Proturbo  Autodiagnoosi

b230k ropleemaa...

• 14 Vastauksia
  • 5412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
b230k ropleemaa...
« : 23.10.2013, 00:43:04 »
Moro vaa, nyt tarvis vähä apua konkareilta. Eli tuli hommattua tollanen kaks nelikulmanen b230k motilla. Eli ongelma on seuraava jysäyttelee konejarrutuksessa putkessa ja ku on ajanu pannun kuumaks ni tyhjäkäynnillä? Ja tuntuu hieman elottomalta ku runttasee petaalin lattiaa, miettii hetken. on se pari kertaa sammunukki ku on rulkannu kytkin pohjassa.Oon vaihtanu seuraavat osat. Virranjakajan kannen, kaikki sytkä johot, tulpat, pyöriän (uudessa ei kierosten rajottajaa) polttoaine suodattimen ja pumpun vaihoin just. Hallilta ku ajelin kotii ni veti ehkä paremmin mut paukkuu vitusti. Saa paremman käsityksen ku ajelen huomena enemmän. Nii ja autoo laitettu edelliseb omistajan toimesta vapari pelaako tolla suodattimella talvella? Orkkis lyötyy pajalta. Ja autossa todella avara putkisto pelkällä keskivainentajalla. Tankkii kertyy painetta ku avaa korkin, oon ajanu bensatankin korkki auki. Ei vaikutusta. Ku ei oo mitää opusta vielä tälle autolle ni tarvisin myös tarkennusta että onko kärjetön sytkä, jakaja on ;D moottorin etupuolella bensapumpun lähellä. Oon ajelly 98 pensalla. Ja kaasari on mun käsityksen mukaa solex. sori ku kyselen hölmöjä, mut tää on mun eka oikee volvo edellinen oli t5 :-)  ja empä mä oo tännekkää ennen kirjotellu.  -Jarno

Poissa 240

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: b230k ropleemaa...
« Vastaus #1 : 23.10.2013, 01:29:47 »
Kärjetön jakaja, sama kuin b2x0f (ei keskipako/alipainesäätöä), Bendix Rex sytytysjärjestelmä (ei muissa 240 moottori malleissa). Ja kaasarina Solex-Cisac. Ei olisi varmaankaa haittaa, jos sais talvella lämmintä ilmaa pakosarjan kupeesta.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 23.10.2013, 07:31:24 »
Kiitoksia selvennyksestä. Joo meinaan laittaa orkkis suodatinkotelon ja sen putken sieltä pakosarjalta heti ku sellasen jostai metsästän ku on hukkunu matkan varrella. Lisää vinkkejä sen paukkumisen suhteen otetaan mielellää vastaan   ;D täytyy tarkistaa ne tulppien kärkivälit. Mitkäs olis hyvät tulpat, noi ne mätänetissä mulle anto. Joo ja kyllä se pumpun vaihto vähä autto siihe tukosuutee ku kiihyttää. Mut joku siel ahistaa, ja se helvetillinen paukkuminen rupee kyrsimää  >:( eikä oo mitää kokemusta tosta kaasarista. Jos mä otan sen irti, ni tarviiko mun hommata uudet tiivisteet? Pitäs puhistaa perusteellisesti, eikä noita korjaussarjoja taida saada muualta ku kaasutin expertiltä..

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 23.10.2013, 07:42:18 »
Nii ja meinas unohtuu että ne tulpat on ngk mitää tarkempaa tietoa ei noista tulpista oo.

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 23.10.2013, 13:37:28 »
Mitkäs olis hyvät tulpat, noi ne mätänetissä mulle anto.

mätänettiin ei kannata sokeesti luottaa osissa.. ainakin, kun oulussa käy motonetissä nii pitää olla aina malli matkassa ja hyvät tiedot osasta mitä tarvii muuten saa mitä sattuu :D

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 23.10.2013, 22:23:28 »
Joo saman oon huomannu mäki, aika useesti oon saanu väärät osat matkaa. Joskus tuntuu että ne ei tiedä siel mätänetissä autoista mitää, jos ei tietokone löydä sopivaa osaa.. en oo tänää ehtiny työ kiireiden takia paneutumaa volvoo, mutta pakosarjalta tulevan imuilman lämpö putken kävin hommaamassa. Jos sitä huomena ehtis pajalle ihmettelemää..

