Vanha kunnon häkäpönttö kuulostaa mielenkiintoiselle voimanlähteelle näin kallistuvan polttoaineen aikakautena. Tämän päivän ohjauselektroniikalla olisi vielä suhteellisen helposti toteutettava ja oikein tehtynä kunnollinen voimanlähde.
Melko tunnettu suomalainen projekti on Juha Sipilän El Kamina:
http://www.juhasipila.fi/7Auto olisi lakiteknisistä syistä vanhempi kuin -87, oliko tarkka raja 1.6.1987 kun uudempiin ei saa enää laittaa... että alkuvuodesta 87 vielä menisi. Käytännössä siis 200/700srj Volvo. Ja varmaankin farkku. Sanoisikohan laki vielä jotain häkäpöntön sijoittamisesta farmarin paksiin/takapenkin tilalle, yleensä noita näkee vain auton ulkopuolella?

Yleensä kai harrastelijoiden puukaasuvehkeet on vapaastihengittäviä ja polttoaineensyöttö tapahtuu enemmän tai vähemmän itse rakennelluilla
puukaasuttimilla. Puukaasun kehnon energiatiheyden ja siitä seuranneen heikon tehon (jostakin luin 2,2l häkäpönttö-Camryn kykenevän max. 90km/h vauhtiin...) vuoksi tuli heti mieleen ahtaminen. Ahtimen kanssa olisi fiksua valjastaa käyttöön moottorinohjaus ja ruisku. Mietinkin tässä, estääkö mikään ajamasta kaasua normaalien bensasuuttimien lävitse? Auto siis käy puukaasulla, syötettynä suutintukille sopivalla paineella, kunhan moottorinohjaus on säädetty sopivaksi? Puukaasulle täytyisi kehittää jonkinlainen kompressori joka nostaisi paineen suunnilleen samoihin lukemiin kuin bensalla.
Tällaista tänään. Kertokaahan ajatuksianne.
