Proturbo  Autodiagnoosi

volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto

  • 22 Vastauksia
  • 17063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aalt1n

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #15 : 23.02.2014, 22:42:10 »
Asensin kytkimen Eberin sulakkeen väliin ja hyvinhän lämmitin on toiminut. Johdot kytkimelle vedin sisätilan lämmittimen johdon läpiviennistä ohjaamon puolelle. Sulake tietysti piti asentaa nyt johtoon. Kytkin on 50 A kestävä, joten relettä en laittanut koska lämmittimen ottoteho näkyy olevan vain 50 W.
 Käytössä on vain huomiotava se, ettei sammuta lämmitintä siitä kytkimestä sen käydessä, vaan antaa automatiikan hoitaa sammutus. Niin,ja autohan on C 30 vm. 2010.
Olisiko sinun mahdollista laittaa kuvia toteutuksesta?
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Otsir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #16 : 26.02.2014, 13:44:40 »
Ei kai tuosta nyt kuvia tarvii...
Eberin sulake vain irti ja pienet lattaliittimet vapaaksi jääneisiin reikiin. Liittimiin johdot jotka
viedään ohjaamon puolelle katkaisimelle jonka voi kiinnittää esimerkiksi keskikonsolin takana olevaan paneliin. Niin, ja tietysti se poistettu sulake laitetaan toiseen näistä johdoista.
Volvo C 30 -10

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #17 : 26.02.2014, 17:02:28 »
Niin, ja tietysti se poistettu sulake laitetaan toiseen näistä johdoista.

Sulake vielä mieluiten sinne puolelle, mistä virta tulee ja mahdollisimman lähelle sitä sulakerasiaa.

Poissa aalt1n

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #18 : 26.02.2014, 17:30:32 »
Ei kai tuosta nyt kuvia tarvii...
Eberin sulake vain irti ja pienet lattaliittimet vapaaksi jääneisiin reikiin. Liittimiin johdot jotka
viedään ohjaamon puolelle katkaisimelle jonka voi kiinnittää esimerkiksi keskikonsolin takana olevaan paneliin. Niin, ja tietysti se poistettu sulake laitetaan toiseen näistä johdoista.
Tämä tekninen toteutus ei nyt ollut se juttu, vaan lähinnä tämä estetiikkapuoli oli mielessä. Oma ajatus oli, että piilotan katkaisijan, mutta mielessäni kävi, että jos joku on keksinyt jonkun päivänvaloa kestävän ratkaisun.
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #19 : 26.02.2014, 17:55:57 »
Meseni webassa, PakkoAutomaattikäynnistys oli yhdestä piuhasta kiinni joka oli otettu/haarautettu weban läheltä, auton alta, suojasukan sisältä. piuha poikki.

Sen piuhan löysimme yhdessä pähkäiltyämme, paikallisessa pitkän linjan PA-lämmitys asennus liikkeessä. 

 

Poissa mikazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #20 : 25.09.2022, 12:03:21 »
Jos joku vielä näitä ruuvaa niin ite tein seuraavan ratkaisun:
-CEM moduulilta (sisätilan sulakeboksi) vihreä liitin irti (lukee liittimen kohdalla CEM:ssä Front-2) ja pinni 16 tai 32 (väyläjohdot eberille) irti. Siihen väliin sitte katkaisija, ei tartte vetää johtoa konehuoneelta, noin 30cm piuhat riittää. Katkaisijan laitoin keskikonsolin taakse olevaan paneeliin kiinni. Eli se pikkunen paneeli joka on 4:stä kohtaa kiinni ja lähtee nykäisemällä pois.

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #21 : 09.11.2022, 11:23:57 »
Jos joku vielä näitä ruuvaa niin ite tein seuraavan ratkaisun:
-CEM moduulilta (sisätilan sulakeboksi) vihreä liitin irti (lukee liittimen kohdalla CEM:ssä Front-2) ja pinni 16 tai 32 (väyläjohdot eberille) irti. Siihen väliin sitte katkaisija, ei tartte vetää johtoa konehuoneelta, noin 30cm piuhat riittää. Katkaisijan laitoin keskikonsolin taakse olevaan paneeliin kiinni. Eli se pikkunen paneeli joka on 4:stä kohtaa kiinni ja lähtee nykäisemällä pois.

Oletko kokeillut miten lämmitin käyttäytyy jos kesken palotapahtuman kääntää kytkimen toiseen asentoon? Sammuuko lämmitin normaalin sammutusrutiinin mukaisesti jälkipuhalluksineen? Tämän version voisi silloin itsekin tehdä, kun tuo päävirtapiirissä oleva kytkin herjaa matalasta akkujännitteestä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2022, 11:53:25 kirjoittanut Puatsio »

Poissa mikazu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 2.0D eberin automaattilämmityksen poisto
« Vastaus #22 : 10.11.2022, 11:18:28 »

Oletko kokeillut miten lämmitin käyttäytyy jos kesken palotapahtuman kääntää kytkimen toiseen asentoon? Sammuuko lämmitin normaalin sammutusrutiinin mukaisesti jälkipuhalluksineen? Tämän version voisi silloin itsekin tehdä, kun tuo päävirtapiirissä oleva kytkin herjaa matalasta akkujännitteestä.
Testasin kääntää kytkimen pois kun pysäköintilämmitin moodi oli päällä, ei välittänyt mitään, eli ei sammu. Kytkinhän katkaisee väyläyhteyden, joten komennot ei mee perille. Tästä vois päätellä, että auto käynnissä tuo kytkin ei sammuta eberiä kesken menon.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo