napista saa moottorin käynnistymään.

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
« Vastaus #11 : 22.01.2014, 22:37:15 »
Mun mielestä tämä "klikattava" malli on edellistä mallia herkempi käynnistymään. Omaani olen monta kertaa käynnistellyt 15 - 20 asteen pakkasessa ilman lämmitintä. Joka kerta se on normaalilla napin klikkauksella käynnistynyt. Mittarissakin on yli puoli miljoonaa.

Jos hehkutuksia tarvitaan enemmän, voisi olla aika vaihtaa hehkutulpat.

« Viimeksi muokattu: 22.01.2014, 22:44:45 kirjoittanut Nortti »

Proturbo  Autodiagnoosi