Keväällä tuli harjoiteltua... Tohelona en tullut hankkineeksi pyörännavan pulttia joten en sitä sitten uskaltautunut aukaisemaankaan.
A) Pujotin tukivarren paikalleen ja takahelan omaan koloonsa ja pultin reikään. Alapallo oli helppo panna paikalleen, kun etuhela oli vielä irti mutta tässä jäi vaikeaksi kohdaksi tietty ne etuhela pultit. Jotta etuhelan pultin sain kierteelleen, pyöritin sen etummaiseen kierteeseen 150 mm M12 pultin puoliväliin ja väänsin kumihelan kierteet suoraan pultin ja putken pätkän avulla ja näin sain sen toisen pultin paikoilleen. Toinen menikin sitten ihan ongelmitta. Jos olisi ollut apulainen laittamaan tuota ensimmäistä pulttia, olisi ehkä onnistunut hienosti mutta yksin oli vähän vaikea saada sitä pulttia paikalleen ja vääntää yhtä aikaa etuhelan kierteet pultin suuntaiseksi. Tukivarsi tuppasi liikkumaan ja se piti saada melko hyvin suuntaansa, jotta pultti lähti kierteelleen.
B) Tuumaustauolla tutkin sitten Alfamerin kirjaa... Ja siellä oli tuo taljasysteemi vinkki (=sidotaan jokin sopiva vääntövarsi tukivarteen ja painetaan) . On ehkä helpompi ja sopii hyvin jos on hommassa yksinään. Raa'astihan sitä pitää vääntää mutta taitavathan nuo helat leikin kestää. Tämä sopikin hyvin vänkärin puoleiseen, kun siellä se etuhelan kiinnityspultin pujotus olisi ollut entistä vaikempaa.
Kun pulttia ei ollut niin yritin elää sen mukaan. Miksun tukivarren vaihto-ohjeet sekä sisemmän nivelen leviämistaipuksen luin vasta täältä homman jälkeen mutta tuurillahan ne laivatkin seilaa

Tuosta alla olevasta kuvasta näkee muuten ne kumipuslien suunnat, jos joku sattuu puristelemaan uusia paikoilleen ja on liian hätäisesti ottanut vanhat jo irti. Itselläni nuo tukivarret ammottavat edelleen tyhjyyttään, kun alumiini on halpaa ja kumi kallista. Ehdotettu on ainakin uretaanipuslia eteen ja alkuperäisiä taakse. Pikkuhiljaa pitänee alkaa rueta hommailemaan. Nuo ovat alkuperäiset Volvon leimoilla mutta Biltemalaiset olivat aivan samanlaiset valunystyröitä myöten mutta ne Volvon leimat niistä puuttuivat.