Poissa Arponen

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 24.10.2013, 10:39:06 »
Tuohon paukkumiseen, kannattaa kokeilla auttaako seoksen säätö mitään, oman seiskan b200e kävi laihalla (ei löytyny imuvuotoja) ja moottorijarrulla ja 1-2 ja 2-3 vaihoissa tykkäs paukkua, loppu kun käänti seosta vähän rikkaammalle
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 25.10.2013, 08:04:05 »
Joo täytyyki kattoa se seos, kummallas puolella soleksissa on se seos ruuvi? Onko samalla puolella ku tyhjäkäynti ruuvi? Kumpis se ruuvi on mikä on eestä katottuna pelkääjän puolella? Se ei oo mikää ihan pien ruuvi? Täytyy jatkaa harjotuksia, kiitos vinkistä!

Poissa 240

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 25.10.2013, 08:53:12 »
Seosuuvi keulalta katsottuna edessä aivan vasemmassa reunassa laipan juuressa reiässä. Tyhjäkäyntihän oli se iso vänkärin sivulla.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 25.10.2013, 18:19:01 »
Täytyypä paneutua siihen seoksen säätöön, ku ehtii taas pajalle. Pitäs vaihtaa kohta puolii öljyt. Mikäs olis hyvä öljy moottorii talveksi? Ideoita ja kokemuksia otetaa vastaan!

Poissa lassii

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 26.10.2013, 15:37:53 »
Jos et saa kaasaria säätöihin niin ja joudut hommaan toisen, niin b200k ja b230k koneen sisakeissa on eroa.

Vinokoneet nyt kestää mitä öljyä vaan mutta täyssynteettistä en laittas. Ite oon ladannu aina Teboilin moniaste litkua ja kun vaihtaa viiden tonnin välein niin nou problem. Kannu maksaa noin 10e ja ja suodatin alle kympin, joten ei oo kovin kallista lystiä.

Ohjekirjastahan noi suositukset löytyy mitä sinne pitää laittaa.
V70 TDI

Poissa KariL

• De Luxe
  • *
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
« Vastaus #11 : 26.10.2013, 15:54:11 »
Tankkii kertyy painetta ku avaa korkin, oon ajanu bensatankin korkki auki.
Ilmeisesti tankkiin tulee alipainetta, eli korkin ilmareikä saattaa olla tukossa.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa lassii

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 26.10.2013, 17:34:06 »
Ilmeisesti tankkiin tulee alipainetta, eli korkin ilmareikä saattaa olla tukossa.

Kaikissa korkeissa ei ole tuota reikää.
V70 TDI

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #13 : 26.10.2013, 23:10:41 »
Enpä oo vieläkää ehtiny pajalle vollee ropailemaa ku työt on painanu nii pirusti päälle. Joo kuulin tossa kylillä isoilta pojilta juttua että ei välttämättä kannata lorottaa tähä mottii täyssynteettisiä öljyjä. Enkä taida laittaa mäkää, vaihtelee vähä useamnin.

Niin oiskos siinä tankin korkissa oltava hengitys reikä? Täytyy tarkistaa se korkki, ja hommata vaikka uus lukkollinen. Eipä näyttäis olevan kallis mätänetissä. Ja eikö tankin pohjasta lähe vielä oma putki korvaus ilmaa varten? Jos oon ymmärtäny oikein.

Täytyy seuraavaks käännellä sitä seosruuvia, tarkastaa maholliset imuvuodot. Eikä kyllä olis pahitteeks riipasta kaasaria irti ja puhistaa oikee kunnolla. Että sais ton helvetin paukkumisen loppumaa. Ehkä vähä autto ku otti vaparin pois, ja laitto orkkis putsarin ja kotelon. Kiitos taas kerran vinkeistä niitä otetaa mielellää vastaan jatkossakin!

Poissa 240

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 26.10.2013, 23:28:55 »
Tankin täyttöputkessa on ylös päin lähtevä ohkanen hengitysletku. Itse putkessa tankausta helpottava sisäputki. Korkki ei kyllä käsittääkseni ole hengittävä. Parissa omassakin tankkiin tulee kuumana kesäpäivänä kova ylipaine. Korkin kun aukaisee, niin suhahtaa ihan kunnolla. Ajamista ei kyllä haittaa, mutta jättäny korkin pikkasen raolleen. Cisaceissa ja ruiskussa on bensan paluulinjat tankkiin. Vanhemmissa kaasareissa ei.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2013, 23:31:07 kirjoittanut 240 »

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron