Ensimmäisten pakkasten tullessa ei uudessa kärryssäni (V50 1,6D vm. 2010) eberin automaattikäynnistys toiminut. Ajastin ja manuaalikäynnistys pelittivät kuten pitikin. Niinpä ystävälliseen Volvo-huoltoon (Avainvaunu Iisalmi) ja kas, tunnin päästä eberin automaattistartti pelasi. Syynä oli, että joku oli ohjelmoinut (tai unohtanut) lämmittimen ohjauksen nk. kuljetusmoodiin, jossa eberin automaattikäynnistys on estetty.
Mitä muuta ko. kuljetusmoodi tekee tai tekemättä jättää en tiedä, mutta normaalikäytössä en muita hämminkejä havainnut. Miksu voinee valaista asiaa syvällisemmin.
Jollei ko. moodista ole haittaa auton normaalikäytölle voipi sitä kenties soveltaa lisälämmittimen automaattikäynnistyksen pysyvään poiskytkentään.